Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Min far levererar råvaror både till vuxenmat och till barnmat. Det är mycket högre krav på det som ska vara till barnmat. Sen är jag för dåligt insatt för att veta om kraven är tuffare just för tungmetaller men jag vet att gränserna för t.ex. mögelsporer lägre för produkter som ska gå till barnmat än till vuxenmat. Det är även större karv på hur råvaran är hanterade och lagrad innan den går till produktion.

En snabb koll på blocket visade att det finns en som heter Troll också som har höj och sänkbar sida. Hade väl passat bra ;)

Ja det är väl så man får göra i så fall. Sen är frågan, hur mycket sånt skit fick inte jag i mig som liten (uppfödd på barnmatsburkar i början av 90-talet)? Hur farligt är det EGENTLIGEN? Att det inte är nyttigt är ju ganska givet.

Du ser, vi får ge tusan i att ge våra barn mat helt enkelt, det är ju inget som är bra enligt SLV :p Man får väl helt enkelt göra så gott man kan. Det är ju inte mycket värre.

Ja, hur man än vänder sig så är rumpan bak...

Det som är positivt är att kraven på råvarorna blir högre och högre. Det som idag ses som givet i industrin sprider sig sakta men säkert ut till producenterna av råvarorna, i alla fall här i Sverige.

Redo för äventyr!
(eller inte... men jag tror att jag i alla fall lyckades sminka mig pigg... :p)

8410908176_eae8a9e8d3_z.jpg

8409812927_df7b0f907b_z.jpg

v. 23+2

VAD SÖT DU ÄR!!! :love::love::love::love:

Vad fin lilla magen är!! :)

Jag tog en bild igår.. inte riiiiktigt lika smickrande som din.. haha

pic_51004833e087c3325ac0d0e6.jpg

33 (32+2)

Jamen det är ju så. Man får helt enkelt försöka lösa det på bästa sätt så får man se vad det blir av det. Jag är/var ju inte supersugen på att köpa burkmat annat än i nödfall då jag vill kunna ta på varorna själv så att säga och jag står nog fast vid det än så länge tror jag.

Apollo: Jösses! Du har ju inte så långt kvar! Är den fortfarande hjärtformad om man tittar framifrån? :)

Jag måste ligga ner för att det ska synas, men då är den det ja.
Jag visste faktiskt inte att det på riktigt finns något som heter hjärtformad livmoder, men det gör det faktiskt :p BM trodde att jag ev kunde ha det och jag läste lite om det och det är en form av missbildning. Om skiljeväggen är djup, så kan det ge svårigheter att bli med barn och öka risken för MF (om ägget fäst på skiljeväggen). Enligt BM på föräldrakursen kunde det också göra värkarna svagare så man blir tvungen att få värkförstärkande dropp.

Hade btw mina två första förvärkar imorse.. Två kooorta och med långt mellanrum så det var ju inget att hänga i granen direkt. Men det gör inte så mycket, hon ska ju stanna minst två veckor till så :)

Jag sitter faktiskt på tunnelbanan nu och är på väg till föräldrakursen. Jag känner mig överkörd av en vält och kan knappt prata och det tycker Alex är bra för då kanske jag ligger stilla och vilar lite nu för det ska man tydligen göra som gravid. Vi får väl se hur det blir med den saken :p

Du ser superfräsch ut!

Apollo, fin mage!

DS, ha så kul på föräldrautbildningen :)
När vi gick förra gången hade jag läst om det mesta innan men tyckte att det gav bra diskussionsunderlag för sambon och mig efter, det såg jag som värdefullt. Vi fick lite en push att ta upp det nu och inte sen som det har en tendens att bli här...

Kl
Förvärkar har jag också ibland, dock sitter de bara i magen för mig. När jag hade värkar på riktigt förra gången satt de både i mage och rygg, men främst i ryggen. Jag är nyfiken på om det kommer att starta likadant den här gången och om det kommer kännas likadant. Graviditeten har varit väldigt olik förra gången, men jag tyckte ändå själva förlossningen var bra. Läckte vatten innan värkarna kom så jag behövde aldrig fundera på om det var värkar tex. Tog 13 timmar från absolut första värk tills hon var ute och det får gärna kortas ner någon timme, men helt ok. Vindvissla, hur var det för dig vid andra förlossningen?

men oj snart dags för bebisar här i tråden ju :eek:

Jag tänker fortsätta att låssas som ingenting dock, jag har 120 dagar kvar enligt min app ;)

Kotten har levt om i flera timmar redan, och hormonerna sprutar ur öronen på mig... vi har pratat lite här hemma om att börja med luftvapen-skytte tillsammans, och jag började tokgråta när jag insåg att de pistoler man kan köpa på hobbex inte är samma som de man tävlar med... de är MYCKET dyrare. :( Skum sak att tokgråta över :o

Jag råkade sätta på TVn på en kanal med dokumentär om massakern på utöya.. Satte fart på hormonerna kan jag säga :grin:

Ja, fy, den råkade jag också bläddra förbi. Orkade inte ta in och se den så jag stängde av TVn, satte på lätt musik och virkade lite. Sen kollade jag in vår lokala närpolisstation som hade en hemsk uppdatering om ett vansinnesdåd, pappan ursinnesmördade mamman inför deras lilla barn. 40 knivhugg i ursinne varav flertalet ensamt var dödande, när polisen kom in i lägenheten med dragna vapen satt pappan blodig med dottern i famnen. Fy fan. Så sjukt jävla onödigt och mina tårar sprutar.

VAD SÖT DU ÄR!!! :love:

Vad fin lilla magen är!! :)
*fniss*
Tack! :laugh: Din mage är också väldigt fin! Men inte så liten... ;) :angel: :love:

Du ser superfräsch ut!

Tack! Kul att man kan lura någon! :D :D

*knapp*
Jag överlevde och nu är jag hemma igen. Kunde de inte bara skickat hem pappret jag skulle skriva på och så var det bra sen? Inga nyheter och de snackade en massa om sommarjobb i Norge... Jo men det känns aktuellt för mig! ;)

Fick iaf köpt ett 100-pack novalucol när jag ändå var nere så nu ska jag väl överleva ett par nätter. :angel:

Jag råkade sätta på TVn på en kanal med dokumentär om massakern på utöya.. Satte fart på hormonerna kan jag säga :grin:
Vilken kanal var det på? Vet du vad den heter? Skulle gärna se den (om jag klarar). Följde i princip hela rättegången "live" via aftonbladets chatt och tycker det är grymt intressant att "se" hur en sådan här person fungerar/tänker/gör..

Jag tog en bild igår.. inte riiiiktigt lika smickrande som din.. haha
*bild*

33 (32+2)

Fiiiiin :love: Men jag förundras fortfarande över att man orkar bära upp en sån stor mage - hur gör man lixom?! (ja, snart får jag veta det själv - men ändå :p )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 583
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård