Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Nä, lägger mig och sover, klockan ringer vid 6:30. När jag vaknar då märker jag om det fortfarande gör ont eller om det lagt sig. Jag gick några steg nyss för att sätta över pengar ifall att jag behöver en resa dit och det var ingen större fara då. Funkar det inte när jag vaknar får jag avstyra hovistiden trots att hon skulle behövt vara ute förra veckan om det gått och åka in då i stället. Jag kan ju knappt ta mig framåt på plan mark så hur ska jag då kunna hämta hästar i knölig hage med extrem lutning? Då kan jag ju lika gärna ge upp innan jag påbörjat projektet :p Hoppas i så fall att det går att hitta ny tid inom extremt snar framtid.

:crazy:
men hur törs du människa?
Förstår du inte vilka konsekvenser det kan få om det är en propp?! eller är det jag som blivit uppskrämd av min läkare kanske...?

Hoppas det gått över och är bättre!

Mja, tänker på min mamma som gick med dubbelsidig lunginflammation OCH trombos läääänge trots att hon sökte hjälp. Hon fick en salva att smörja benet med på vårdcentralen :grin: Risken är väl större att det händer något om man är i rörelse men det är klart att man ska vara försiktig. Det är inga roliga grejer. De frågade om smärtan gick ner i foten så att säga och jag hade ju ont från trampdynorna och upp i halva vaden men ingenting i hälsena och sånt.

Jag känner inte av det någonting direkt längre. Ska ta med mig vovven ut om en stund så märker jag om det kommer tillbaka då, annars räknar jag med att det gick över, tack och lov. Det var baskemig inget kul alls, och den stressen inför saker som skulle göras idag (men hovis sms:ade och berättade att hon vabbar pga magsjuka nyss, passande nog så nu ska jag se om någon annan kan...).

Jag måste ha låtit lite rolig igår.
"*gråter* Jag vill inte det hääär! Jag har inte tiiid med det häär!"
"Man får inte alltid välja, ibland blir man sjuk på dåliga tider."
"*snörvlar* Men hästarna behöver träffa hovslagareeen!"
"Kan inte stallägaren ta det då?"
"*gråter* Hon jooobbaaaar i morgon"
"Kan du inte avboka då?"
"Men de har ju redan gått för längeee *gråter ännu mer* Hur ska jag komma ut i haaaagen?"
"Det gör du nog inte"
"*snörvlar* Hur ska jag ta mig till tunnelbaaanan dååå?"
"Det gör du nog inte, du ska nog inte gå så långt om det gör ont. Du får ringa ambulans."
"Men det är ju inte etiskt rätt! Tänk om någon får hjärtinfarkt och döööör för att jag åker ambulans för en sån enkel sak som att jag inte kan gååå dåå!"

Osv :p Jag var helt krossad verkligen. Tyckte såååå synd om mig själv.

Jaa... :crazy: du känner väl o vet väl bäst själv... men är det inte lite.. extra läskigt om det går över? typ den lossnar och åker runt i systemet? :crazy:
Sorry, som sagt- min läkare skrämde nog upp mig, också är jag lite drama meeen... ? :crazy:

Vad knäpp man är ang. ambulans förresten... när jag fick allergichocken ville 112 skicka en, men jag tyckte det kändes så pinsamt :o och vi fick åka själva för att det var så nära... :D

Säg inte sådär Klockis :eek: jag tänkte att det säkert inte är någon fara om jag ligger lugnt och stilla på sängen och sover :p det hade ju i princip gått över helt när jag klev ur sängen inatt och började pyssla om pengar mellan kontona då jag skulle kunna åka så i så fall, om det skulle ha varit en propp var den ju "borta" redan då.

När man har allergichockar är det klart man ska kunna åka ambulans med gott samvete. Jag hade ont i vaden och kunde trots det gå ut med vovven, i alla fall bort till en snöhög så hon fick kissa. Det var ju inte som jag dött om jag tagit mig dit på annat vis :p

Jag är nog inte heller så lättskrämd, och hade säkert tänkt som du DS. Hästarna måste ju faktiskt ha det de ska ha också, även om man har ont... Bebisen är viktigare - givetvis! Men ALLT man råkar ut för är ju inte relaterat till graviditeten heller även om det så klart kan påverka.

Hoppas det känns bättre i dag DS, och att det var kramp bara. Jag hade nog inte ens tänkt tanken på något annat om jag ska vara ärlig...

Jag tänker så här: visserligen är inte allt relaterat till graviditeten och inte alla sjukdomar är farliga för bebisen, men sjukvården är under graviditeten begränsad. De kan inte använda alla preparat/metoder som de kan på en icke-gravid kvinna. Därför är det lämpligt att vara lite försiktigare än vanligt.

Proppar bör man väl vara försiktig med hur som. :crazy:

proppar bör man definitivt ta på allvar.
Dock hade jag nog inte kommit på tanken själv som sagt, utan antagit att det var den berömda krampen.

Ja, det finns ju förvisso blodförtunnande som funkar med graviditet också vilket vi kan tacka för. Självklart ska man vara försiktig och allt det där men det släppte precis före jag bestämde mig för att gå i säng. Jag är nog ganska oförsiktig med mig själv vad det gäller sena akutbesök just för att det är så långa väntetider och sånt, särskilt om man har saker man måste ta itu med dagen därpå. Hade jag vetat att hovis dotter skulle bli magsjuk hade jag såklart åkt. Då hade det inte varit mycket att snacka om.

Hur som haver, nu har jag tagit en kort promenad til p-automaten med vovven och det enda i smärtväg jag känner av är fogarna men det börjar ju bli vardag. Faller det sig så att jag märker något nytt ringer jag och försöker få en "normal" akuttid under dagen med ett klockslag när jag ska vara på plats för att reda ut vad tusan kroppen styr med.

Det hade antagligen jag också...

Hade jag inte varit hos doktorn pga av blodprovet så hade jag säkert inte heller varit sjukskriven och ätit antibiotika nu eftersom jag var helt säker på att det bara var en vanlig virsuinfektion.

Däremot gick jag inte och jobbade igår efter att han rekommenderat att vara hemma och försöka vila. Hade jag inte varit gravid hade jag definitivt jobbat tror jag.

DS var det du som hade skrivit till läkaren Nyhetsmorgon om kramp i vaden under graviditet? Eller var det bara ett sammanträffande? :)

Skönt att det gick över, hoppas det bara var kramp!

Apollo dags för uppdatering tack? ! Jag tycker att en gång i timmen känns ganska lagom faktiskt :D tänk om du ligger där och snusar nyföding och har glömt bort oss!

usch trots att jag sover hela nätterna känns det som att jag inte har sovit alls när jag vaknar. Ont i ryggen och höfter och inatt har jag sovit på fel kudde så jag fick så sjukt ont i brosket i örat, en specialåkomma jag har.

Nä, det var inte jag, sänds det där med läkaren fortfarande? :p Det var sånt jag såg på när jag var liten och hemma från skolan för att jag var sjuk eller så.

Jag vet ju också att kramp är vanligt och det var ju min första tanke. Smärtan var mellan varven lite lik den jag led av när jag hade köldrelaterade smärtor här och var så från början kändes det inte så konstigt eller hur man ska säga. Det var det att den stannade för länge och att den "betedde sig" annorlunda som gjorde att jag ens började fundera i andra banor.

haha det är nog inte samma, det här är ju bara 5-10 minuter på fyran med en läkare som svarar på mail från tittarna... :) Däremot sänds ju Fråga doktorn fortfarande på svt :)

Det var inte direkt kramp det frågades om, men en smärta i vaden och jag reagerade på att det lät exakt som du har beskrivit det här i tråden... jag satt och fixade med styrelsepapper på datorn och hörde bara med ett halvt öra från början.

Aha, då var det kanske fråga doktorn jag tänkte på. Det brukar vara så mycket skit på tv på morgonen så jag brukar inte bry mig om att slå på den. Det enda vettiga är väl nyheterna men det behöver ju inte kollas på en gång i halvtimmen eller vad det är. Det räcker att se det i spänd väntan på farmen på kvällarna ;)

*KL*

åh guuud... J kom hem på lunchen med hamburgare (crawing!) och en semla....! :d

Jag har inte ätit semla på flera år. Den var gaaalet god...! :love:
Å, jag är så mätt så jag tror jag inte behöver äta nåt på flera dygn! :p

ååååh semla!! det borde jag hinna med innan styrelsemötet i kväll... :angel:

Apollo - hur går det för dig? jag är nyfiken!! :banana:

Jag ska äta semla nästa vecka. :d Om L är sjuk igen så vi missar svenska lekgruppen bryter jag ihop. Har längtat efter denna semla hela året!

Åh semla :d

Blev lite kris igår när jag insåg att vi glömt köpa jäst i helgen också (som sagt ingen lyckad shoppinghelg). Så nu har jag inte kunnat baka några (för lat för att åka en gg extra). Maken fixar jäst till ikväll, får se om jag hinner göra några då. Ibland undrar man verkligen varför man inte bor i Sverige!

Håller med om att det vore spännande med en uppdatering från Apollo! Skönt att värken gått över DS, hoppas att det 'bara' var kramp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar