Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2
kl
vilken jäkla skitdag i dag då... fick äntligen tag på mitt personliga ombud på FK efter en veckas jagande. Jag har ju varit utförsäkrad och skulle nu från och med den 2/1 in i sjukförsäkringen igen. Mitt läkarintyg skickades in redan i december för att det verkligen skulle hinna fram.
I dag säger hon först att varken intyg eller ansökan kommit in...? Sen upptäcker hon att "hoppsan jag såg visst fel" - allt ligger i stockholm och det ska tydligen göras en förbedömning där, innan det kommer till min handläggare tidigast nästa vecka. Först då får jag besked om de går med på att sjukskriva mig igen. Jag har varit sjukskriven de senaste 11-12 åren och haft trassel med varje ny period ungefär hälften av gångerna... inga avslag - bara att de slarvar bort mina papper, min handläggare var själv sjukskriven och mina papper låg på hans skrivbord, osv. Bortförklaringar, plötsligt ökad handläggningstid osv... jag blir bara så himla ledsen.
Visst har vi sambons lön, så räkningarna blir ju betalda ändå tills det är klart med min ersättning men vi får tacka nej till barnvagnen vi hade sett ut, hästen får vänta med nytt vintertäcke osv. Jag hade verkligen sett fram emot att få unna mig lite nu när vi har lite mer pengar igen men inte det inte. Igen.
Jag såg en artikel om en tjej som fått 200 000 kr i handikappersättning för att köpa smink och godis i går dessutom, (pga hetsätning och ocd visserligen men vad fan?) Det känns som ett extra hån i dag.