Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Ring och kolla.. är det en propp kan det ju vara farligt... :crazy:

och bilden är bedårande! :love:

Senast ändrad av en moderator:

Svarar flera

Ja det är spännande att få se så mycket ändå :) jag tror minsann att det blir ett sött barn :)

Jag ringer när familjen annorlunda är slut och frågar så får vi se vad de säger.

bra att du ringer.

I min app står det iofs att man kan få rejäl kramp i benen under andra och tredje trimestern och att det är vadmuskeln som oftast drabbas... men lika bra att kolla!

Kramp var ju min tanke också men jag har aldrig varit med om en sån smärta tror jag. Jag blir rejält påverkad av det och sånt brukar inte hända mig normalt så det är nog en riktig kramp i så fall men omöjligt är det ju verkligen inte. Nåja, ta med vovvan utanför porten för sista nattekiss och passa på att ringa 1177 samtidigt.

Till mig sa läkaren att det dels ska göra ont men också bli blått/grått och vara hett.....Hoppas det bara är en kramp!!

Ok, fortsatt spännande då - man vet ju aldrig när det sätter igång. Förstår att det känns segt att vara där själv. Bra att grannarna kan hjälpa till med djuren! Kul att du håller oss uppdaterade iaf.

DS, jättesöt bild på mini-DS! Låter bra att du ringer angående smärtan i vaden, hellre ringa en gg för mkt än tvärtom.

Lew, beundrar ditt tålamod med sy-arbetena! Jag har tänkt göra en sån där babyskyddfilt flera dagar, men har inte kommit igång. Känns som om de där hålen kommer vara på fel ställe ganska snart. (Hittade en beskrivning som verkade bra, men det är en luva i huvudänden => kommer inte stämma när bebis växer?) Har istället kollat instruktionsvideor för virkning och lyckats få ihop ett päron och nästan ett äpple. Inte till bebis direkt, tänkte göra en fruktkorg till storebror.

Klart att det blir dn söt bebis! Fint foto iaf :)
Ang vadsmärtan så har jag några gånger under grav fått så kraftig krampsmärta att jag inte själv kan häva krampen utan maken har fått bryta, men det har främst kommit när jag sovit. Vad sa 1177? Åderbråck är ju något man kan få som gravid också, men jag är förskonad och vet inte alls hur sånt ser ut eller ter sig.

Helgen blev förresten inte superlyckad. I lördags var vi och shoppade nästan hela dagen (ganska långt att åka) men grejorna jag ville köpa på Ikea var slut (hmm varför kollade jag inte det innan). Sen läste vi fel på öppettiderna, så vi hann inte hämta ut en grej vi beställt på hornbach (länge sen, hoppas att de har den kvar). På kvällen somnade jag mitt i Louise Hoffstens låt och missade Sean Banan, som tydligen var kvällens begivenhet. På söndagen var vi på karneval (den schweiziska varianten är lite mer påklädd än i rio, speciellt som det var -6). N somnade efter 5 min och vi klantskallar hade inte med oss vagnen. Så fick traska tillbaka till bilen (1km) och jag fick SD from hell. Tog en evighet att gå! Fick bli sofflocket under resten av kvällen (hann iaf färdigt med päron-virkningen).

*kl*

Vilken söt liten unge!

Jag har nu räknat våra bebiskläder i storlek 50/56. Våra egna i 62/68 ligger nedpackade fortfarade, så de iddes jag inte räkna. Varning, det är löjligt mycket... :o (inom parentes fördelningen egna/ärvda-lånade).

Bodies 30 (8 + 22)
Mössor 20 (5 + 15)
Lite tjockare tröjor 17 (3 + 14)
Sparkbyxor 22 (11 + 11)
Vanliga byxor 4 (1 + 3)
Overall 5 (1 + 4)
Dressar/Sets 3 (1 + 2)
T-Shirts (kort- och långärmade) 17 (3 + 14)
Pyjamas 4 (inga egna)
Sockor löjligt många...

Det är i princip obefogat att köpa något nytt till ny bebisen... :cry: Fast om det blir en tjej så kanske hon "behöver" lite flickkläder, eller hur?

Det där låter precis som något jag skulle kunna göra! :D

För övrigt övervägde jag allvarligt att flytta hem till Sverige ikväll! Ni började snattra om popcorn här i tråden för ett tag sedan, och sedan dess har jag varit sugen på popcorn! :d Så idag på Lidl (undermålig affär där jag sällan handlar, men nu hade de silikonmuffinsformar som jag ville ha) tänkte jag unna mig lite popcorn. Hade de inte... Släpade mig över gatan till Netto (även det en undermålig affär där jag annars inte handlar) - som inte heller hade popcorn! Vad f-n är det frågan om! Kassörskan som jag frågade såg dock mycket medlidsam ut, antagligen tyckte hon dock att det var festligt med denna förtvivlade tämligen gravida kvinna som desperat frågade efter popcorn!

Fick prata med Danderyd som vill ha in mig bums ifall att (trots att mitt enda symtom är smärta). Ska bara sluta må toookdåligt så jag kan ringa en taxi. Varför bor inte min släkt på norrsidan så jag kan begära sjuts av dem? :(

Var ute med vovvan utanför porten med 1177 och danderyds akutmottagning på telefon och det gjorde ont redan innan jag kom utanför dörren. Fy attan! -.-

Bra att du åker in och får koll på vad det är! Håller alla tummar och tassar här hemma, uppdatera oss så fort du kan bara!

Håller tummarna för att det inte är nån fara DS! Håll oss uåppdaterade!

Jag håller med, bra att du kollar upp det, du och Apollo kanske kan ha buketräff ;)
Lycka till och håll oss så uppdaterade som du kan.

Jag tänkte köra bildpremiär för magen här med en jämförelse mellan v31+2 och v33+6, jag funderade ju på om bebis fixerade sig eller åtminstone tog sig neråt i fredags och jag tycker nog att det ser så ut.
E4922EAF-684A-4985-8FC3-6B2C9F911461-7764-00001014D82AD225.jpg

Haha! Ja det vore något!

Just nu ångrar jag lite att jag ringde. De stressade upp mig så jag har legat på sängen och grinat fram till nu och känner mig väldigt osugen på att åka in och köa med alla tomtar på akuten medan sambon ligger hemma och sover. Varför var det ens så brådis att jag skulle in akut? Dessutom har jag hovslagartid i morgon bitti. Kan det vara hela världen om jag åker i morgon efter hovis har varit ute tro? Det känns ju bättre när jag ligger ner även om man fortfarande känner av det så pass att reser jag mig kommer det göra ONT! Med lite flyt kanske det går över till i morgon.

Åk in nu.
Bara onödigt att vänta. Har du pratat med förlossningen? När jag i förra graviditeten fick åka in med andningssvårigheter åkte jag till förlossningen och så kollades bebis först och sen blev jag uppkörd i rullstol till medicinakuten för koll där. Slapp alltså själva akutväntrummet, fick eget rum snabbt osv.

Sjuksköterskan jag pratade med tyckte att jag skulle åka till stora akuten.

Det slutade göra ont under de värsta panikattackerna men det kommer ju tillbaka hela tiden. Känns som att ja, väntar jag får jag ändå åka i morgon bitti, surt nog. Åh, det känns förbannat bittert. 99% av min tid är obokad men nu är det den där procenten som är bokad och SJÄLVKLART ska det bli nåt nu. Morr! Blir jag kvar avlider jag nog av tristess (och stress) :( vill INTE! Det är 2 jäkla veckor på hovslagartider så det kommer väldigt olämpligt då båda hästarna av olika anledningar (skada och lite sånt) gått för länge utan att få nya skor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar