Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Ser du det här Apollo?! nu kniper du! :mad:
;):D

En svala gör ingen sommar men om ni ska börja ploppar ut massa bebisar så kommer jag bli gravt deprimerad som väntat på min i flera veckor nu :D;)

Asch! Vi har ju redan tjuvstartat med lille Tor ;) fast han var ju i allra tidigaste laget får vi nog lov att erkänna.

Min provar vägen genom navel och upp genom strupen så med det lokalsinnet lär i alla fall EN vårbebis hålla sig inne ett tag till... ;)

Hahahah! :rofl: hoppas inte att ungen fortsätter så även utanför magen, då lär den bli som jag och det är INTE kul! ;)

Tyvärr är risken rätt stor att hennes mammas lokalsinne gått i arv - vilket innebär att sambo kommer ha FULLT UPP sen! :rofl:

Tips: investera i barnvänlig gps tidigt, helst förprogrammerad med "HEM!" så är du nog ganska safe ;)

Kl

Bebisen var inte dödssjuk! Ligger +6,5% i vikt dessutom. Fick med mig journalen från specmvc som ska förvaras tryggt med blodkortet ifall det blir brådis och de inte hinner ta rätt på journalen från datasystemet.

Förutom det materiella känner jag mig väldigt redo för att bebis ska pluppa ut nu, hoppas inte det är långt kvar och att tiden går fort nu på slutet. Jag är less på att vara en fet ko-padda och jag vill kunna röra mig som vanligt igen :p

Vad bra att det var bra! :)
Jag måtte ha missat nåt, varför blev du skickad på UL? eller var det rutin?

Jag får nog göra det! Svärmor planerar att köpa flexikoppel till både mig och ungen i morgon när vi far till Gekås... jag tror det är en bra investering! :D

Heja bebisen! :banana: Sa ju att det skulle gå bra idag... ;)

Apropå ko... Sambo tycker det är JÄTTEKUL att mina tuttar fungerar och kan inte riktigt låta bli att klämma och dra om kvällarna - och med mycket fascinerad röst påpeka att det är PRECIS som när han handmjölkade kor en gång i tiden... :grin: :cool: :D

Skönt att allt var bra :) Alltid skönt att få det bekräftat.

Apollo din buse! Jag låg med illamående och onda förvärkar i natt under ett par timmar och tänkte faktiskt att du säkert får bebis och jag får må lite illa och ha lite ont för att bli lite mer retad bara... Lycka till nu och jag hoppas att du orkar hålla oss uppdaterade :)

Visslan, vi får vänta tillsammans sen, vi har ju bara två dagar mellan oss. Jag hoppas verkligen att jag slipper gå tiden ut, var ändå beräknad till den 15:e från början, nåt kan jag äl få för det?

Hehe det är bra, apollo nu får du faktiskt lyssna!

Klockan nä det beror ju såklart på, men hellre att man har för lite själv och får ge sig ut på shoppingtur än att ha drösar med kläder som aldrig hinner användas. Med mina stora bebisar har jag använt 56 i max 4 veckor. 50 var för litet redan från början.

Det är tydligen rutin att skicka oss spec:are på TUL på Danderyd. Fick även träffa en läkare som beordrade såndär koppla upp till sladdar-pryl som börjar på C tror jag? Massa toppmoderniteter.

Gud, jag halkade ju ett par gånger med ena foten för några dagar sedan när jag var ute så jag alla britsar såg så mardrömshöga ut när man skulle upp och ner på dem. Det gick med nöd och näppe när jag liksom lyfte benen tillsammans samtidigt som jag tog fart med överkroppen. Och den där dumma snön! Känns som om bäckenet går i tusen bitar när man försöker komma hem. Alex tyckte att jag skulle ta en taxi hem men det är jag alldeles för snål för :o taxi helt i onödan? :eek: jag KAN ju gå, om än lite långsamt.

Visslan: bra poäng....! :D man har ju inte ont av att shoppa sen heller faktiskt... :angel:

DS: varför är du spec? (fyyy vad jag känner mig blåst nu, måste tok-missat nåt?)
Om jag vore som du skulle jag spara på stegen och ta den där taxin......

*kl*
otroligt nog blir jag lite sämre varje dag.. och för varje dag förstår jag inte hur jag kunde gnälla igår och dan innan det och ....
Duschade nyss och fick snik-skölja håret ochstappla mina sista steg bort till sängen (kan det vara fyra meter?) och här ligger jag nu och luft torkar... :angel: och hoppas att jag ska kunna klä mig någorlunda sen, annars får jag väl halv-näcka tills han kommer hem...
Hungrig är jag också och lunchndags är det.. känns långt till kylskåpet ... synd vårt hus är så trångt, hade varit kul med rullstol nu....

På torsdag är det en månad kvar till . 37....

Tack för sympati...

Det är helt otroligt hur det kan bli så här nästan? :crazy:

Anlag för trombos (blodpropp). Förstod inte riktigt kopplingen mellan det och ultraljudet men så skulle det vara i alla fall och tjuvtittar är ju spännande ;) Tack och lov gjorde de inte ännu en utredning vilket jag var rädd för. Sticka nålar i armvecken är INTE min grej.

Det är så svårt att föreställa sig hur ont du faktiskt har. Att du har FRUKTANSVÄRT ont har ju inte kunnat gå någon förbi men att det faktiskt kan bli värre är svårt att föreställa sig. Vad är nästa steg liksom?

Åh... jag har ökad risk för det nu pga. allt stillasittande, så jag tar mysiga blodförtunnande sprutor varje dag... hoppas du slipper det...

såg ni nåt på UL då? är mini DS så söt som man kan tro? :)

det är inte smärtan som är värst längre utan att ha en kropp som inte håller ihop/lyder. det är som svårt att gå när allt har hoppat ur led liksom, sen kommer värsta smärtan när jag väl lagt mig och allt börjar åka tillbaka på plats....:crazy:

Det känns dessutom som att tiden stannat och att jag kommer gå i tusen bitar om jag inte får GÖRA nåt... typ vad som helst.... :crazy: men på nåt konstigt vis står jag ut en stund till och en stund till..

Lånar min egen knapp

Nu har Apollo varit tyst lite för länge. Dags för uppdatering!

Kl

Alltså helt seriöst?? Min tvättstuga är fan ondskefull :cry:

Hade precis slängt i två knökfulla maskiner med bebiskläder och bebislakan m.m (vet ni hur mkt det får plats i två industrimaskiner!) och startat dom när jag inser att tortummeljäveln är TRASIG! Hur i helvete ska jag lyckas torka femtioelva bebisstrumpor och artontusen minibodies UTAN TORKTUMLARE???

Jag la mig bokstavligt talat på golvet och lipade i tvättstugan.. Vad gör man? :(

Hänga de på tork? :o

/undertecknad hon som aldrig ägt en torktumlare i hela sitt liv

ps, jag fattar att det är mycket men.. det brukar torka fort?

Det där att kroppen inte riktigt lyder händer mig ibland men tack och lov inte jämt. Det blir som lite obalans, är det den känslan du får med? Att man får "kasta" fram benen med en form av pingvingång?

Ja man såg ju mycket mer den här gången än förra :) Det är fortfarande en flicka också, hon hade inte ångrat sig. "Det här är blygdläppen så det är väldigt tydligt!" Mjo tjena, det hade faktiskt lika gärna kunnat vara en pung i mina ögon men säger de det så. Alex är mycket bättre på att se sånt där än vad jag är, det syntes tydligen väldigt tydligt även förra gången, i hans ögon... :cool:

Vi fick med oss en bild på ansiktet hem där man nästan kan börja spekulera i vem hon är lik :) Den ligger i Alex förvar så jag kan ladda upp den ikväll när han kommer hem om du vill.

Efter förlossningen ska jag ta blodförtunnande i 7 dagar, 6 veckor om det blir snitt så nu är det dags att karln blir av med sin nålfobi! Det låter betydligt värre att sticka sig själv än att sticka andra så det får bli hans jobb. 7 dagar kan han överleva, han får blunda i värsta fall! :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar