Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Ja, synd bara att de inte kommer på ett läkemedel som är likt citodon men snällare mot kroppen. Fast smärtlindring till gravida kanske inte ligger på priolistan, vad vet jag? Tråkigt i så fall.

Troligen är det ju inte det eftersom de allra, allra flesta gravida i n t e har så väldigt ont, och dessutom går det för de allra, allra flesta går det över när graviditeten går över.
Jag skulle aldrig riskera att något hände med bebisen till förmån för att vara försökskanin för att testa ut säker smärtlindeing för gravida. Tror inte nån skulle ställa upp på det... Så det är nog rätt mycket som sätter käppar i hjulet, som inte har något med läkemedelsindustrin att göra...

Jag fick citodon på akuten när jag hade sjuuuuuk tandvärk, nån gång i vecka 15 - 16 så jag har inte heller hört nånting om efter vecka 25? På mig verkar två stycken bara i dryga halvtimmen och sen gör det lika ont igen... känns inte så värt att ta med andra ord.

kl

Jag försökte mig på att "gå på stan" i dag. Jag blev passerad av gamla damer med rullatorer, så sakta var jag tvungen att gå för att över huvud taget kunna röra på mig utan att sammandragningar satte fart. Det hela slutade med en stor påse lösgodis, och så mönsterpapper och symaskinsnålar på sybutiken mitt emot cafeét... sen blev jag sittande på cafeét i två timmar i väntan på att sambon skulle bli klar för att hämta mig. Väl på fiket så tänkte jag lite smart medan jag satt och läste Annika Lantz bok att jag skulle passa på att göra lite knipövningar - jo tjena det satte ju fart på sammandragningarna det med! :o

Helt plötsligt nu bara de senaste dagarna så kan jag inte göra nånting alls utan att de sätter igång, ibland kommer de även när jag bara ligger stilla i soffan.. BM säger att "det är heeeelt normaaaaalt" så klart, men så här mycket? Och så plötsligt?

Det känns verkligen inte bra att jag inte ens ska kunna ge hundarna mat här hemma utan att hela framsidan av kroppen snörper ihop sig :(

Förutom det så har jag fått mig ett foglossningsbälte som testats lite och faktiskt hjälpte - bäckenet skramlade inte omkring som en påse blandade nötter i alla fall.

Jag får sjuka sammandragningar av foglossningsbälte,,,,.

Lyssna på din egen kropp tycker jag. Ring fl och fråga om du är orolig. det kan ju vara förvärkar också ...

Haha, oftast så här med, men den här gången var det väl så trångt att stackarn inte KUNDE röra sig ;)

---
Eftersom det inte går något vettigt på tv ikväll så utmanade jag sambo lite och... man kan väl säga att han lyckades sätta igång min mjölkproduktion... :rofl:
(Ja, jag smakade :D Salt/sött svettvattnigt typ... :crazy:)

inget vettig?! Shlager-Spektaklet då?! :bump:

Vi jar skaffat netflix och är sjukt nöjda än så länge. Massor av filmer till barnen och en hel del till oss också. Orka titta på teve med all reklam!

Njae tack! :D

vindvissla: Netflix har vi pratat om att skaffa sen när vårt abonnemang på com hem går ut. :) Grävde fram en harry potter-film som vi kikar på ikväll... :p

Jag får sjuka sammandragningar av foglossningsbälte,,,,.

Lyssna på din egen kropp tycker jag. Ring fl och fråga om du är orolig. det kan ju vara förvärkar också ...

Ja det kan kanske ha spelat in iofs...?

Jag är inte speciellt orolig, mest irriterad och en smula besviken över att bli ännu mer begränsad. Jag pratade med läkaren om dem i torsdags så blir det inte värre så får jag nog bara anpassa mig. De gör inte ont och lugnar sig då snart jag slappnar av så det är ju säkert normalt... Ännu en sån där grej som jag hade önskat att man förbereddes på bara.

Kl

Jag fick också citodon utskrivet runt v 15-16 för migrän. Jag tog inga då, men har tagit det tidigare i livet när jag skadat mig och på mig funkar de bra.

Jag har massvis med sammandragningar nu, som inte känns egentligen men det blir ju lite meckigt att gå och jag måste kissa hela tiden. Jag måste nästan ta kort på magen igen och se om den har sjunkit synbart. Jag tycker att det känns som att bebis ligger lägre nu, han känns längre ifrån revbenen.

Ååååh, det där hembesöket jag var på idag - de hade ett VÄLDIGT sött litet, litet och ganska nytt barnbarn i soffan... :love:

*bebissjuk*

Mysigt!

Har ni förresten hört om barnmorskeupproret? Var väl visserligen här i Stockholm det främst gällde, men vad jag förstod det som var det liknande på flertalet sjukhus iblandt. Känns ju inte jättekul när förlossningen är i antågande.

Ja, synd man inte kan plocka upp främlingars bebisar bara sådär och pussa på... :o :angel:

Nej det har jag inte hört något om? Hoppas det inte gäller NÄL...

:crazy: nej, det var ingen rolig läsning. Vad bra ändå att de står upp för och säger ifrån...

Usch ja, jag såg om det på Nyhetsmorgon och tänkte på er i de trakterna... hoppas verkligen det blir lite bättring nu! (Har inte tagit reda på om det är samma problem här uppe hos oss... )

Åh, vad peppande! Hoppas också på förbättring.

Var är Apollo förresten? Hon busar inte runt på förlossningen utan att meddela oss va?

Kl

Pratade med mamma nyss, fick de uppmuntrande orden att varken jag eller mina syskon vägt under 4000 när vi föddes. Pappa låg på hela 4900 så det är säkert därifrån det kommer. Hoppas innerligt att vår föds liten :o enligt sambons mamma kan man undvika allt sött sista månaden så brukar storleken hållas nere. Hon har jobbat inom sånt där så det är väl förhoppningsvis ingenting taget ur luften. Sen är det bara att se om man kan hålla sig undan det :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar