Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Har btw fått sexförbud från läkaren! :eek: till sambons stora förtvivlan..

Lite personligt kanske men hur har er sexlust varit? Min har varit i princip obefintlig sen tidigt i grav, hade en period där det "tog emot" och skavde med..
Sexlusten har varit större än på länge - men pga av min vestibulit så har jag inte kunnat ha sex sen vecka 14-15 eller något sånt.. :( Dock såg jag det mer som en utmaning att vidarutveckla sexlivet med andra saker så jag måste säga jag är jäkligt nöjd ändå :D
Nu har det dock börjat bli trist - SD vid orgasm här med så nu ger jag nog fan i allt snart :p

(Tror han va lite väl skärrad efter att ha hört ordet "mens" fler gånger under de två timmarna på föräldrakursen igår, än vad han hört under hela sitt liv :D;))
:rofl::rofl: Stackare!
Ska till BM i em så misstänker att vi då komma bli bokade på föräldrautbildning. Säger de något vettigt där?

Ang drömmar så är det inget jag märkt av direkt. Haft 1-2 kanske totalt under hela grav. Ganska skönt kan jag tycka då jag sover så dåligt redan som det är *ont* :p

Den här bebisen är mycket aktivare än dottern i magen. Den sover inte heller mycket, men verkar göra det på nätterna och är det så den tänker göra när den kommer ut så säger jag halleluja! Jag tycker ändå att det är rätt skönt, om än lite smärtsamt ibland, med aktiv bebis. Man behöver aldrig fundera på om den lever där inne :D

Ang lust och sexliv, lust finns men fogarna sätter stopp för att ens komma på tanken.

Vi har totalt tre tillfällen inplanerade och igår gick de igenom förlossningen typ. Vad som händer, tidsperspektiv, olika faser osv. Jag hade ju "koll" på det mesta men det var ändå bra att få det sammansatt liksom.
För Olle var det nog jätte bra hahahaha. När vi åkte där ifrån så frågade jag vad han tyckte och han sa "Ja det var bra, tur att man fick veta att det kunde ta så lång tid, annars hade man ju kört i 150 in till sjukhuset så fort du kände något!!!!" :D

Det pratades lite om bristningar osv, vilket är mitt huvudbry, och det var skönt att höra en BM prata om det eftersom hon lyckades liksom avdramatisera det och inte göra det till en så stor grej.
Sen sa hon något som jag också tog till mig och ska försöka göra.. hon sa nämligen att det aldrig varit så pålästa föräldrar som kommer in till förlossningen som nu, men heller aldrig föräldrar som varit så okunniga. Hon menade att alla vet hur "man" ska göra och vad som står i boken, men att de aldrig applicerat det hela till sig själv och hur man SJÄLV ska reagera eller känna. Typ som att man borde ändra tankesättet från "då gör -man- så" till "då gör -jag- så" för då skulle man få det hela mer verkligt. Det lät som något jätte bra för mig att göra! Jag känner ju fortfarande att jag är i något form av ignore-mode :angel:

Det lät som en jättebra tanke :)
Vår BM pratade en del om målbild också, att det är bra att ha och att man ska välja med omsorg. Hon tyckte kanske att målbilden skulle vara bortom själva förlossningen, tex premiärpromenaden i vagn eller så. Hon menade att många hade som målbild att få upp bebis på bröstet och det är väl det vanligaste att det blir så. Dock är det rätt många barn som är lite slöa när de kommer ut och kanske har svalt lite väl mycket fostervatten så att BM och pappan måste springa in till barnrummet och suga rent luftvägar eller så, och då får man inte sin målbild. Det var också rätt tänkvärt tycker jag :)

Förra gången sa de på förlossningsföreläsningen att man ska vila under värkpauserna och inte tänka på att det kommer en värk till utan "njuta"/hämta kraft när man är i princip smärtfri. Det var nog det skummaste med själva förlossningen, att man är så gott som smärtfri mellan värkarna.

Förra gången fokuserade jag på hur många cm jag var öppen och hade "10" i huvudet, att håll ut tills dess, sen är det snart över. Eller hur! Dottern tog drygt 2 timmar på sig efter det, det tyckte jag var jobbigt. Jag hade liksom inte med i beräkningen att de ska vrida sig ner i kanalen också...

Låter som något vettigt i varje fall :)
Kostar det något?

Har ni fått erbjudande om att gå med i vattengympa? Någon som testat och vet om det är värt tiden?

Jag vattenjympade när jag väntade L. Det var superskönt i det varma vattnet.

Det sa vår BM också, hon menade på att man skulle tänka minst bortom att man fått ut moderkakan och var sydd och klar för att stoppas om med bebis.

Vilse, nej de kostade inget, det är via MVC :idea:
Jag har inte blivit erbjuden någon vattengympa annat än av sjukgymnasten pga min rygg.. och bassängen var under renovering och skulle först bli klar i slutet på feb ;) Så så blev det med det.

Öva avslappning! sån muskulör avslappning, finns jättebra träningsprogram, det är faktiskt värt att öva så man är i det. Nu är man spänd, nu är man avslappnad, kroppen reagerar fortare på avslappningen mellan värkarna om man har lite vana, värk= spänning, mellan värk= vila.. typ. ...

Jag hade matat in värsta bilden av hur vi barnvagnspromenrade, men när jag väl var "där" på förlossningen var det enda jag kunde se framför mig var min älskade katt Svea som legat och gosat bredvid mig under tiden jag hade värkar hemma. Mjuk, fluffig och avslappnad katt, det fungerade för mig. ;)

:rofl:
älska graviddrömmar!

jag drömde att min mamma var efterlyst terrorist. jag hittade en eferlysning på henne och när jag vaknade tänkte jag: "åh, så det är förklaringen till allting..."
:o. :D sen vaknade jag ordentligt och insåg att det var precis så komplicerat som det är och ingen enkel förklaring finns, ;)

*knapp*

Du är på dag 162 av 280. (57,9%).
Du är i vecka 24.
Du har gått 23 fulla veckor och 0 fulla dagar (v23+0). (fast jag har bytt vecka på tisdagar hittills så i min almanacka är jag i v23+1)
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 21 maj 2013
Du har 118 dagar kvar till beräknad förlossning.

Tiden går... :D

Senast ändrad:

och TÄNK om jag kunde skriva allt i ett inlägg... tänk om....:angel:

Hahaha! Ja, drömmarna är verkligen helt hysteriskt roliga emellanåt! :D Så din mamma är terrorist och min dränker småbarn... Vad hjärnan kan koka ihop! :rofl:

Vad härligt att ha katten "med" sig på förlossningen. De är ju mästare i avslappning :love:

Min målbild är nog att få presentera bebis för djuren här hemma. Särskillt för mitt snälla milda arabsto som själv har haft föl och älskade det. Tycker det är synd att jag inte var förutseende och lät betäcka henne i våras så vi kunnat vara dräktiga samtidigt :D

Känns konstigt att vara sjukskriven halvtid. Bara att åka till jobbet och lulla runt lite och sedan åka hem igen. Fast känner att det behövs. Är helt slut efter de fyra timmarna. Men känner mig lite stressad av allt jag inte hinner med att göra där. Tur det inte är så mycket just nu.

Gick och la mig och vilade igår när jag kom hem. Somnade och sov för länge vilket resulterade i att jag var seg och hade huvudvärk resten av kvällen :grin:
Idag tänkte jag sätta på ett alarm så det inte blir samma igen.

Angående sexlivet så har det minskat. Jag har lusten utanpå men inte inuti. Har blivit torr så vi måste använda glidmedel vilket tar bort en del av känslan för oss båda. Dessutom är mina muskler där nere så spända att sambo har svårt att få in den ibland :o . Antagligen på grund av foglossningen. Då gör det naturligtvis ont och är inte lika trevligt längre. Dessutom är en viktig sak för mig att få kramas och nu är magen för mycket i vägen för riktiga myskramar så det blir inte riktigt samma sak. Saknar kramarna :cry:

Kl

Vad ni har skrivit!

Angående den där kursen: vi ska på en kurs i morgon. Tror den heter "att föda första barnet" och skulle vara mellan 11-16. Har inte järnkoll vad den handlar om men det var något med hur förlossningen sätter igång och allt det där praktiska runt den. Smärtlindring osv. Den 31 har vi en till planerad som ska handla mer om första tiden som förälder och så någon gång i februari är det något där det ska finnas madrasser med så det är väl en såndär avslappningsgrej. Jag ger det en chans så får vi de vad det är :)

Sexlivet är halvt dött här. Jag har inte längre problem med orgasmer vilket jag hade lite i början. Nu är det snarare Alex som säger "men du går ju sönder!" när jag försöker informera honom om att det är dags att ha sex. Mina fogar mår ju sisådär och vi har inte sex nog ofta för att bry oss om att hitta en fungerande ställning.

Och så de härliga drömmarna... Ja, ni läste ju om min bitterhet att drömma om min sämre sängkamrat genom tiderna ;) men annars har det varit mest mardrömmar på sista tiden. Lite jobbigt faktiskt. Värsta drömmarna är om mina döda familjemedlemmar. Det påminner mig alltid lite extra om hur mycket jag saknar dem, något jag normalt sett försöker förtränga för att skydda mig själv.

Förstår dig. Får själv nervösa sammanbrott då och då. Och du ligger ju låååångt före

Haha, lilla svea! Min katt är inte alltid så jätte snäll (beter sig som värsta gravida kvinnan och slår runt humöret utan att man hinner blinka!!!) så henne lär jag undvika att tänka på ;)

Jag vet faktiskt inte hur pass mycket jag kommer vilja jobba med en specifik målbild, som dessutom ligger så himla långt bort som en barnvagnspromenad... Visst kan det vara bra att titta framåt när man kämpar men jag får känslan av att där och då kommer nog den där promenaden vara lite väl avlägsen. Jag är nog mer inne på att vara noggrann med att inte glömma bort att det är en del att göra när ongen väl kommit ut. Sen ska jag nog försöka sätta upp delmål och försöka göra det tillsammans med Ollebulle. Så man ser att det går framåt sas. Men ett slutmål som en barnvagnspromenad känns just nu iaf lika avlägset som att hon flyttar hemifrån :p

Sen kan det ju vara lite roligt att på något sätt göra något som kan lätta upp stämningen lite, iaf i början.. Sen när lustgasen kommer, då sköter ju den, den delen ;)

spammar väl vidare då... ;)
jag har 77 dgr kvar, såvida de inte tänker förkorta lidandet. har en tid på spec. mödra på fredag, ska bli skönt att få prata ut ordentligt med nån som vet... (ast eg. är jag mest nervös över att det är en bitter rysk liten gubbfan som fuskade på svenska testet och tror att han jobbar på en mottagning för personer över 70 med extrema magsäcks tumörer.... :o. :o:o )

(därmed inget ont om vare sig ryssar, utomnordisktfödda-läkare el små gubbjävlar. men om de kommer i den kombinationen med att de inte förstår vad patienten säger så kan man ju bli lite nervig. särskilt om man inte kommer med nåt som är väldigt konkret som ena armen i en påse med is vid sidan av och så)

förresten är det inte bara ett lidande, jag längtar efter Grodprinsen och han somnar gott till tonerna från Red hot chilli peppers och annat fint. vaknar och knuffad på sin syster när han hör henne men om pappan lägger handen på gömmer han sig?! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 586
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förbereda hundar inför bebis?
  • Uppdateringstråd 30