Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Vilket flyt du har då! :) hoppas affären går vägen.

Kaktus: sådär har det varit här med ett tag. Dessutom händer det att det känns som om det trycker på nere i bäckenet. Är det normalt?

Kl

Angående förlossningen och stora bebisar så har jag insett nu när jag bor på BB att de nyfödda bebisarna jag sett inte är så stora. Ser inte helt omöjligt ut att klämma fram (med smärtlindring). Verkar definitivt vara en bättre väg än ut genom magen. INTE skönt nu efteråt.

Och ett hett tips till BB väskan. Badtofflor att ha i duschen. Jag gillar inte att springa omkring i främmande duschar barfota.

Känner mig sorgsen idag. Saknar min gravidmage som nu nästan ser ut som innan. Och tycker synd om Tor som får utstå så mycket . Vill helst stoppa in honom i magen igen och åka hem. Gillar inte att andra håller på och pillar med MIN bebis samtidigt som jag själv knappt vågar för jag är rädd att göra illa honom eller stressa honom ytterligare. Är osäker på om han märker skillnad på mig och de jobbiga sköterskorna.

Annars går allt bra. Han äter, bajsar och går upp i vikt. Mitt blodtryck fortfarande högt men stabilt så blir utskriven från BB och får flytta in på neo ikväll

Skönt att läsa att Tor (och du!) tar er åt rätt håll! Men fullt förståligt att du känner dig lite sorgsen och depp med allt som hänt. Det är ju inte sådär man föreställer sig första bebis-tiden!
Pepp-kram till er!

Skönt att få flytta till neo och glädjer mig att Tor äter och växer! Jag är helt säker på att Tor känner igen dig, han har ju hört dig under hela graviditeten. Tycker säkert att det är mysigt att gosa med dig och pappa, så dra dig inte för det!

Skönt att liten mår bra. Hur ser det ut, är det sånt som riskerar att tvärvända eller klassas det som säkert nu när allt har kommit igång?

Angående att du känner dig sorgsen: Det är naturligtvis befogat när det blev sådär tokigt. Jag hoppas bara att du inte klandrar dig själv på något vis, det är ju ingenting du aktivt valde. Vanan att röra vid Tor kommer säkert snart :)

Jag avundas er inte som går igenom detta men ni kommer säkert gå ur detta betydligt starkare och med ett starkare band till varandra.

Åh så skönt att det går bra för dej och Tor! Får ni ha honom i sån där gosig känguruficka hud mot hud?

Kaktus och ds min trycker också på neråt. Ingen av min andra har fixerat sig men nu när ni säger det skulle det ju kunna vara så. Det känns ungefär som om han försöker öppna mitt bäcken som jesus delade floden (det var inte moses va? )

Så tungt här idag och jag längtar efter bebisen, långa promenader med hundarna, att nå ner till mina ben och efter lite sex. Smidigt njutbart sex, that is. Häromdagen ville jag släppa till men när sambon ömt sa att "du måste inte" så kände jag att nä, det kanske är bättre att låta bli. Han är så bra min Paddy, klagar fan aldrig över sånt.

vad ska ni göra i helgen? Jag funderar på något ställe som är halvt folktomt dit vi kan utflykta. Hatar simhallar och överfulla skogar på helgerna....

Ska prova gymmet i morgon och se om det finns något man kan göra (känner mig såååå seg och hoppas att det kan bättras lite med ett mjukt träningspass), besök på banken för att byta lönekonto och på söndag blir det årsmöte med smörgåstårta hos klubben jag tävlar för :d Ska försöka peta in lite stalltid någonstans där med, är inte helt säker på när det ska hinnas med dock ;)

Min trycker också på neråt litegrann. Känner även igen känslan av att den är på väg ut genom naveln. Känns verkligen obehagligt ibland, som om naveln skulle spricka :eek: Bebisen är fixerad sen några veckor tillbaka.

Ni som tänker sy filt till babyskyddet, vad gör ni för form? Såg lite bilder på såna filtar med flärpar i alla möjliga riktningar. Kändes lite lurigt att klippa till på måfå, som var min ursprungliga plan. (Har nu kommit så långt att jag släpat ner symaskinen.)

Var på kontroll idag och blev sjukskriven fram till BF pga risk för för tidig födsel. Hon blev nästan lite sur att vikarien förra veckan skickat mig tillbaka att jobba en vecka. Men det gick ju bra. På vägen hem blev jag övermodig och köpte garn och en virknål, får se om de kommer att packas upp ur påsen...

Min helg blir nog rätt lugn. Ska göra ett hembesök hos ett par kattintressenter (jag sitter i styrelsen för en djurskyddsförening som tar in och omplacerar hemlösa katter) på söndag. Annars ska jag och sambo bara mysa. :)

Haha, medan era ungar borrar sig längre ner är min på väg ut det andra hållet. Känns som att ungen missuppfattat något! :cool: :D

Här blir det också lugnt. Hade nog gärna velat köpa lite tomatfrön, men eftersom jag är sjukskriven känns shopping inte ok. Ska vila, dricka te och pyssla stillsamt i hemmet tänkte jag.

Solvind - vad skönt med flytt till Neo och att ni båda verkar må lite bättre för varje dag som går. I och med att de flyttar er så borde den värsta faran vara över nu eller? *känner att jag vet på tok för lite om sånt*

Helgen här spenderas nog mest hemma. I morrn ska jag försöka komma iväg till frisören och in på bibblan för att byta böcker men mer än så blir det inte. Hela dagen i dag har spenderats i soffan med sammandragningar, korta såna men många under hela dagen så jag har verkligen tagit det osäkra för det säkra och bara varit stilla i dag. Visserligen tror jag kotten har lagt sig att sparka på ett annat sätt än vanligt i dag och kanske satt fart på sammandragningarna på det sättet, för ja har inte känt lika mycket "tåviftande" och krafsande som vanligt utan mer som kullerbyttor och fler rejäla sparkar än annars. Till och med en som syntes tydligt utanpå magen :love:

Min virkade giraff är snart klar och efter att ha handlat jerseynålar till symaskinen i morrn (det måste jag också göra ja!) så kan jag äntligen sätta mig och sy lite :)

Jag tror att det är helt normalt, jag intalar mig det iaf för jag har också bra med tryck neråt :D

Visslan, ja, jag fick för mig att det kanske kunde vara fixering, tror aldrig att dottern heller blev fixerad, har för mig att hon alltid var ruckbar... Det lär väl visa sig såsmåningom, jag hoppas att denna dagen var en tillfällighet och att det ordnat till sig till imorgon ;)

Solvind, härligt att det går framåt för er! Det jag tänkte på var, har du fått prata med någon om varför det blev som det blev för er? Att bli låg några dagar efter förlossning, babyblues, är ju jättevanligt, men det kan ju vara värt att ta upp det med vården och få lite mer stöd om känslorna och hormonerna svallar.

Ang helgaktiviteter så ska vi på 1-års kalas imorgon och så kommer en kompis över på kvällen för lite middag och snack till melodifestivalen. På söndag är det enda jag har bokat att köra lite på mina föräldrar.

Kl

Åh, vilken besvärlig dröm!

Jag drömde att jag var hos mammas faster som bodde nära byn jag växte upp och därmed hade vänner där. Av någon anledning var jag i kontakt med vården vilket mammas faster berättade för alla hon kände, även för vännerna i byn (riktig skvallerhåla). Hon berättade om alla "ingrepp", kontroller och allt vad det var som skulle göras så folk började fråga och prata om mig sen, även så det kom till min vetskap. Det värsta var att det var HON som bokade in läkarbesök och sånt. Slutade med att jag var så förbannad att jag satte mig i bilen och åkte hem till mamma och hennes faster blev väldigt orolig :o jag vaknade till och med irriterad. Skitjobbigt!

Det kanske är en påminnelse om den "snygga" uppsägningen från ett timjobb jag gjorde samma dag jag flyttade till Stockholm... Chefen kallade mig för knarkare i en diskussion, jag hade jobb fixat och såg ingen anledning till att stanna så jag packade in hund, häst och kläder för en vecka i bil och släp och åkte :o ena hästen var redan på plats i stallet här. Skrev ett mail när jag lämnade kläder och nycklar där det stod vart dessa låg och att jag inte kommer tillbaka mer efter att han använt den attityden. Var framme sådär mitt i natten någon gång. Jösses vad sur jag var då...

Hehe. Drömmarna numera kan te sig en aning.. fantasifulla. Vart får man allt ifrån?

Men det betyder i alla fall att du SOVIT. Orättvist. Jag sov väl några timmar mellan 21-00, sen har jag inte kunnat sova. Värdelöst. Varit så några nätter nu, med eller utan störning. Huvudet blir tusen gånger värre om jag inte sover, och med sån värk kan jag inte sova... Ond cirkel. Dessutom har parvel nattgympa. Varje natt.

Projekt inga-hundar-i-sängen-projektet inleddes igår.. Inte helt populärt i milos ögon..

Har vaknat femtioelva ggr av hans "smygande" upp i sängen när han tror det är grönt ljus (resulterar i 9/10 fall i *badabonk, oj låg du där :eek:*)

Får så dåligt samvete då han fått vara i sängen i 10 års tid.. Men vi kommer inte ha en suck o ha honom i sängen om det krävs samsovning så lika bra han vänjer sig..

Ja jag vet inte. Det är som om alla fantasier släpps lös tillsammans med alla hormoner :p

Tänker du för mycket när du ska sova eller vad är bekymret?

Ojojoj, här händer grejor...
Har för första gången i mitt liv svimmat :eek:
Inget allvarligt (tack och lov) men lite läskigt..

Stängd toadörr, dålig ventilation och jääääätttte varm dusch går visst inte så bra ihop längre :grin:
Märkte att jag började må dåligt så stängde vattnet och lutade mig mot väggen. Märkte att det flimrade lite för ögonen, så jag blundade (händer mig då och då - lågt blodtryck). Hann aldrig sätta mig ner.
Nästa jag minns är att "någon" slår i duschdörren och för ett jäkla oväsen :p då låg jag på golvet ihopkröpen och smådarra (bra med kallt golv :p )

Tog mig upp försiktigt och mår precis som vanligt nu. Dock med stränga förhållningsregler om att inte låsa toadörren när jag duschar och inte duscha så varmt mer :p
Har även fått två "livvakter" som följer varje steg jag tar för tillfället :D (katterna)
Vilken jäkla början på denna dagen :p

Usch, jag hatar att svimma! Har i perioder rätt stora problem med det. Nu var det flera år sen sist skönt nog. Tänk på att hålla blodsockret jämnt också, ffa om du ska stå en stund och börjar du känna fig konstig - sätt dig ner så du inte slår dig fördärvad.

Jag drömde hemskt i natt att jag började blöda massor och inte blev tagen på allvar på förlossningen så bebis dog! På förlossningen trodde de inte att jag blödde utan att jag på något vis fejkade det hela. Jobbig natt!

Fy vad läskigt! Jag tror att jag har svimmat en gång när jag slog i huvudet - kan inte vart lång stund men jag hade känslan av att vakna upp efter smällen. Det var inge kul, än värre då att inte ens hinna sätta sig ner... :o
Skönt att det gick bra ändå!

Och vilken jobbig dröm, Kaktus... :(

Fy vad otäckt att svimma stående :o jag har svimmat någon gång innan i samband med blodprovstagning som jag nämnt tidigare men då var man ändå i vårdens händer så att säga. Hoppas att det inte händer igen, jag hade varit väldigt nervös att slå mig om det hänt en gång sådär.

Kl
Hade ambitionen att besöka gymmet idag som vi inte hittade. Visade sig sedan att de bytt ägare så vi letade lite förgäves kan man säga :p och promenaden dit och hem dödade mina ambitioner lite. Sån knölig snö så fötterna glider undan, halkade till ett par rejäla gånger och ylade till lite av smärta och sambon tittade på mig och sa nåt i stil med "och hur hade du tänkt träna?". Jag hade ju gärna velat göra någonting men promenaden gav ju lite psykisk ork i stället :) Synd att man inte hade voffen med sig så man kunnat motionera henne på en gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Sytråden del 4
  • Rumsväxter 2