Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Pan... Nog för att vi har en mindre tvättmaskin men ärligt talat, vi har ingen torkställning ens en gång. Jag hänger det som får plats av vår tvätt på handdukstorken, resten på krokar, galgar och över dörrar. Sånt där ordnas ganska lätt. Har du tryckknappar på kläderna kan du ju sätta ihop dem i ett långt "koppel" så tar de mindre upphängningsplats :idea:

Jag håller för tillfället på att tvätta soffklädseln och ska ge mig på bebiskläderna och lakanen sen tänkte jag.

Haha insåg att jag lät som en bortskämd skitunge insåg jag nu ;) ilandsproblem :angel:

Grejen är ju att vi har gemensam tvättstuga och tvättider.. Och iom jag inte visste den var trasig har jag nu redan fyllt det värdelösa torkrummet med våra kläder och det är verkligen hur mkt tvätt som helst kvar i maskinerna.. Och på våra 54 kvm finns inte mkt plats att torka i lght (+ hundhår överallt)

Ja, alltså det är väl mer en känsla av att inget håller ihop och jag tänker "gå" och benen lyder inte, jag har svårt att fatta hur jag kan stå upprätt, men.. det kan jag ju som inte heller.... :crazy:

Det är MYCKET värre att sticka sig själv än att sticka andra. J sticker oftsst mig...

Klart du måste ladda upp bilden?! :bow:

*kl*
På temat tvätt........ jag köpte en skiiiiiit söt snövit overall med lite grönt på (en sån som man bara dör av) och Någon ha tvättat den med massa annat jollikox så den har blivit lite så där grådassig redan... :cry: den behövde ju inte ens tvättas, ska ju inte vara nära kroppen...
dagens stora drama-tårar å, inte kan jag "tjura" på karln heller, jag har inte sett tvättmaskinen sen i Oktober... :crazy:

Åh... vad typiskt.. :crazy:
då förståer jag tårarna..

Fast tänk dig att du tvättar 6-8 (vanliga) maskiner på en o samma gång och ska göra av med all den tvätten nånstans..

Klart att det går.. Det får det ju göra.. Men är fruktansvärt omständligt..

Åh nej! Jag har en snövit overall, dessutom med matchande vantar, som Alex tyckte var onödigt att ha här nere medan jag är mer åt det där "men tääänk om det är kallt när den kommer, det är ju trots allt i skiftet mars-april!" :p Sista helgen i mars var jag på tävling en gång, vi åkte dit i snöstorm så det kan ju vara kallt. Dock luktar den klädlåda så jag kommer nog att slänga den i tvätten ändå, ensam. Kan du inte tvätta din i klorin och strunta i det där gröna?

Pan: Kan du inte torka bebiskläderna först i det värdelösa torkrummet? De borde ju torka snabbare tänkte jag. Det var ena jäkla jättar till maskiner ni verkar ha... 2-3 st normalstora går ju att göra av på element och sånt men 6-8 st normalstora låter mycket... Har ingen granne en torkställning du kan låna?

DS - vad skönt att allt var bra!

Klockan - stooor kram, jag vet inte vad mer man ska säga :( Hoppas tiden susar fram nu när det - faktiskt - börjar närma sig våren!

Pan - usch, även om inte jag heller har tumlare så förstår jag besvikelsen. Kunde de inte ha satt upp lappar eller nåt i alla fall?

Här hemma har något på bilen gått sönder, för mig oklart vad exakt med det läcker olja ur ena bak-bromsen. Så klart. Varför skulle vi kunna ha möjlighet att köpa vagn och babyskydd istället för att behöva laga bil, hus eller nåt annat som envisas med att gå sönder när man väl har pengar "över". Hästen har nästa kliniktid bokad den 25/2 dessutom...

Tvätta bebiskläder är inget jag har planerat in ännu på ett tag, jag har ju nästan halva tiden kvar till skillnad från er snabbstartare :)

Senast ändrad:

Börjar komma över den största frustrationen nu :angel: sprang över till grannhusets tvättstuga och bokade morgontiden där imorgon så får jag halvsprida det här hemma tills dess så det inte surnar och tumla färdigt där imorgon..

Biljäklar :devil: min har precis kostat en halv förmögenhet för att jag skulle få den genom besiktningen, och den ska säljas innan bf.. Så förstår dig precis! :(

Jag tänkte först också att det kanske var lite överdrivet att tvätta allt nu, men knsåg att jag har 11-12 v till igångsättning och 8v till genomsnittsveckan för tvillingar (34) :eek: närmar sig med stormsteg! Tror det är skönt o ha gjort innan man blir för stor.. Iaf för mig som måste traska utomhus 200m för o komma till tvättstugan..

Ja vi besiktade den nyss (januari) och den gick igenom utan minsta anmärkning så det blev lite antiklimax... :(

Tycker du tänker helt rätt med tvätten, speciellt som ni har gemensamt och du måste ut för att tvätta... man är lite bortskämd med eget hus och tvättstuga :angel: Dock har jag bara plats för att hänga två maskiner tvätt åt gången så jag ska nog försöka börja i tid jag med... typ så snart kotte har en byrå att lägga kläderna i :)

Maken sa efter natten att det kanske ändå är dags att börja packa väskan iaf och lägga en lapp där om vad som ska ner i skarpt läge som man kanske behöver använda innan det är dags.

Klockan, du får försöka hitta ett mantra, typ varje avverkad dag är en dag närmre bebis, även om det låter väl klämkäckt. Stor kram till dig!

Lew, fy vad trist med trasig bil! Alltid är det något liksom :(

Pan, även om det kan tyckas som ett I-landsproblem så förstår jag ditt bryt. Räknar man med att det finns torktumlare tvättar man ju därefter, lägg till lite gravhormoner och katastrofen är ett faktum ;) kram till dig med, kanske kan ni som föreslaget fråga om någon granne har en torkställning att låna ut.

Insåg precis att mina hormoner är totalkatastrof idag.. Kollar på svt play på mello från i helgen och kom på mig själv med att lipa när Sean banan gick vidare till final, han bli ju så genuint lycklig :D :o

Knapplån

Här händer det grejer, spännande med Apollo.
Lider med Klockan, jag är ju lyckligt lottad och mina fogar har ju lytt mina order om att sluta jävlas så förbannat, så jag lever ju nästan som vanligt.
Förstår Pans frustration också. Man tar inte motgångar så jättebra just nu. Är väldigt glad över vår tvättmaskin och torktumlare...

Idag har jag varit på psyk. Spännande. Vill inte skriva så mycket, men fick lite av varje utskrivet som jag inte vågat hämta ut än...
I övrigt kan jag tala om att det börjar bli knöligt att ligga dubbelvikt och måla golvlister...
hippopotamus.png

Här med fast åt andra hållet. Jag är sååå arg (!!). Jag läser om ECT-behandling (elchocker i psykvården) och ser att man fortfarande använder det som tvångsbehandling och dessutom på barn och gravida!! :eek: Hur kan detta vara okej?! Hoppas INNERLIGT att min tösabit slipper sånt och att jag aldrig kommer i kontakt med behandlingen mer än såhär genom text...

Nu ska jag ta mig tusan lugna mig med lite kladdkaka och grädde, titta på en unge i minuten och sen blir det inget mer läsande om det där för den här gången. Blä på vården. Huuuur kan man tycka att hjärngrillning är okej när patienten inte meddelas om riskerna ordentligt och dessutom som tvång...?

Härligt! Jag tänkte självplåga mig själv lite genom att kolla på "En unge i minuten" på 4:an nu. Det är ju så fint samtidigt som det är ångestframkallande hos mig.

Zewz, helt frivilligtatt skriva så mycket/lite man vill :) kände du att besöket gav dig något då? Det är ju det viktigaste, att du ska börja må bättre! Kram!

:eek: Jesus!

Du gillar kladdkaka va? Ibland blir jag s sugen när jag läser dina inlägg, men sedan ids jag inte baka ändå. Kanske lika bra...

Undrar vad Apollo gör...

Det är nog mest sambon egentligen, det är han som bakar för det mesta ;) Han har fyllt år för ett par veckor sedan så hans mamma var och firade nu, haha. När jag fyller om en månad blir det baskemig marängtårta med hallongrädde i stället :d

Jag räcker också upp en hand!

Jag tog ett kort på magen och fick bekräftat det jag misstänkte att bebis sysslade med i fredags, magen har ramlat ner! Det positiva är ju att jag har lättare att andas och att revbenen inte är lika utsatta längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering