Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Du som har barn sedan tidigare: hur många pyjamaser och bodysar behöver man? Jag funderar på en för varje veckodag, räcker det? Då hinner man ju avverka ett par stycken på en dag och får i värsta fall tvätta ett par gånger extra varje vecka.

Uff, jag börjar bli småstressad när det ploppar ut bebbar, även om min lilla inte har sagt något om att komma ut tidigare är jag ju inte såååå långt ifrån Apollo. V. 33 nu så det kanske börjar bli time att se till att man har grejorna på G snart.

Ang värkar som gör ont eller inte... jag tror som Klockan definitivt att det kan spela in ganska mycket om man är "van" att ha ont eller inte... det ska faktiskt bli spännande att se hur jag reagerar, hur det känns osv... :)

Kl

Shit vad spännande med Apollo :bump: men grymt avis är jag! vi hade ju bf typ samtidigt och jag har hur lång tid som helst kvar!

Men om två av vårbebisarna är ute borde det ju vara vår nu eller hur? Äntligen :D

Känns som att den statistiska kvoten för "för tidiga" bebbar är fylld nu. Blir jag igångsatt i v. 37/38 dessutom så får nog ni andra räkna med att gå tiden ut... :angel: :cool:

har ni egen tvättmaskin?
Jag vet inte... alltså de beror ju på hur mycket kräka och smitande bajs det blir.. :p och det kan ju variera lite.. över tid dessutom! :) jag hade så mycket mat så oftast bytte vi pyjamas så hon hade n ren varje kväll, för jag spillde .. ;) undrar om vi hade typ fyra i minsta strl..? men då tvättade vi rätt ofta faktiskt ...

Bebisar mår ju inte dåligt att nakenfisa i en filt heller om man skulle vara kort om kläder heller. :love:

Näää... vår är det inte! jag är less på att se snön, och i natt har det kommit två dm till.....!! :crazy:

men lite bebis spänning förgyller ju tillvaron! :p

Tvättmaskin har vi men inte torktumlare. Däremot finns en handdukstork så det går kanske hyfsat snabbt att torka kläderna ändå.

Får se vad vi kan hämta hos mammas kusin och så kanske man får lägga till lite men ingen av oss har haft någon storlek som börjar på 5 längre än kanske ett par veckor så det känns omotiverat att köpa mer av det... Tror jag.

En viktig grej också: butikerna stänger inte när bebisen kommer. ;) så man kan/får köpa mer om det behöv. och de torkar rätt fort de där småplaggen...:love:

Hah, lugna dig lite, hon är inte ute än ;)

Värkarna satte igång och eftersom de va så tidigt ville de ha lite koll så vi fick åka in. Värkarna är rätt mesiga men min rygg har inte vart snäll :( men nu har jag fått citodon och ligger här och har det rätt gött. Får se om det avtar eller om de blir bäbis..

Nä men frågan är om man är så sugen på att vandra i butiker lite halvakut då. Vi har inga såna butiker nära oss (okej, det är en definitionsfråga, 10 minuter promenad och ett par minuter tunnelbana alternativt lika lång tid med buss) så det är nog inte jättepeppande. Å andra sidan kanske folk gääärna köper några plagg för att få en förhandstitt på mini. Alla andra får ju vänta på inbjudan ;)

Är du på Danderyd? Jag är på väg dit med nu men för ett UL, roligare än så fick inte jag det :)

Komma här och sabba spänningen nu när jag gjort alla lite upplivade? :mad: :D

Du kanske inte drar ut i stundens hetta men upptäcker du att du är kort om kläder så är man inte portad.

Jag är fortfarande upplivad - jag har genomskådat Apollo, hon bara fejkar lugn och underdriver heeela grejen... Jag tror här blir bebis jag! ;) :D

Ah men då är det inte vår än ju :D här i sydligaste skåne är det också snö, typ 6 cm så det går precis att åka pulka. Men igår var vi på cykeltur med barnen, jag hade en unge bakom mej i barnstol och en mage hängande långt ner i knät haha men outtröttlige femårigen som cyklade själv blev faktiskt trött, tror aldrig det har hänt förr!

Klockan om du får ett par veckor tidigt hamnar vi ungefär på samma datum (23 mars är jag berkäknad till). Nu har vi dessutom bokat resa för sambons dotter 20-25 mars så om bebis kunde vara punktlig så har vi barnvakt när jag föder!

Ang kläder säger jag som klockan, känn inte för mycket panik, det går att handla efteråt också plus att man får grymt mycket från bekanta (och såna man knappt känner alls, alla vill köpa minikläder). Vänta och se vad ni behöver.

Inne och tjuvläser från vinterbebisar tråden! Och vill meddela att DET INTE är vår ännu så försök inte tränga er före i kön! Det är faktiskt min tur att få bebis nästa gång! ;-) (om en vecka men det skadar säkert inte om ni hejar på bebisen så att han behagar titta ut nu) sen är det två vinterbebisar kvar och SEN är det vår :-D

Fast det är inget man ska räkna med... vet jag av egen erfarenhet... det här med att få massa i ärvda o nya prylar.. :angel:

Sen var de som gav oss kläder i present lite fega och gav storleken lite större än allra minsta, alt. gav för sent så det var redan urvuxet.:p
annars var det var många som fick barn samtidigt som oss eller hade för länge sen gjort sig av med både kläder o prylar..

Asch! Vi har ju redan tjuvstartat med lille Tor ;) fast han var ju i allra tidigaste laget får vi nog lov att erkänna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar