Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Skönt med hembesök och hoppas att rullstol och duschstol kommer att underlätta för dig! Även om det känns trist att man ska behöva sånt är det säkert skönt om vardagen kunde fungera lite bättre.

Inatt vaknade jag av ngt skumt magont och kunde omöjligt somna om. Då tänkte jag på dina tips om värmedynor etc och gick och fyllde sonens värmeflaska. Kändes lite 1800tal, men det hjälpte direkt! Var fortfarande varm och skön på morgonen fyra timmar senare.

Den planen har jag haft från början ;) Vi har ju olika dygnsrytmer (speciellt på helgen) så om min plan går i lås och barnet tar flaska hyfsat tidigt kommer det förhoppningsvis att falla sig ganska naturligt.

Vilse: Jag tror inte det :o Låter som om du kommer bli en av de där "jag vill inte det här! Jag vill åka heeem!", haha. Iofs skulle jag säkert också vara sådan. Jag vet ju hur jag lät när Danderyd ville ha in mig på akuten :angel:

Pratar du med din BM om att du är rädd och orolig?
Det finns ju stöd att få, man kan ju inte komma undan så man gör nog sig själv en tjänst om man vågar ta emot stöd.....

Jag har en fantastisk förlossning i bagaget men är jätteorolig den här gången. Jag är trött, sliten och omotiverad.. :crazy: men jag har bestämt mig för att det är ok att känna så och be om hjälp...

Jaa.. det känns kluvet men jag hoppas på bra hjälp nu. Det känns hemskt att behöva en rullstol .... för att jag är gravid?! :crazy:

Vad bra att du var hjälpt av värmen! :laugh:

Vilse: Jag tror inte det :o Låter som om du kommer bli en av de där "jag vill inte det här! Jag vill åka heeem!", haha. Iofs skulle jag säkert också vara sådan. Jag vet ju hur jag lät när Danderyd ville ha in mig på akuten :angel:
Jag är ganska övertygad jag med om att jag kommer bli en sådan :o Och jag skäms redan över det :rofl:

Pratar du med din BM om att du är rädd och orolig?
Det finns ju stöd att få, man kan ju inte komma undan så man gör nog sig själv en tjänst om man vågar ta emot stöd.....

Jag har en fantastisk förlossning i bagaget men är jätteorolig den här gången. Jag är trött, sliten och omotiverad.. :crazy: men jag har bestämt mig för att det är ok att känna så och be om hjälp...
Ja, berättade lite förra gången. Så nästa gång (imorgon) skulle hon skriva någon remiss eller något ner till ystad BB. De har något speciellt team där för förlossningsrädda som man får besöka :)

Vad bra att du ska få stöd!:bow:

Jag har en vän som var på väg att bli BM (nästam klar), inför förlossningen, med L sa hon: "alla vill åka hem. alla. det ska du inte skämmas för."

Ha en bra alla hjärtans dag allihop!

Här kom maken hem tvärförkyld igår, så han gick och lade sig tillsammans med sonen vid kvart över åtta. Jag packade en lite romantisk frukost åt honom med kamomillte, halstabletter och sånt. Men jag gjorde mig faktiskt till och skrev ut ett litet valentinskort på dator och skickade med en muffin också. Tvivlar stark på att jag får något, men det gör ingenting. Det ör liksom inte hans grej helt enkelt. Men han kom upp en extra gång i morse och tackade innan han åkte till jobbet.

Gullungen firade med att sova till 6:30 i morse stället för 4:30 som igår. Jag var djupt tacksam.

Förlossningsbrev missades förra gången. Vi hade faktiskt skrivit ett kvällen innan, men på den tiden hade vi ingen skrivare, så min man skulle skriva ut det på jobbet hade vi bestämt. Men han åkte ju liksom inte till jobbet den dagen... Det var inget vi saknade, så jag struntar i det den här gången.

Senast ändrad:

Skönt att du ska få träffa dem. Jag fick höra av en annan vårföderska att hon och hennes sambo varit lite nervösa så då ringde BM till förlossningen och kollade läget så fick de gå dit på studiebesök och blev faktiskt förvånade över lugnet som var där. De skulle tydligen upp och besöka BB också.

*knapp*

Åh, jag är äntligen hemma igen! :banana:
Gick hur bra som helst på arbetsförmedlingen - handläggarn var bara förstående och trevlig och vi kom överens om att sätta mig på något enkelt och smidigt "coach-program-aktigt" utan praktik bara för att jag ska ha någon aktivitet alls och sen typ invänta förlossning - hähä!
Och med instruktioner om att omedelbums säga ifrån om det blir för jobbigt! Jag gillar min nya handläggare! :love:

Hade lite fler ärenden i stan och när jag ändå var nere så gick jag in på åhlens - hittade en hur gosig morgonrock som helst för bara 100 kr! :eek:
Har velat köpa en jättelänge men de har alltid legat på typ minst 300 kr, så Micks kunde INTE låta bli att shoppa lite trots att hon alldeles nyss vart på gekås... :angel:
Fick dessutom en liten ego-boost eftersom rocken passade perfekt i stl. XS och allt jag köpte på gekås var i stl. L... :D

Unnade mig en sockerbombsfika på espressohouse och sen åkte jag hem. Nu ska jag lägga mig och avlida på soffan en stund. :bump:

Rrrrrrrené samlade pluspoäng alltså? :D

Jag bakade lite mer muffins :o. Har ätit tre till mellanmål. Ursäkt: jag behövde silikonformarna för de två som var kvar, och så var jag tvungen att optimera receptet lite för jag ska baka till en grannes kalas imorgon också. Helt legitimt alltså.

Hahaha, jajjamen! "fransmannen" René samlade fler pluspoäng än vad sambo lyckades med så nu får sambo bannemig anstränga sig lite ikväll! ;) :D

Kl

Åh, jag blir helt grön av avund när jag kollar på en unge i minuten! Det blir värre och värre för varje gång dessutom. En dag närmare... I morgon är jag i 33+0. Veckan har ju gått hyfsat fort i alla fall.

Jag tror din bebis fixerar sig :)

Micks, vad skönt med en vettig och realistisk handläggare!

Majola, vad du suktas med muffins!

Jag kollade också på en unge i minuten idag och för mig är det skräckblandad förtjusning. Jag blev så glad när hon med havandeskapsförgiftning fick sin bebis.

Jag tyckte förra gången mitt uppe i krystningen att de skulle stoppa in henne igen så att jag kunde åka hem. En minut senare var hon ute och det var ju helt klart att föredra ;) så jag var glad att de inte lyssnade på mig!

kl

100 dagar kvar i dag minsann, och vi kom på i kväll att vi nog bör ha allt klart om två månader så att vi slipper fixa med sånt den allra sista tiden... plötsligt känns det som om det kanske är dags att lägga på ett kol ändå!

Jag var också väldigt rädd för förlossningen. Är inte det minsta smärttålig och var rädd för att bli söndersliten.

Men nu när jag missade en riktig förlossning och dessutom varit på förlossningen och BB så känns det inte alls farligt och jag hoppas på att få uppleva det någon gång.

Hoppas du får bra hjälp

Att åka rullstol för graviditet med rejäl foglossning är i alla fall bättre än att åka rullstol för huvudvärk :o (och högt blodtryck) som jag fick göra innan snittet när förlossningen skickade upp oss på studiebesök på neonatalavdelningen. Kändes riktigt pinsamt. Men märkte efter att det nog var bäst så.

Jag är väl inte riktigt bra ännu men blodtrycket har åtminstone börjat sjunka ner till mer normala nivåer. Är piggare och ser inte sjuk ut längre. Kände knappt igen mig själv i spegeln de första dagarna. Kommer väl snart få börja minska på blodtrycksmedicinen.

Snittet gör inte så ont längre och det är riktigt skönt nu att kunna böja sig utan att magen är i vägen ;) .
Förstår varför snitt inte rekommenderas förutom i nödfall. Jag kunde verkligen inte gå de första dagarna. Att röra sig och vända sig var en pina. Smärtstillande hjälpte inte mycket. Vet inte om det brukar vara så eller om jag är extra känslig.

Tyvärr bor vi nu i ett litet deprimerande rum en våning ner som påminner om en fängelsecell i väntan på att Tor blir tillräckligt stor för att flytta till familjerum. Och det blir långa dagar och lite sömn så vi är helt slut redan innan det riktiga börjar när vi får åka hem.

Tänkte hem och sova en natt hemma i helgen och ladda upp oss igen och få komma ifrån sjukhuset lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V