Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har vi vart på bm besök då! Lite högt undertryck för att vara mig så jag ska försöka vila mer. Håller medvetet igång en massa för att få tiden att gå så jag får väl tagga ner lite de sista dagarna. Dottern åker till mormor i morgon och farmor på torsdag så lite mer vila blir det då :) Hade lite högre tryck sista veckan med dottern också så vi hoppas det betyder att bäbis tänkt komma den här veckan ;)

Annars allt bra och jag ser mogen ut sa hon och precis så sa hon bara ett par dagar innan dottern föddes :D Ja ni fattar väl att jag har höga förhoppningar nu haha.

Haha låter verkligen som du vill att den kommer nu ;)

Du får lov att vänta till mars så du blir kvar i vårtråden ;)

Haha låter verkligen som du vill att den kommer nu ;)

Du får lov att vänta till mars så du blir kvar i vårtråden ;)

Haha ja jag vil snosa bäbis! Har redan gjort den här gravidgrejjen en gång så hade gärna fått ungen direkt istället :D

Haha nej jag hade ju bf 22/2 först och blev sen flyttad massa dagar så jag har hoppats hela tiden att det ändå blir en februaribäbis ;) Men man vet ju aldrig, kan bli flera dagar in i mars också.

Mycket lycklig efter en lång galopp- och töltrunda med en häst som var mycket trevligare efter han fått sträcka ut ordentligt. Och matten var också gladare. Förkylningen tycks aldrig vilja ge sig så nu testar jag om den kanske behöver lite mer aktivitet för att försvinna. Imorgon gör jag ett försök att jobba.

Då har vi vart på bm besök då! Lite högt undertryck för att vara mig så jag ska försöka vila mer. Håller medvetet igång en massa för att få tiden att gå så jag får väl tagga ner lite de sista dagarna. Dottern åker till mormor i morgon och farmor på torsdag så lite mer vila blir det då :) Hade lite högre tryck sista veckan med dottern också så vi hoppas det betyder att bäbis tänkt komma den här veckan ;)

Annars allt bra och jag ser mogen ut sa hon och precis så sa hon bara ett par dagar innan dottern föddes :D Ja ni fattar väl att jag har höga förhoppningar nu haha.
Vad menas med undertryck? Hoppas bebisen kommer ut snart!

Hoppas också att bebisen kommer snart, @FengurLaugar. :D

Just nu är jag inne i en fas där jag inte känner mig gravid alls. Inte för att jag inte känner av det men det har blivit ett normalt tillstånd för mig och det känns som att det kommer vara såhär resten av livet :arghh:;). Jag bjussar därför på en bild på magen, för att göra det hela lite verkligare (är i v. 37).

v.37buke.png

Hoppas också att bebisen kommer snart, @FengurLaugar. :D

Just nu är jag inne i en fas där jag inte känner mig gravid alls. Inte för att jag inte känner av det men det har blivit ett normalt tillstånd för mig och det känns som att det kommer vara såhär resten av livet :arghh:;). Jag bjussar därför på en bild på magen, för att göra det hela lite verkligare (är i v. 37).

v.37buke.png

Vilken fin liten mage :) eller jag upplever den som liten på bilden iaf... känner förövrigt igen känslan av att inte känna sig som man är i ett lite speciellt tillstånd. Känns som man aldrig mer kommer få en normal energifylld kropp igen :p

Vilken fin liten mage :) eller jag upplever den som liten på bilden iaf... känner förövrigt igen känslan av att inte känna sig som man är i ett lite speciellt tillstånd. Känns som man aldrig mer kommer få en normal energifylld kropp igen :p

Tack :D! Folk tycker generellt att den är ganska liten så antar att den kanske är det, även om det inte känns så ;).

Visst är det konstigt? Ena dagen kan jag absolut visualisera mig att ha en bebis i famnen och att det verkligen händer, men i omgångar (oftare nu i slutet av graviditeten) känns det som att detta är den nya kroppen jag kommer dras med resten av livet :P. Jag väljer att se det som ett gott tecken att graviditeten inte tar lika mycket fokus längre och att jag är redo för bebisen :).

Tack :D! Folk tycker generellt att den är ganska liten så antar att den kanske är det, även om det inte känns så ;).

Visst är det konstigt? Ena dagen kan jag absolut visualisera mig att ha en bebis i famnen och att det verkligen händer, men i omgångar (oftare nu i slutet av graviditeten) känns det som att detta är den nya kroppen jag kommer dras med resten av livet :P. Jag väljer att se det som ett gott tecken att graviditeten inte tar lika mycket fokus längre och att jag är redo för bebisen :).
Efter en vecka hemma i total tristess har även jag börjat känna mig lite nyfiken på filuren i magen. Kanske var nyttigt med lite ofrivillig tid till reflektion?

Hur länge planerar ni andra att jobba? Jag har varit kaxig och sagt att jag ska jobba in i kaklet, men jag undrar om det inte vore skönt med någon vecka ledigt innan...

Hur länge planerar ni andra att jobba? Jag har varit kaxig och sagt att jag ska jobba in i kaklet, men jag undrar om det inte vore skönt med någon vecka ledigt innan...
Jag vet inte riktigt. Fick bli sjukskriven men är inte så sugen. Om det är möjligt, så försöker jag jobba till sista veckan i mars, tar en veckas semester, och sedan föräldradagar from 1 april. Om bebisen är punktlig, eller sen blir det ungefär två veckors ledigt innan hen tittar ut. Mycket möjligt att denna plan inte alls går att fullfölja, vi får se.

Jag har lämnat in ansökan om ledighet från den 13/4. Har bf den 30/4. Egentligen skulle jag vilja jobba en vecka till, får se hur det går. Mår jag så bra som jag gör nu lär det inte vara några problem men det är ju inget som säger att det håller i sig.

Pga riskfyllt och tungt arbete har jag graviditetspenning de sista två månaderna innan bf, så jag har redan slutat jobba.

Jag har inget tungt jobb alls, däremot känns min hjärna av och till som mos. Känner mig helt sjukt långsam och ineffektiv.

Pust och stånk och stön säger jag.

Varit på hornbach och bauhaus och kollat kakel och klinker idag. Borde inte vara så jobbigt egentligen, om man inte fått en mage som envisas med att jag inte får röra mig :cautious:
Konstanta sammandragningar, som gjorde rejält ont, samtidigt som fröken i magen blir förbannad och drar igång värsta protestsparkarna. Jag gick en meter, tog paus 1 minut, och kunde sen gå ytterligare en meter.... :banghead:
Slutade med att Jocke fick köra runt mig på vagnen, då var sd lättare, och mini protesterade inte lika mycket. Vad resten av kunderna tänkte vill jag dock inte veta :angel::rofl: (det var dock ingen vanlig kundvagn, utan de här stora för att köra trä och annat skit på. Så det kunde ju sett roligare ut, men det besparar jag nog mig... :p )

Ang jobb så är jag ju sjukskriven denna gången, men planen innan det var att jobba till 2-3 veckor innan bf.

Förra gången jobbade jag till 2 veckor innan bf, men tyckte det var rejält tungt på slutet så la in om en del extra semesterdagar där sista två jobbveckorna.

Jag har fått gravpenning beviljad och slutar jobba på fredag, tar fyra dagar komp så jag kan bli hemma från 1 mars. Bf 5 maj.
Vill helst jobba men nja, det är faktiskt för tungt och blir bara jobbigt och frustrerande :-(
Så det ska trots allt bli otroligt skönt att få lite vila nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 636
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
30
· Visningar
1 924
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 100
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V