Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Utöyadokumentären har tidigare sänts på svt och idag var det på Kunskapskanalen så den finns nig på play :)

Ang stor mage så har jag en kompis som har en så sjukt rolig sista magbild precis innan de åker in till förlossningen. Man fattar inte att hon kan stå upp för hon ser ut att vara större om magen än hon är lång :D

Dokument utifrån special
09:30-11:00 Idag på Kunskapskanalen

Dagen som Norge aldrig glömmer. Norsk dokumentär från 2012. Vad hände den 22 juli 2011? Minut för minut återupplever offer, räddningspersonal, poliser, ögonvittnen och politiker den långa dag som för alltid förändrade Norge. Genom ett 40-tal nya intervjuer och tidigare opublicerade övervakningsbilder får vi den hittills mest kompletta bilden av terrordåden i Oslo och på Utöya. Från 20/01. Även 25/01.

Läs mer på tv.nu: http://www.tv.nu/p/13012409301100kunskapskanalen

Saxat från tv.nu :)

Jag har en screenshot i mobilen från ett av tvillingforumen på en mage som också ser hysteriskt rolig ut, ungarna måste legat utanpå varandra på nått sätt :D magen står rakt ut! Ett under att hon kunde gå upprätt :rofl:

Haha, kan tänka mig att det ser hysteriskt kul ut :)
Den tvillingmamma jag känner hade också lite rolig mage, tvillingarna låg på varandra på höjden och magen var som två bubblor. Dock berodde nog det främst på att hon hade noll och ingen vaddering efter extremt illamående med inläggning på sjukhus och hemsjukvård.

Kl

Har världens äckel-slemhosta som har gett med sig att min röst TOTALT havererat. Var inne på apoteket och fick med mig orden "ingen hostmedicin när man är gravid". Vad gör man då? -.- väntar tålmodigt på att hostan ger med sig och rösten vill komma tillbaka? Eller finns det några smarta husmorsknep specifikt för slemhostan? Förkylningen vet jag ju hur jag får styr på men hostan har jag inga bra knep för, alls.

Inga universallösningar men dessa har jag testa med hyfsat resultat under alla jäkla förkylningar jag dragit/dras med denna grav.
Te
Dricka mycket vatten
Honung (antingen i teet eller bara en sked)
Extra kudde i sängen så huvudet är högt

Krya på dig!

Jag fick slemlösande hostmedicin quilla simplex på Apoteket, står i bipackdedeln med att det inte är farligt för gravida.. Funkade gör mig iaf :)

Honung kämpar jag på med. Dricker just nu kamomillte med honung. Kanske ska ta och dricka mer vatten. Brukar ju dricka citronvatten om dagarna.

Pan: Kanske ska prova ett annat apotek och se om de har något slemlösande. Åker ju förbi ett i morgon.

Konstigt att de sa att gravida inte får äta hostmedicin. Jag hade en förkylning med hosta för inte så länge sedan. Frågade min barnmorska om det var okej med nässpray och hostmedicin och det var det bara jag var försiktig med nässprayen. Gick sedan till Apoteket och köpte hostmedicin och frågade i kassan om den var okej (jag skulle visserligen ha för rethosta)

Ja.. Fråga inte.. :p Det var på sjukhusets apotek och det var en gravid kvinna (av personalen såklart) som sa till mig att det inte var bra :p Hon kanske var av den nojigare varianten?

kl

vilken jäkla skitdag i dag då... fick äntligen tag på mitt personliga ombud på FK efter en veckas jagande. Jag har ju varit utförsäkrad och skulle nu från och med den 2/1 in i sjukförsäkringen igen. Mitt läkarintyg skickades in redan i december för att det verkligen skulle hinna fram.

I dag säger hon först att varken intyg eller ansökan kommit in...? Sen upptäcker hon att "hoppsan jag såg visst fel" - allt ligger i stockholm och det ska tydligen göras en förbedömning där, innan det kommer till min handläggare tidigast nästa vecka. Först då får jag besked om de går med på att sjukskriva mig igen. Jag har varit sjukskriven de senaste 11-12 åren och haft trassel med varje ny period ungefär hälften av gångerna... inga avslag - bara att de slarvar bort mina papper, min handläggare var själv sjukskriven och mina papper låg på hans skrivbord, osv. Bortförklaringar, plötsligt ökad handläggningstid osv... jag blir bara så himla ledsen.

Visst har vi sambons lön, så räkningarna blir ju betalda ändå tills det är klart med min ersättning men vi får tacka nej till barnvagnen vi hade sett ut, hästen får vänta med nytt vintertäcke osv. Jag hade verkligen sett fram emot att få unna mig lite nu när vi har lite mer pengar igen men inte det inte. Igen.

Jag såg en artikel om en tjej som fått 200 000 kr i handikappersättning för att köpa smink och godis i går dessutom, (pga hetsätning och ocd visserligen men vad fan?) Det känns som ett extra hån i dag.

Usch vad trist att det strular så med FK!

Jag har också haft en halvtrist dag... Kan nu sälla mig till er andra sjukskrivna här i tråden! På kontrollen idag såg läkaren att tappen ändrat form till en tratt, vilket hon inte var så nöjd med. Den håller visserligen fortfarande tätt, men kanske inte så länge till. Blev sjukskriven en vecka till att börja med och ska tillbaka i övermorgon för ny kontroll. Skrev ju häromdagen att 3v för tidig födsel vore ganska skönt, men v29 känns lite väl tidigt :crazy:

Såg att ni pratade om virkning etc. Jag som inte virkat sen syslöjden blev riktigt sugen! Surfade lite på hemsidan du nämnde Lew. Finns ju massor att göra. Men vi får väl se om jag lyckas komma igång med ngt...

Hehe jag också, låg och kollade youtubeklipp med nybörjarvirkning häromnatten. Längre än så lär jag nog inte komma tror jag....

Jag behöver ett par mammabyxor i mjukisstil, gärna med mudd nere så det inte blir ett glapp mellan strumpa och byxa. De får dessutom gärna se halvt respektabla ut också så man kan åka till ica eller hem till nån på fika med dem. Nån som har nåt tips?

På tal om mammabyxor, jag fick reklamera mina byxor på hm btw :) så nu har jag strax över 600:- tillgodo, orkade inte prova ut nya igår :)

Och jag virkat vidare på min kanin, har huvud och kropp klart, väntar på ögon som jag beställt bara. Dessutom är en halv arm klar, jag är lite imponerad av mig själv :

Jag har tyvärr inga tips på mammabyxor, jag har ett par mjukisar som inte är gravidkläder utan typ vanliga HM träning, med mudd som funkar sålänge jag inte ska göra något representabelt.

Men vad tusan då! Varför ska allt bli så krångligt? :( hoppas de kan ställa det till rätta hyfsat snabbt.

Kl
Min karl står just nu och lagar mat åt mig, så kom han in med te och honung. Maten blir fylld med vitlök och chili och annat frisk-medel. Hoppas det skrämmer bort sjukdomen! :p

å vad irriterande. skönt ändå att ni är två som bidrar till kassan så ni kan betala det nödvändigaste. hoppas det rättar sig fort... nyfiken bara: du har inte sökt sjukpension? jag tyckte jag läste att du har asperger också utöver ... åh, tappat bokstäverna... ?

jag blev också riktigt sur kassan idag, de har hittat på att vi varit hemma med L i 8 dgr för magsjuka, när det barn 2 dagar sjuk, 2 dagar frisk, 2 dagar sjuk... och begär in ett sjukintyg postumt..för magsjuka som hon är frisk från... käre värld ....

*kl*

Fick äntligen tummarna loss och fixade en unge i minuten..

Börjar bra det här, inte ens igenom första introt än och jag störtgrinar redan :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 582
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård