Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

*kl*

Jäklar, jag mår jättekonstigt. :crazy: :eek:

Mådde lite illa imorse, ingen aptit på frukost, diarre en gång. Även gullungen har lite diarré men efter så mycket feber, antibiotika, vaccination och tänder på G så tänkte jag inte mer på det. Lämnade på Grodorna (hans "dagis") och berättade som det var och att han är pigg och inte verkar ett dugg sjuk, så hon tyckte det var helt ok.

Sedan åkte jag och en granne på pysselshopping utan barn. Hemmafrulyx liksom. Mådde konstigt med typ mensvärk i magen hela tiden och drabbades av galet dåligt samvete för att jag lämnat L. Tänk om han smittat ner hela gruppen. :( Dock mår jag inte illa nu och när jag är magsjuk kräks jag alltid, har sällan diarré (har jag f.ö. inte nu heller längre). Börjar få ont i ryggen (mest tröttont) och har fortsatt "mensvärk".

Ska jag ringa gynekologen och rådfråga? Har ju för säkerhets skull naturligtvis ingen bil hemma, svärmor bortrest och make på sammanträde. I gengäld en ett och ett halvtåring hemma under eftermiddagen.

Känns så överdrivet, ingen slempropp som har löst sig eller så och det är inte värkar i egentligt sinne. Sannolikt bara lite taskig mage.

Måste hämta gullungen nu. Lägger mig nog på soffan och softar med han sover middag sedan, då lär jag ju märka om det lättar eller ej.

Magjsuka vore för övrigt inte heller någon höjdare, har precis gjort färdigt 24 muffins att lämna till grannens födelsedagskalas, de kan jag ju slänga i så fall...

Ja, ring och hör, de är ju superproffs på att snappa upp om det är nåt... eller vila först? Det är så svårt sånt där. :-/

Magsjuka kan ju hända den bäst men det är ju det sista man vill ha. Hoppas det lättar och bara är lite förkänningar/allmänt gravid-jox...

Vilken vecka är du i nu? Har läst det någonstans men guldfiskminne... Kurvan på min mage har en jätte skarp topp precis i vecka 32 brant upp och brant ner. Var innan Loppan förstått att det mest är obekvämt att knö under mina revben. :)

KL
Sista dagen på jobb idag (i år ialla fall :)). Känns super konstigt. Ena stunden tänker jag att snart är liten här ooch i nästa känns det som om det är jätte långt kvar och jag lika gärna kunde jobba. Oavsett så tror jag att min kropp kommer tacka mig för lite extra vila, förhoppningsvis släpper lite av tröttheten. Också är förstås liten välkommen när som helst. Är så bebissjuk!!

Man mår ju mentalt så mycket bättre av att komma ut och röra lite på sig faktiskt. Inte så lite avis på dig...

Å vad härligt! Hoppas du får må bra så du kan passa på att lyxa till det lite...

Appropå jobb... jag har inte hört ett pip från mitt jobb två månader snart... jo, min vikarie kontaktade mig på facebook och undrade om jag inte kunde lämna in min nyckel.. (vilket jag inte kan för jag tar mig inte dit) känns jättekonstigt faktiskt. visserligen har det varit turbulent i personalgruppen ett tag och vi fick en ny chef häromdagen och så, men det känns ändå lite..... skumt.
Jag ids inte gräva ned mig i onödan men, ja, konstig känsla är det.

33+0 enligt min apps beräkningar, 32+6 enligt BM. Jag håller på mina. BF ligger ju på en fredag enligt kalendern. Lilltjejen ligger förvisso och pressar mina revben. Ylar ibland ut ett litet "AIJJ!" när man får en välriktad spark på insidan. Försöker förklara för Alex att det är samma känsla som om man sätter in fingrarna under revbenen men han har tydligen aldrig varit med om det.

Klockan: Jo, man gör ju verkligen det men man får vara försiktig så man inte går för långt. Det har ömmat lite mer än vanligt framtill vid tryck några dagar men än är det inte så det märks hela tiden så jag håller hårt i vovven ett litet tag till och sen får hon nog åka hem till mamma igen så min kropp får vila om det inte råkar bli bättre. Kan ju vara det som är kvar efter att jag halkade till ett par gånger förra helgen eller vad det var.

Jag tycker så synd om dig Klockan, hoppas att du kommer kunna röra dig något utanför dörren inom kort efter att du fått fram bebisen.

Hon tar säkert spjärn mot revbenen och trycker sig neråt, tror du inte? Vi ligger ruskigt lika i tid du och jag. ;)

Pja... jag hoppas också att det ska bli lättare ganska snabbt. Har dock bestämt mig för att ta det riktigt lugnt första veckorna. förra gången var jag super ivrig och skulle sätta fart med allt - bums! hade världems boost efter FL också så jag hade massa energi men... jag ska vara snällare (eller strängare?) mot mig sälv den här gången. vardagen kommer oavsett om man vill eller inte. ;)

Jag tycker att det har blivit lite bättre igen. Har parkerat mig på soffan med en kopp kamomillte samt informerat maken om att han ska ha mobilen på under sitt möte!

Avvaktar ett par timmar nu.

Ja det blir som lite tävling om vem som blir först av oss. Även om jag unnar dig att putta ut din unge först iom dina problem hoppas jag att min blir hyfsat tidig med :p Nu vill jag inte vara gravid längre.

Kl
Ryggen sa emot soffsittning och soffliggning efter bara några få minuter så nu har jag parkerat mig i sängen med en skål vindruvor. Tur dessa håller humöret uppe i alla fall ;)

Skönt med sista jobbdagen, då är det liksom nära :)
Vad jobbar du med? Känner du dig färdig med jobbet för nu så att du inte funderar på det hemma? Jag som fick gå hem oplanerat tidigt funderade rätt mycket på jobbet och gör det fortfarande då jag vet att de var på knäna och min chef sa i onsdags att de saknar mig och ett år känns väldigt långt. Kul att vara uppskattad, men lite jobbigt att veta att de kör skiten ur sig för att min vikarie inte fungerade. Chefen sa det i all välmening så det är bara mitt egna "duktiga"-syndrom som talar och slänger lite dåligt samvete över att jag ligger hemma.

Har du packat väskan än? Hur många dagar har du kvar? Enligt appen har jag 38.

Klockan, det som är lite positivt är ju att våren förhoppningsvis börjar komma och man kanske iaf kan sätta sig ute och ta en fika och lyssna på fåglarna, om än med jacka och filt på ;) Sånt tankar lite energi hos mig iaf.

Igår var jag äntligen och hämtade ut mitt nya körkort med nya efternamnet och passade på att köpa två amningsbh:ar på Lindex, de hade 20% rabatt på alla bh:ar nu.
Dessutom har mina nätshoppingsfynd kommit till utlämningsstället och iom att jag har fått nya körkortet kan jag legitimera mig också, så att jag får ut dem ;) Jag apoteksshoppade till förlossnings/BB-väskan och skämde bort mig med lite schampon och sånt. Hoppas att vi orkar hämta ut dem imorgon :)

Skönt om det har blivit lite bättre, förstår att det känns olustigt dock. Sonen mår fortfarande bra eller?

Ja, han är som vanligt. Visserligen lös i magen, men vid gott mod. Hade ätit hela sin matsäck på små grodorna, inte gråtit någonting... Var trött när jag hämtade honom förstås, men såkan det ju bli om man är 20 månader, vaknar klockan 6 och har lekt med andra barn hela förmiddagen. Tryckte i sig en korv med bröd till lunch (jag orkade inte göra något mer ambitionerat...). Så han verkar inte direkt sjuk.

Själv känner jag inte så mycket när jag ligger på soffan, men om jag är uppe och går så börjar det lite igen. Fick precis ett mail om att jag lovat att genomföra ett IT-test i eftermiddag (hade jag totalt glömt bort, hade hon inte skrivt hade jag gått på födelsedagskalas istället! :o), så jag ska fixa klart lite här nu så får vi ser hur det går.

kl
Ajajaj vad ont det gör att se stackars mamman på en unge i minuten nu :crazy:

Majola: det är ingen risk att det är förvärkar och att det är på gång då...? Har du pratat med nån inom sjukvården? (sorry om jag har läst slarvigt)

Det var det jag var lite orolig för i förmiddags. Det är ju lite trend i den här gruppen, och sist öppnade jag mig ju helt på det jag trodde var förvärkar, och om andra barnet går ännu fortare/lättare så kunde det ju bli lite körigt.

Men jag tror det är falskt alarm, det blir inte värre i alla fall.

Jaaaaa.... fyyy 17 ...

Jag måste sluta kolla på "en unge.." jag känner bara att jag vill iiiiiiiiinte....... :cry: :crazy:

ändå har jag en fantastisk FL bakom mig och borde ju inte vilja nåt annat än att få ett slut på det här..... usch.... :crazy:
Dagens eftermiddagsdepp- snart kommer maken och dottern hem i allafall.

Vila och värme... håller tummarna för att det lugnar sig.

vad skönt, bara du är rädd om dig och hör av dig till FL eller liknande om det kommer tillbaka... lika bra att vara extra noga, det verkar ju gå troll i den här gruppen som sagt :)

Åh jag känner bara att jag längtar ännu mer varje gång jag ser programmet... men det är klart, jag vet ju inte vad som väntar. Sen kan jag bara inte låta bli att tycka att det är helt jäkla fantastiskt varje gång det kommer ut en BEBIS! En liten människa, en hel person! :o

En sak som ska skrivas ner i mitt förlossningsbrev är dock att jag inte vill bli gullad med typ "åååh vad duktig du är". Jag blir gärna peppad, men som en vuxen människa och inte som ett barn som har ritat en fin teckning :angel:

kl

Om ni undrar varför jag är så tyst så är det för att min telefon har uppdaterat sig och tagit bort T9, vilket betyder att det tar aplång tid för mej att skriva inlägg = något barn hinner pocka på uppmärksamhet under tiden. Nu däremot sitter jag med sambons riktiga laptop så jag skriver på ett riktigt tangentbord!

Kaktus jag har 37 dagar kvar idag och har inte börjat packa väska än. Det får vänta tills vi flyttar om tre veckor (stora marginaler, jag vet :D) däremot tänkte jag snart skaffa ett babyskydd. Jag hade tittat på ett Brio som passar på vagnen (varför inte liksom, även om jag aldrig haft något behov av det innan) men killen i affären sa att Axkids görs i samma fabrik och har fempunktsbälte istället för trepunkts så det blir nog ett sånt (passar också på vagnen). Vi kan inte ha varken bas eller isofix eftersom vi har en sjusitsare och barnet kommer att åka i mittensätet så det måste flyttas fram och tillbaka varje gång femåringen ska hoppa bak på sin plats längst bak.

Jag drömde om förlossningen inatt, första gången. Värkarna hade satt igång så jag kom in på sjukhuset utan sambon men med min sovande femåring som jag bar och la i en säng bredvid förlossningssängen. Men värkarna slutade och då kom en barnmorska in och skulle sätta igång det igen och när hon var klar upptäckte jag att hon hade satt en vibrator i röven på mej :eek: Eh, sen var jag lite glad att jag vaknade.

Minsta sonen har haft feber och hosta så vi har sovit lite oroligt de senaste nätterna. Men idag kom jag iväg till försäkringskassan i alla fall, inte till nån större nytta för jag kan glömma att min arbetsinsats på Irland räknas med, jag ligger på SGI 0, vilket betyder att jag kommer få lägsta beloppet. Känns oerhört ruttet att jag inte får något för det jag faktiskt jobbat, man tycker ju att Irland skulle haft skyldighet att hjälpa till eller nåt. Jag blev så ledsen att jag ringde hem till min pappa och grät en skvätt. Sen åkte jag och köpte nya sängar med min farmor som hon betalde, då blev det genast lite roligare. Tyvärr levereras de inte förrän tre dagar efter vi flyttat in så nu ska vi fundera på vad vi ska sova på under tiden.... Källaren börjar kännas trång för oss alla.

Annars mår vi bra, inget värre än normala foglossningar och halsbränna. Jag vaggar runt med barnen och låter bli att böja mej om jag inte måste. Har fortfarande bara gått upp 8 kg och ligger på 0.2 kg mindre än vad jag gjorde i januari förra året, innan min viktminskning. Mitt problem de andra gångerna har varit att amningen gjort mig helt bottenlöst hungrig. Inte bara på godis och onyttigheter, jag slukar allt i min väg och det är då jag går upp i vikt. Så mitt motto denna gången är att det inte är farligt att vara hungrig, att äta en normal kost och dricka mycket såklart. Så slipper jag gå upp så som jag gjort de andra gångerna. För jag har faktiskt gjort mej av med alla stora kläder!!!

Förlossningsbrev tänkte jag inte skriva, har inga "issues" utan lyssnar och litar på de som jobbar där. Dessutom är det ju tredje gången gillt så jag ska nog kunna förmedla vad jag vill.

vilse när jag frågade på facebook vilken barnmorska i Malmö som var bra blev tre av de tio svaren "men se till att föda i Ystad, de är bäst" så om jag vore du hade jag tagit Ystad framför Lund. Jag gjorde en abort där för tio år sen och blev mycket trevligt behandlad och bemött. Men jag tänker inte köra dit nu när jag ska föda barn, hade de haft tid för min abort i Malmö hade jag aldrig kört till Ystad för det heller.

Jag blev jätte inspirerad förra gången jag kollade, men då hade jag ju inte provat... :o det konstiga är ju att jag tyckte att det var urhäftigt att föda förra gångn och ändå blir jag så... :crazy:
Fast.... min FL var mer som Gudrun schymans, lugn o harmonisk....typ...:o

Fast jag håller med dig- man blir alldeles :love: när det kommer ut en liten människa "på riktigt".....

Jag kände preeeecis som du innan: "inget joll daltande"- vaddå duktig, som om man har nåt val?! :confused::o men när jag väl var där och de bekräftade, uppmuntrade och peppade.. då var det otroligt fint att höra...!
Fast just det här lösryckta "dutti du ä" accepterar jag nog inte den här gången heller, men att få pepp för att jag kämpade bra när jag kämpade, att jag ndades rätt och krystade med kaninteknik... det kanske bara är sånt som alla får höra men det betydde mycket. ;)

Jag duschade nyss upp allt varmvatten.:cool: ingen konst med full sprut o hett så ini helvete, nu ligger jag på sängen och lufttorkar... igen.. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 373
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025