Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag blev jätte inspirerad förra gången jag kollade, men då hade jag ju inte provat... :o det konstiga är ju att jag tyckte att det var urhäftigt att föda förra gångn och ändå blir jag så... :crazy:
Fast.... min FL var mer som Gudrun schymans, lugn o harmonisk....typ...:o

Fast jag håller med dig- man blir alldeles :love: när det kommer ut en liten människa "på riktigt".....

Jag kände preeeecis som du innan: "inget joll daltande"- vaddå duktig, som om man har nåt val?! :confused::o men när jag väl var där och de bekräftade, uppmuntrade och peppade.. då var det otroligt fint att höra...!
Fast just det här lösryckta "dutti du ä" accepterar jag nog inte den här gången heller, men att få pepp för att jag kämpade bra när jag kämpade, att jag ndades rätt och krystade med kaninteknik... det kanske bara är sånt som alla får höra men det betydde mycket. ;)

Ja jag tar gärna emot pepp som sagt, och bekräftelse på att man gör rätt är alltid skönt att höra - men inget pluttigullande som man hör på vissa avsnitt av en unge och andra program där det föds barn. Spara bebispratet tills ungen är ute liksom ;) Fast.. jag är iofs inte så mycket för bebisprat överhuvudtaget. Sen har jag som sagt lite problem med att okända människor tar i mig (hålla handen, smeka och klappa osv) så det hänger väl ihop med det. Sambon vet ju hur jag fungerar så han kan nog säga till ifall det skulle bli så... mest såna saker jag "oroar" mig över faktiskt - att känna mig obehagligt behandlad men inte våga säga ifrån så det blir hans ansvar.

Vad är kaninteknik?

L]

:rofl:
men guuuud.... jag skriver som en kratta!! :rofl:

Ny sida dessutom så det tog en stund innan jag fattade att det var mitt inlägg....

Kaninteknik ska det INtE stå utan KANON-teknik......:idea::D

Fast förmodligen inte ett dugg bättre än vad någon annan gör eller gjort men jag blev då glad där och då. :)

hahaha jag undrade också var kanintekniken var och försökte fundera ut hur kaniner andas som kan vara applicerbart på förlossningar... :p

Jösses, jag trodde bara det var jag som drömde om att få saker i röven :eek: Jag har inte vågat berätta för någon om det ens, haha!

Jobbar som projektledare/säljstöd ut "våra" dotterbolag och återförsäljare ute i Europa. Jag trivs verkligen med mitt jobb och gillar att jobba (lite väl mycket ibland) men har en bra vikarie så jag hoppas att jag kan koppla bort det. Men lite märkligt känns det ändå. Att någon annan ska använda mitt skrivbord, hålslag mm i ett helt år utan att jag är där :) Men samtidigt så vet jag ju sen sist att ett år egentligen är jätte kort tid och när man väl är tillbaka så är det mesta sig likt.

Jag har enligt appen 17dagar kvar. Har inte packat väska än. Men det är ju gott om tid kvar. :angel: Gick över 11dagar med sonen och räknar kallt med att tangera det denna gången. Men jag har tagit fram mini kläderna som sonen hade och tvätta dem så jag har börjat förbereda iaf :D Behöver också göra en räd på Apoteket. Kommer knappt ihåg vad jag hade med mig förra gången, får väl försöka få till någon lista kanske...

oj vad spännande, det är ju verkligen dags jättesnart för de första av er! Vad härligt att tråden snart kommer att fyllas på med ännu fler bebisar... det har ju gått så fort!

Jag inbillar mig att de flesta BM kan känna av vad som funkar på respektive person. Jag hatar också gulligull och slapp det helt första gången. Hoppas att det är en lika bra BM denna gången.

Ja, helt plötsligt är det dag känns det som. Jag har äntligen börjat känna lite pepp inför förlossningen, tror att det är tröttheten som tagit död på den innan. Men nu när jag vet att jag kommer få lite tid att vila så känns allt mycket bättre. Plus att min förkylning äntligen börjar släppa :banana:

Jag inbillar mig att de flesta BM kan känna av vad som funkar på respektive person. Jag hatar också gulligull och slapp det helt första gången. Hoppas att det är en lika bra BM denna gången.

Ja kanske det... och förstås vad BM är för person själv så klart.

Vindvissla: hahahha :rofl:

definitivt nåt för själva tillverkningen.... eller också är kaninteknik en kreativ omskrivning för färdknäppen?! :o:D

Fredagshumor när den är som bäst!

*kl*

Även jag har varit hos BM idag. Glukosbelastning. Mindre mysigt kan jag berätta om. :p
Vara utan mat på morgonen var inga större problem - men jag trodde tusan jag skulle dö av törst :p
Sen kommer man till bm och får en halv liter vatten, med minst lika mycket socker i *ryser* det söta i en tom mage = jobbig kombination :p
Och då jag aldrig "tålt" socker (jag får aldrig någon sockertop utan hamnar direkt i sockerdippen :p ) så blev det ju så idag med. Illamående, darrig och jättetrött, så jag fick låna en säng under väntetiden. Riktigt välbehövligt :)
Resultatet var både positivt och negativt. Jag har ingen gravdviditetsdiabetes, men jag har ändå väldigt höga värden. Jag låg på 8.4, gränsen för diabetes ligger vid 9, de flesta ligger runt 5-6....

Ingen panik över det egentligen, men fick lite småtips av bm. Bla så byter jag ut allt mjöl mot majsmjöl (glutenintolerans) och det kunde vara en stor bov, så där ska jag försöka hitta något annat (tips??). :)

Fick även ivägskickat remiss till Ystad bb för samtal :)
Föräldragrupp är vi också inbokade på, blir "föräldragrupp i vatten", dvs först lite snackade och sen avslutas det med avslappnings övningar i vatten. Var tydligen väldigt populärt och bm rekommenderade det verkligen. Enda trista är att där inte var plats förrän 11 april, och sen 1 gång i veckan 4-5 veckor fram. Jag har ju bf 8 maj så får hålla tummarna för att den lilla inte tittar ut alldeles för tidigt :p

usch, glukosbelastning är verkligen något som jag hoppas slippa... är det nåt som alla gör eller letar de efter speciella "tecken"?

Majsmjöl är ju inte det allra bästa nej. Vad använder du mjölet till? Bakning såklart men vad mer? Äter du mycket bröd t.ex? Pasta?

Bakning och såser främst. Köper färdiga bröd mest nu, men har länge funderat på att börja baka egna igen...
Pasta är blandat, ibland "vanlig" ibland majs.

Hmm, vad används det mer till...?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 372
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar