Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har insett att jag behöver köpa nya skor. Jag klarar fortfarande att nå golvet med raka ben, men att ta på mig skorna på morgonen börjar kännas jobbigt.
Vad har ni för skor? Jag har ett par jodphurs, som är superhala och dryga att ta på och ett par Merrell-stövlar som börjar vara för varma och är ännu drygare att få på.
Jag vill ha ett par medelvarma, hyfsat snygga skor (kunna ha till jobbet), som har bra sula för att minimera halkandet och som har dragkedja eller något annat som gör dem lätta att ta på sig.
Några tips (måste finnas i butik nu)?

Jag har världens skönaste, halvhöga UGGs! Kan verkligen rekommendera dem. Är ju inte särskilt snygga men fina på ett fulsnyggt vis :p Jag har hålfotsinlägg i så de bli bra för gravid-fötter, tar lätt på dem bara med långt skohorn utan att böja mig. De är varma när det är kalltoch lagom o-varma när det inte är så kallt tack vare fårskinnet :love:

Två flickor blir det för oss! :love:

MARS

1:a Lamborghini, 2:a barnet
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

Jag har världens skönaste, halvhöga UGGs! Kan verkligen rekommendera dem. Är ju inte särskilt snygga men fina på ett fulsnyggt vis :p Jag har hålfotsinlägg i så de bli bra för gravid-fötter, tar lätt på dem bara med långt skohorn utan att böja mig. De är varma när det är kalltoch lagom o-varma när det inte är så kallt tack vare fårskinnet :love:
Jo, jag funderade faktiskt på ett par UGG och så byta skor på jobbet. Jag valde bort dem för att de jag i så fall skulle vilja ha kändes lite dyra, speciellt eftersom jag nu köper en (egentligen en och en halv) storlek större än jag brukar för att kunna ha dem sen om fötterna svullnar.
Nu har jag beställt ett par skor på rea efter tips från en kollega, så jag håller tummarna för att de passar mig lika bra som henne.

En fråga, hur kommer ni göra med pappadagarna? Ska man ta heldagar eller heldagar första 5 dagarna och sen resterade i halvdagar? Eller bara halvdagar?

Maken ska ta ut dem direkt, tror inte jag skulle klara av att vara själv på en gång med en bebis och en helvild tjej på 1 år och 9 månader.

Fick klart mitt testplagg igår efter en massa bråk med coverlockmaskinen. Ser ut som jag har varit full när jag sytt bara men man får väl låta bli att kolla nära :grin: Tror inte att det blev heltokigt i alla fall men jag knåpade ihop ett mönster av 3 olika plagg så jag måste iväg till min kompis och prova den (och ge bort :)) innan jag kan sy det i "mitt" tyg.

20150202_224551.jpg

Fick klart mitt testplagg igår efter en massa bråk med coverlockmaskinen. Ser ut som jag har varit full när jag sytt bara men man får väl låta bli att kolla nära :grin: Tror inte att det blev heltokigt i alla fall men jag knåpade ihop ett mönster av 3 olika plagg så jag måste iväg till min kompis och prova den (och ge bort :)) innan jag kan sy det i "mitt" tyg.

20150202_224551.jpg
Jättefin! Själv tycker jag det är dödligt tråkigt att att sy kläder. Vilket jag insåg efter inköpet av overlockmaskin..... :p

20150202_224551.jpg

Snyggt!
Vad pyssliga och händig alla verkar vara här, själv skulle jag aldrig lyckas med något dylikt. Jag kan nätt och jämt sy fast en knapp, det är så långt min talang räcker :D

20150202_224551.jpg
Jättefin, önskar jag tyckte det var mer kul att sy än vad jag gör ;)

Va fin @carmarnic ! Duktig du är! :)
Jag sydde ett babynest för ett tag sen. Tänkte sen att jag kanske kunde sy ett till och sen lite kläder, men det tog stopp :o ETT babynest är nog det som jag klarar av.

Tack alla!

@Snowwhite Jag är helt talanglös på pyssel egentligen. Jag plagierar och så gör jag ändringar så att det blir som jag vill ha det. Rita med linjal och montera klarar jag av :)

Sitter på jobbet (japp, SITTER stilla för jag har kontorsjobb) och har fått några sammandragningar. Likt de förvärkar jag hade i lördagskväll när jag satt i soffan, men dessa gör inte så ont. Som sagt så brukar jag ha mycket sammandragningar, men känner dom inte när jag sitter stilla. Min livmoder har tydligen tänkt sig börja träna ordentligt nu! Hoppas det betyder att mini tänkt komma tidigare än bf :angel::D

Sitter på jobbet (japp, SITTER stilla för jag har kontorsjobb) och har fått några sammandragningar. Likt de förvärkar jag hade i lördagskväll när jag satt i soffan, men dessa gör inte så ont. Som sagt så brukar jag ha mycket sammandragningar, men känner dom inte när jag sitter stilla. Min livmoder har tydligen tänkt sig börja träna ordentligt nu! Hoppas det betyder att mini tänkt komma tidigare än bf :angel::D

Har du något önskedatum eller vill du bara bli av med det? ;)

Själv har jag precis ringt förlossningen och frågat hur mycket sammandragningar som är normalt att ha i vecka 24 ...
Men jag blev lugnad när hon sa att det är bra att de inte kommer när jag sitter stilla och att det lugnar ner sig när jag stannar. Jag får sammandragningar när jag går/tar i helt enkelt.

Ska dock lämna urinodling i morgon för UVI kan tydligen påverka och det har jag ju haft tidigare i graviditeten :(
Så nu sitter jag här och känner efter för mycket om det känns som att jag har UVI!

Har du något önskedatum eller vill du bara bli av med det? ;)

Själv har jag precis ringt förlossningen och frågat hur mycket sammandragningar som är normalt att ha i vecka 24 ...
Men jag blev lugnad när hon sa att det är bra att de inte kommer när jag sitter stilla och att det lugnar ner sig när jag stannar. Jag får sammandragningar när jag går/tar i helt enkelt.

Ska dock lämna urinodling i morgon för UVI kan tydligen påverka och det har jag ju haft tidigare i graviditeten :(
Så nu sitter jag här och känner efter för mycket om det känns som att jag har UVI!

Har siktat in mig på 27 feb av någon anledning :angel: Känns som ett bra datum :D

Det är jobbigt med mycket sammandragningar. Har haft det sen v 20 men som dig så är det när jag rör mig så jag har ignorerat dom. Så dessa jag får nu när jag sitter ner är helt klart av annan karaktär. Men i lördags var dom täta och starkare mot de jag känt idag så det är nog lugnt. Vill gärna sluta jobba innan något händer och nästa vecka (som är min första lediga) så har jag saker inplanerat 3/5 dagar :D

Har siktat in mig på 27 feb av någon anledning :angel: Känns som ett bra datum :D

Det är jobbigt med mycket sammandragningar. Har haft det sen v 20 men som dig så är det när jag rör mig så jag har ignorerat dom. Så dessa jag får nu när jag sitter ner är helt klart av annan karaktär. Men i lördags var dom täta och starkare mot de jag känt idag så det är nog lugnt. Vill gärna sluta jobba innan något händer och nästa vecka (som är min första lediga) så har jag saker inplanerat 3/5 dagar :D

Hmm när jag läser ditt inlägg får jag ju en känsla av vilken typ av människor som får de här sammandragningarna ...
BM jag pratade med nyss tyckte att jag kanske kunde ta det lite lugnt med att träna på gym framöver ... Så jag vågade inte berätta att sambon är bortrest och jag får skotta snö själv den här veckan, som är vinterns hittills mest snörika ...

Jag vill INTE föda 27:e för då har maken spelning en bit bort.. :crazy::D

Jag har sammandragningar sen vecka 20-nåt sånt även om jag är helt stilla? Vilket jag oftast är.. Hehe. Precis de i rörelse ignorerar man på nåt sätt om de inte blir för "flåsiga".

Tänkte slänga upp en bild bara sådär! :)

2015-02-04-0948_54d1dcf9e087c31908fd0594.jpg

Hmm när jag läser ditt inlägg får jag ju en känsla av vilken typ av människor som får de här sammandragningarna ...
BM jag pratade med nyss tyckte att jag kanske kunde ta det lite lugnt med att träna på gym framöver ... Så jag vågade inte berätta att sambon är bortrest och jag får skotta snö själv den här veckan, som är vinterns hittills mest snörika ...
Dags att investera i en snöslunga kanske?

Jag provade föresten gravidyoga i går!
Väldigt trevligt, bra anpassat och de förklarade noggrant vad man skulle undvika om man hade foglossning tex.
Roligaste var när vi satt på huk (man kunde sitta på kudde om man ville, jag gjorde det) och läraren sa "nu kan ni sätta i händerna i golvet framför er" och min reaktion var att börja asgarva för det var ju helt omöjligt! Jag hade 30 cm kvar till golvet tror jag.
Jag är inte så smidig från början, men jag är stark ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 599
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 016
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar