Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Mja, verkar vara 100:-/liter här ungefär men det motiverar mer att åka med det när man får en pump och dessutom gottepengar för besväret liksom. Det är ju en liten bit att åka kollektivt och att åka runt på sjukhusen häromkring med bil känns inte helt lajbans. Utan ersättning skulle nog min latmaskighet slå till och jag hade på sin höjd plockat med något till ett BVC-besök eller så.

Jag lyssnade på ljudbok under värkarbetet medan jag stod på knä lutad över sängens upphöjda huvudända. Hjälpte inte direkt mot smärtan men fick tiden att gå.

Visst är det bara i början man kan sälja mjölk, typ de första tre månaderna? Sen ändras sammansättningen så att den inte är lika bra för neobarn längre.

Ikväll har jag varit ute och ätit med en kompis och lyckades parkera på en städgata, 600 kr fattigare.

Ang spjälsängar så tänkte jag bara nämna ett råd jag fick av min bror.
Han tyckte att jag skulle ha en säng där man kunde höja och sänka en sida enkelt med en hand. Han och hans fru är rätt långa så de hade klarat sig utan, men han sa att jag som är en riktig kortis kommer behöva ligga dubbelvikt över kanten sen när ungen är så stor att man har botten sänkt men sidan uppe för att bäbis inte ska rymma.

Bara en tanke :)
Tack för tipset :) Speciellt lång kan man ju inte anklaga mig för att vara... :angel: (157 cm)

Men vart hittar man såna sängar? Har lite svårt att föreställa mig hur en sån funkar då jag aldrig hört talas om det. :o

Jösses vad mjölk du får sälja för att betala det! :o

Jag är rätt skicklig på att få p-botar också faktiskt. Har fått 3-4 st på 1 3/4 år tror jag. Det är helt galet.

Sabla skitförkylning *muttrar*. Har vaknat vid 5-6 på mornarna länge nu för att gå på dass och sen har jag gått och lagt mig igen och somnat om ca 1-2 timmar. Det gick inte idag för förkylningen retar mig :p Ändå är jag inte så dålig att jag är däckad än. Det kommer väl kanske :p

Nåja, det jag egentligen ville var att fråga om ni såg det där på nyheterna om tungmetallerna i barnmat? Det är ju inte nytt på något sätt då diskussionerna varit tidigare. Jag som hade planer på att göra egen barnmat blir ju inte drabbad av just den nyheten men då kom i stället följande fundering: hur mycket skit innehåller det jag stoppar i mig? Det är det ingen som informerar om. Det kanske inte är bättre det?

*kl*

Torsdagmorgon och jag känner mig mer redo att gå till min begravning än att gå till jobb :(
Pratade med BM igår lite om mina sömnproblem (vaknar ofta för att jag har ont och kan inte somna om) och det enda tips hon hade var att ta alvedon. Det finns ju massa tips som kan hjälpa mot fogarna - men alla kräver att man är vaken (TENS, fogbälte (kräver iofs inte att man är vaken, men hon trodde inte det var så skönt att sova med) ect etc)

Kan man sjukskriva sig pga trötthet? :crazy: Tog inte upp det alls med bm igår då jag ville testa mer med alvedon innan jag gör något så pass "drastiskt", men idag känns det nästan godkänt... :(
(tanken hade i så fall varit att jobba mån-tis, sjukskriven onsdag och sen jobba tors-fre igen. ) Mer än så vill jag absolut inte vara sjukskriven!

Men jag vet inte, känns så jäkla löjligt.. "nä men hej, jag vill bli sjukskriven för att jag är trött :grin::crazy::grin: "

Det är inte löjligt! Hade du vart trött för att du suttit uppe hela natten och kollat på film, spelat spel eller vad som, ja då hade det varit lite löjligt... ;) Men nu kommer ju faktiskt tröttheten som ett symtom på att du mår dåligt och kan du inte utföra ditt jobb bra när du mår så dåligt så tycker jag gott du ska sjukskriva dig. :)

Själv ska jag till arbetsförmedlingen idag för info om jobbgaranti-blahablaha... En upprepning av någonting jag redan vet allt om. Dagen till ära vaknade jag för första gången på rätt länge upp med ett värkande knä utöver mina "kära" fogar så det ska bli intressant att vanka in där idag. :grin:

En sån där dag då minsta felplacerade och klumpiga kommentar kommer få mig att explodera... :crazy:

Jag vet faktiskt inte ^^
Vi fick en spjälis av min bror och tänkte använda den till en början och byta sen.. Så det är inte akut för oss så jag har inte kollat alls faktiskt.
Sedan la jag märke till att Ikeas spjälisar (iaf de jag ryckt i) är väldigt rangliga. Den vi fick var också Ikea men en från 70talet och det är sjukt stor skillnad!
Jag min snålis var mest inne på en guliver från början, det är väll den som är billigast? Men efter att ha känt på denna, och andra på typ barnenshus.. Så blir msn lite tveksam.. Visserligen- vad spelar det för roll, den lär ju inte rasa ihop...

Det finns en inte så gammal tråd här på forumet med en "diskussion" ang ohälsosamheter i bröstmjölk. Säg till om du inte hittar den.

Att vara trött kan ju få konsekvenser- kan du sköta ditt jobb? funkar det? Har du ont och vaknar av det är det väl klart du är trött. Ring och boka en läkartid och diskutera.

Det är väl en sak om man är trött för att man sitter och spelar Wow hela nätterna .. då får man ju skärpa sig.

Mot fogsmärta kan värme hjälpa, gå och lägg dig med en vetevärmare el. elektrisk värmedyna (kostar 300 kr och slår av sig själv efter 90 minuter, min räddare i nöden...)

Sen kan du faktiskt få starkare smärtlindring också, citodon är ok och du kanske inte behöver ta full dos men så pass att du får sova. Men om alternativet kan vara att sjukskriva dig på deltid tror jag att en vettig läkare hellre gör det framför medecinering eftersom du är gravid....

man får ingen jävla duktiglapp för att man lider och plågar sig i onödan hellerm faktiskt.

sudda sudda bort den sura min

Senast ändrad av en moderator:

Och så får man en bebis som inte alls vill sova i sin spjälsäng utan hos mamma och pappa i deras säng. Och när bebis väl vill sova i egen säng då är spjälsängen för liten så då vill bebis inte sova där i heller utan mamman och pappan får inhandla en ny stor säng. Så när bebis väl sover själv i egen säng så är spjälis i princip oanvänd och en hyfsat onödig investering som stått och tagit plats i två år... ;)

Får väl erkänna att mamman och pappan tyckt att det varit lika mysigt att samsova som bebis tyckt och att de faktiskt saknar att ha bebis sovande i sängen nu när han hellre sover i sin egen säng. Tur att det snart kommer en ny liten som förhoppningsvis också vill samsova.

Ja, jag har läst tråden, läste den igen men jag hittade inte riktigt informationen jag ville ha. Jag vet ju ungefär vilka livsmedel som innehåller mest skräp så att säga men de som inte innehåller mest hör man inte så mycket om, om du förstår vad jag menar.

Säg såhär: jag lagar spagetti och köttfärssås till mitt barn. Pastan köper jag sån "färdig" (försökte göra egen en gång som blev.. inte så bra), köttfärs, krossade tomater, morötter.. möjligen någon mer grönsak. Hur vet jag hur mycket tungmetaller detta innehåller? Kanske blir det högre halter av tungmetaller och skräp än om jag köper en barnmatsburk? Vad jag förstod det som på nyheterna tillåts större mängder skräp i vuxenmat än i barnmat, gäller det även livsmedel som man lagar själv eller gäller det färdigmaten? Detta är ju ändå mat som klassas som ganska okej föda även om pasta kanske inte är det allra nyttigaste man kan stoppa i sig innehållsmässigt.

Jag tror att bland annat Brio har en sådan säng med sänkbar sida. Brukar finnas till bra pris på blocket. Om man kan tänka sig en begagnad dvs.

Första veckan sjukskriver du ju dig själv, där behöver du inget läkarintyg. Består besvären ska du ju givetvis gå till läkare och diskutera vad som kan göras. Jag har provat sova med fogbälte och tyckte det var hemskt.

Det bästa man kan göra är att köpa krav och ekovaror, och hoppas på det bästa. Jag tyckte också den andra tråden var intetsägande....

Jag vet faktiskt inte ^^
Vi fick en spjälis av min bror och tänkte använda den till en början och byta sen.. Så det är inte akut för oss så jag har inte kollat alls faktiskt.
Sedan la jag märke till att Ikeas spjälisar (iaf de jag ryckt i) är väldigt rangliga. Den vi fick var också Ikea men en från 70talet och det är sjukt stor skillnad!
Jag min snålis var mest inne på en guliver från början, det är väll den som är billigast? Men efter att ha känt på denna, och andra på typ barnenshus.. Så blir msn lite tveksam.. Visserligen- vad spelar det för roll, den lär ju inte rasa ihop...

Okej, får se hur vi gör :) Har fastnat för Sundvik, det är den som verkar passa oss bäst ur ikeas sortiment. Ska kolla Brio också som Mayday tipsade om! :)

Just rangligheten tänker jag väl som du skriver sist där - den lär inte rasa ihop, kanske kan den funka som vagga? :idea: :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 583
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård