Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

det ska jag göra dn är gången, sälja alltså. sen när bebisn kommer, jag hade mat till fyra (minst) har povat lätta på trycket i duschen men det kommer inget och det är väl som det ska det... men det känns som när jag helammade...

Kom att tänka på det med konsumentlagar, har ni kollat upp hur det funkar med garantier, öppet köp etc. ifall att det blir fel på vagnen när ni beställer från annat land?

Japp! Företaget är väl beprövat av svenska konsumenter och har fått fantastisk kritik :) det är tre års garanti. Hon på babyproffsen sa tjurigt att man skulle tänka på att reservdelar osv kunde skilja, vilket jag inte läst/hört nånting om öht. Men hon var inte spec glad när jag först ville avboka BTn och sen dessutom kom och tallade på deras visningsvagn medans jag högt förklarade att jag skulle bedtälla från Holland så jag behövde ingen hjälp, skulle bara klämma lite :devil:

Så, nu har jag tre sängar att välja mellan på IKEA. Stuva, Gulliver och Sundvik. Får se vad sambo tycker men samtliga går att plocka bort sidan på. Fick dock massa förmaningar från "kundtjänst" på FB om att reklamationsrätt försvinner om man ändrar på sängen och att de inte rekommenderar att man borrar hål mm pga säkerheten.
Förstår att de vill vara övertydliga, men jag litar på att jag och sambo (ja ja bara sambo) lyckas anpassa sängen efter våra egna önskemål utan att det blir någon fara för Troll sen. :)

Haha nä kommer dom så tidigt blir vi nog kvarhållna ett tag ;) men kan ju vara skönt o ha den monterad och färdig hemma då iaf :)

(Sen att jag vill ha hem den asap så att jag kan nörda mig med den och bädda och klappa på den o så är en heeelt annan sak :angel:

Haha, trodde ni skämtade om att sälja bröstmjölk men nu har jag googlat och ser att det görs ju faktiskt! Det kanske man skulle göra om det faller sig så... Ger ju i alla fall några kronor mer i månaden.

Det är väl kalas om du kan sälja mjölk sen :)
Jag hade så skral produktion att det inte var att tänka på förra gången. Mina bröst är (och har varit sen jag plussade i princip) sjukt känsliga för drag och kyla den här gången. Sådär så man känner att AJ! Nu kommer jag få stockningskänningar igen, men så kommer jag på att jag inte ammar än och ser jag bara till att de har det varmt har jag inga knivar i bröstvårtan...

Pan, här på Barnens Hus är de också lätt otrevliga och service har de rätt dålig koll på.

Nu vrickade jag nog hjärnan lite.. Matte är inte min starka sida..

Skickade en förfrågan till Holland om priser på även babyskydd och baser. Och fick tillbaka ett totalbelopp inte lätt för min totalt obegåvade mattehjärna :o

Så där ruskigt bra betalt är det väl inte? jag trodde mest det var en symbolisk summa liksom....? framförallt tyckte/tycker jag att det känns helt för jävligt (!) att stå och hälla dl efter dl rätt ut i diskhon eller stå och mjölka ur i duschen när det finns de som behöver,.. :crazy: (frös in massor, som jag fick slänga sen istället..) Fast vem vet, med lite tur kanske jag har en normal produktion den här gången?
En sån myt som nån sa var att man inte ska pumpa för det blir bara mer, jag hade exploderat om jag inte pumpade och mjölken fanns i överflöd innan jag började pumpa...

Jag kom mig aldrig för med att kolla upp hur det fungerar och hade då sju mil till BB och Neo men nu har jag fem minuter dit och tänker ta upp det redan på BB innan vi far hem..

Så, hemma från BM igen. Har fått bokat in massa besök nu ända fram till april, börjar kännas riktigt verkligt nu :love:
Börjar med en glukosbelastning den 15 feb (rutin), sen den 20 feb blir det UL för att kolla så att moderkakan flyttat sig, några BM besök och sedan 20 mars görs ett tillväxt UL (rutin) :D
Lääääääängtar!

Mätte magen idag, minns ni vad ni hade på första mätningen? :) jag minns inte riktigt, men tyckte hon sa 23 cm, kan det stämma?

Pan:bra gjort haha du får visa bilder sen när ni fått hem vagnen!!

Micks: försåtligt att de säger så, kommer där en klåpare så vill de ju inte riskera att stå som ansvariga :p

På NÄL får man 150 kr/liter för bröstmjölk! :o Men det är inte för pengarna jag vill donera - som du säger känns det dumt att en massa mjölk ska gå till spillo när det finns barn som verkligen behöver den! :(

Just det - för de som bor långt bort från sjukhuset så kan transport ordnas från i princip alla vårdcentraler. Tror säkert det fungerar på liknande sätt runt om i landet. :laugh:

Absolut, jag försår också att ikea vill ha ryggen fri i ett sånt läge! Men med lite hormoner i omlopp så kan det (nu är jag på väldigt gott och stabilt humör idag, turligt nog ;)) låta som: "Ändrar du någonting på sängen så är du en jäkla dålig morsa som borde anmälas till soc. ögonaböj! Skäms!"

:D
Micks gör alltid som hon vill ändå... :angel:

Nu vrickade jag nog hjärnan lite.. Matte är inte min starka sida..

Skickade en förfrågan till Holland om priser på även babyskydd och baser. Och fick tillbaka ett totalbelopp inte lätt för min totalt obegåvade mattehjärna :o

gå in på forex.se, där kan du bara klicka i beloppet så ändras det automatiskt :idea:

(fyll i rätt valutor bara ;))

Valutan är inga problem! Är mer hur man ska dela upp rabatter och frakt mellan mig och bror som köpt olika mkt/dyra saker.. Men tror jag fick rätt på det tillslut! Annars får jag nog smisk på fingrarna av bror som är lärare :rofl:

Och har jag räknat rätt är vi nu nere i 10.800 kr :)

Ang spjälsängar så tänkte jag bara nämna ett råd jag fick av min bror.
Han tyckte att jag skulle ha en säng där man kunde höja och sänka en sida enkelt med en hand. Han och hans fru är rätt långa så de hade klarat sig utan, men han sa att jag som är en riktig kortis kommer behöva ligga dubbelvikt över kanten sen när ungen är så stor att man har botten sänkt men sidan uppe för att bäbis inte ska rymma.

Bara en tanke :)

Det rådet har jag också fått för att spara ryggen, lyftet blir inte så lågt och högt då :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 585
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård