Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Tänker du för mycket när du ska sova eller vad är bekymret?

Nje, det är väl huvudvärken som är värst. Har väl iofs funderat en del också, mycket som snurrar. Maken tabbade sig igår igen och man känner sig bara så värdelös, undrar vad fan man gett sig in på...

Någon av er kanske borde åka iväg ett par dagar för att ge varandra lite utrymme?

Huvudvärken är ju svårare att göra något åt. Har du ingen teori om vad den kan bero på?

Neurolog har konstaterat den som ansiktsneuralgi, och den går inte göra något åt just nu.

Vet inte vart nån av oss skulle ta vägen faktiskt, jag har ju svårt att åka från hästarna..

Har du testat akpunktur? Långskott kanske men...
Asjobbigt att ha konstant ont- man blir inte som folk av det riktigt. :(

Nej, inte testat det, mamma har också nämnt det. Enligt neurologen hade det behandlats med epilepsimedicin om jag inte varit gravid, har ingen aning om akupunktur biter på den typen av nervstmärta?
Räknade häromdagen att jag besökt vården runt 20 gånger än så länge under grav. Varav nästan hälften av besöken i en stad 4 mil bort. Och dit ska jag på måndag igen... Så jag orkar faktiskt inte försöka mer.

Den här huvudvärken har ju kommit och gått (dagligen) i olika sorters intervaller, ända sedan vecka 7-8. I början var jag ok på fm, den kröp sig på under eftermiddagen och på kvällen var jag totalt utslagen. För några veckor sedan kom den och gick 8-10 gånger under dagen i 15-minutersattacker, och nu senaste dagarna har den varit närapå konstant... Man blir definitivt ingen bra människa av det här... Är arg och irriterad på ALLT. Helt värdelöst.

Jag fattar precis vad du menar, även om huvudvärk inte är min värk. Man böir helknasig i huvudet.... är det orsakat av graviditeten? du har inte blivit erbjuden igångsättning el. dylikt...?

Jag har ingen aning om det lindrar den typ av smärta du har... jag kom bara på det, en vän fick nämligen akupunktur behandling mot huvudvärk- vet dock inte orsaken till den.... Kanske värt att prova?

Neurologen kunde väl inte säga exakt att det beror på graviditeten, men nog kunde nerverna påverkas av hormoner sa hon så.. jag vet inte.
Såhär illa har det inte varit innan så någon tidigarelagd förlossning har inte diskuterats. Men fortsätter det så måste de verkligen göra något.
Ska besöka psyk på måndag och skulle jag vädra alla mina tankar där skulle de garanterat spärra in mig och bälta mig...

Akupunktur får man leta upp själv eller, det är inget som landstinget tillhandahåller?

:D du får censurera?
nej, fy fan. Sen att det gungar i förhållandet gör väl knappast sitt till liksom... :crazy:

Jag fick akupunktur hos en sjukgymnast på landstingets vårdcentral a 100 kr /gång. Värt att kolla..

Än medecin då? efter v. 25 får man ta citodon, det lindrade åt mig, men tyvärr tålde jag det inte (allergichick, superovanligt som tur är) inge kul såklart men man blir ju tokig av att ha ont jämt. Eller det sjuk- är att man inte blir det men det känns ju som det...

Jo, jag lär nog få censurera en aning så jag får åka hem till djuren igen... :rofl:

Efter vecka 25??? Jag fick Citodon mot huvudvärken i vecka 12-13 nån gång, men tålde dom inte, spydde som en gris.

:D kanske är säkrast det. om du bestämmer dig för att häva ur dig så får du väl lägga benen på ryggn när psykologen börjar fippla under bordet.. (larmknappen du vet) ;). hoppas det är en bra psykolog så du får vettigt stöd.

Ja, det var vad läkaren sa till mig? :o alltså om v. 25.. fast det var jag som ick tala om att citodon fanns så han hade nog inte så br koll.... Tråkigt att du inte tålde de du heller... de bedövade mig som 17... vilken vecka är du i nu?

Kanske blir biljakt på småländska höglandet efter psyksjuk graviding... :angel:

Är i vecka 28 nu. Tre månader kvar ganska exakt, inte jättelång tid, men det är en klen tröst (som du också är smärtsamt medveten om, misstänker jag...).

:D Låter som härliga rubriker i lokaltidningen!

Åh.... sjukt lång tid kvar. :-( allt utom "i morgon är det dags" är sjukt lång tid något vis ...

Min medryttare jobbar på sjukhus och kallar citodon för rävgift. Hennes son fick med sig citodon från tandläkaren (käke ur led) och hon blev vansinnig och skulle ringa tandläkaren :o

Jo, grannen är barnläkare (praktiskt! han är iofs hovslagare också, ännu mer praktiskt :D ) kallade också citodon för rävgift. Märkligt att dom skriver ut eländet..

Ja verkligen. Det finns ju de som tål det men det verkar vara lurigt. Låter ju inte helt bra att vårdpersonal kallar det för rävgift.

Fast det hade en sagolik effekt på mig. Jag drabbades ju av den typ mest långsökta jäkla biverkningen (kvävning) ... vet många andra, just med foglossning, som blivit hjälpta ....

Funkar gör det onekligen och har man så ont som du är det klart att man ska äta det om det hjälper men frågan är till vilket pris man petar i sig det egentligen.

*knapp*
Sitter och försöker hitta något att kolla på på tv ikväll... "Pojken med prutt-byxorna" - låter lovande va? :p
Finns verkligen INGENTING att kolla på! :cool:

Sambo fixar hemgjort pytt i panna, sen blir det chips och dipp... Kvällen kan nog bli bra ändå! :d

De första mammabyxorna jag köpte (redan i runt vecka 12 tror jag?) sitter trångt nu. Ändå är det samma storlek som mina älskade jeans. Stackars Trollet har legat helt stilla idag så länge dessa var på. Har sparkat som en tok sen jag tog av mig dem! :D

Haha! Här är det vilda protester och straffsparkar på blåsan om man klär sig för trångt. Inte poppis!

Blir man sjuk av det så är det u bättre att vara utan. Så enkelt är det ju.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar