Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

*kl*

Jag tror jag ska sluta sova helt och hållet. Fy :devil: vad ont ....... funderade i natt varför det går så bra på dagarna när jag ligger men det är ju samma sak då, när jag sovit en stund så vaknar jag av dödens smärtor och vända på sig är ju ett rent sjå med magen o allt ..

Har du inte någon liggställning där det gör något mindre ont?

För mig har det hjälpt väldigt mycket med att palla upp med kuddar. Gravidkudden framför mig - och vanlig kudde bakom mig. Och mig liggandes på vänster sida. :D
Det gör att jag kan "rulla" fram och tillbaka (dvs ligga lite mot magen, ligga på sidan, ligga nästan på rygg ) utan att någonsin hamna helt på rygg. Hamnar jag på rygg blir det problem :p

Att ligga på sidan gör banne mig skitont, och på rygg blir jag bara illamående så jag är med på att skippa sovande!

Nu är det minsann dags för Apollo-rapport igen!

Nä, inget hjälper, lindrar eller funkar - längre...... :(
Har varit till BM på besiktning också och lyckades förhandla bort en kontroll, det är ett helvete att komma ut.....
helt snurrig och slut blir jag dessutom av alla intryck. Har inte varit ute på typ två veckor eller så....:crazy:

Pff kolla statistiken på tråden innan ni gnäller på mig.. Eller, hehe, det är iaf inte jag som leder och alltså inte mitt fel att det är dött!
:)

Fö snusar jag inte bebis än, men har haft verkar sen 10. Får se om det är falskt alarm även denna gång.. (Då åker hon på stryk när hon väl är ute, orkar inte med allt detta i onödan!! :p)

Heja heja! :banana: Nu får du allt uppdatera igen... ;)

Nu är det minsann dags för Apollo-rapport igen!

mm..... det är väl liite fult att skvallra utan tillstånd (förlåt, förlåt -på förhand) men jag kan lova att det är fantastiska nyheter när hon har tid att släppa blicken från... ja, ni fattar.... :love:

Aww! :D Grattis till Apollo!

Dags för Solvind att uppdatera snart också tycker jag!

Kl

Åååhh, hoppas att det snart är min tur...

Var på Gekås igår! :D
Startade förvisso med att slänga mig över en papperskorg på babyavdelningen för att ulka (kräktes som tur var aldrig)... :grin: Tror det var sömnlöshet, lång bilresa kombinerat med plötsligt och för snabbt promenerande som fick hela magen att vända sig. Snurrade rätt bra länge innan jag kunde vagga runt som vanligt. Men en jättesnäll butikspersonal langade fram plastpåsar och papper åt mig och tyckte så synd om mig! :love: (samtidigt som jag allt HÖRDE hur hon konspirerade med svärmor och tyckte svärmor skulle passa på att ta ett kort på mig... ;))

Fick shoppat massor, tror vi har ett rätt bra lager med bebiskläder nu... :)
Åkte hemifrån kl 6 och var tillbaka en stund innan 20. 2 timmar i bil enkel väg... :eek:
Lista och bilder kommer när jag återhämtat mig lite, sov knappt alls i natt, hade grymt ont och magsyran brände nästan hål i bröstet på mig. Lyckades somna någorlunda i soffan i morse, där jag pallat upp med kuddar så jag kunde halvsitta.

Idag kan jag knappt gå, men högen med prylar och kläder ligger bredvid mig och ja, det var helt klart värt det! ;)

Åååh nu blir jag tårögd igen :love:

Jag tänkte också på Solvind och Tor här på morgonen. Hoppas allt är bra!

Kl
Och när Apollo får tid att uppdatera här hoppas jag på en ny rolig historia om Olle, hur han tog allt med kroppsvätskor och andra härligheter som en förlossning bjuder på :D

Men åhhh vad härligt! Stort Grattis Apollo!
Nu väntar vi otåligt på rapport och är avundsjuka på att du fått träffa din inneboende!

Micks, skönt att det var värt det trots allt, skönt att ha så mycket prylar klart :)

DS, kom inte ens på tanken att tränga dig i kön!

DS, kom inte ens på tanken att tränga dig i kön!

:p
rent statistiskt så borde vi väl ha fyllt kvoten av tidigare-lagda datum snart.. med mig blir det ju tre.
Ska få en tid för bedömning i v 37 idag el. i morgon, har inte mycket till övers för tålamod längre..... :crazy: var till BM nu på förmiddan och jag som inte brytt mig om veckorna hittils var nära att slå ned sköterskan som tar prover när hon rättade mig att jag är i v 31..........:o (31+6 = jag Är I . 32 men de räknar ju hela veckor, de asen...) lyckades förhandla bort en koll i allafall, eftersom värdena var bra...

Kl

åh lite smyggrattis till Apollo med familj, liten tår i ögat här minsann! Ja fram med en smarrig förlossningsberättelse nu! :bump:

Jag gör vad jag kan för att övertala henne men lillans vilja är nog tusan så mycket starkare än min ;) Vi får väl se om ett par veckor hur det går med min övertalning.

Jag tänker INTE gå över :p
Å andra sidan har jag nog ångrat mig helt om att föda barn. Jag vill inte. Alls.
Det här barnmorskeupproret som är här skrämmer skiten ur mig. Jag har redan en dålig-resurs-erfarenhet i bagaget och hade hoppats att slippa det denna gång, men nu verkar det än troligare att det blir en repris.
Skönt att du ska få bedömningstid nu, då har du något att ta ett första sikte på :)

Hm, nä det där upproret är lite lurigt men jag har ju ingen dålig upplevelse så jag kan tänka bort det.

När var du beräknad? Så jag vet när jag inte får ;)

:p
rent statistiskt så borde vi väl ha fyllt kvoten av tidigare-lagda datum snart.. med mig blir det ju tre.
Ska få en tid för bedömning i v 37 idag el. i morgon, har inte mycket till övers för tålamod längre..... :crazy: var till BM nu på förmiddan och jag som inte brytt mig om veckorna hittils var nära att slå ned sköterskan som tar prover när hon rättade mig att jag är i v 31..........:o (31+6 = jag Är I . 32 men de räknar ju hela veckor, de asen...) lyckades förhandla bort en koll i allafall, eftersom värdena var bra...

Tror nog vi kan räkna med att pan blir tidig också med sina två.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar