Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Skönt att du kom iväg och hem ordentligt och att du fick träffa en bra läkare. Även om 2-3 år känns som en lång tid är det ju ändå positivt att du kommer att bli bra! Och så illa som det är just nu borde det inte vara så länge (tycker jag).

Jag får blodförtunnande sprutor sen ett tag tillbaka (innan jul ngn gg?) och det är inte så farligt som jag trodde. Jag överlåter åt min man att spruta, så kan jag titta åt andra hållet :angel:

Det blir ju garanterat bättre direkt efter förlossningen. Sen sa hon m i n s t 2-3 år, bäst hittils i min egen galupp är 6 år till helt symptomfri men man kan ju få hjälp så snart ongen är ute i allafall. Så jag slipper ligga så här ...Men min plan att börja rida igen om 1,5 år efter FL får jag nog bordlägga ...

vad skönt att höra att du får blodförtunnande! jag vart lite nervös över det pratet faktiskt. ;) jag tror nog jag kan spruta mig själv, dock men,,,,

Ja, och antagligen blir det ju successivt bättre under den tiden så att du kan göra mer och mer. Det är inte nuläge i flera år framåt och det är ju tur!

Fast även om du kanske inte kan RIDA om drygt 1.5 år så kanske du kan göra hästrelaterade saker och bara det brukar ju få en på bättre humör :) När du inte längre är sängliggande är det förhoppningsvis lättare att fokusera på vad du kan göra.

Lew, missade att svara ang FK, men fy fasen för att de alltid strular :/ Hoppas de kan ordna upp det snabbt nu när de har klantat sig så. de klantade sig med min sjukpenning sist också, i december när man ska få pengar innan jul. Tur att jag inte var beroende av att få dem just då. När jag ringde den 28:e och undrade om det var något problem svarade människan glatt "Nä, allt ser bra ut, handläggaren verkar bara ha glömt att trycka på utbetalningsknappen". Jag var väl lite småsur och svarade bara att "Ja det var ju inte hens lön det gällde så då gör det väl inte så mycket."

Visst är det konstigt att det är så lätt att säga "ojdå" och "ingen skada skedd" när det inte gäller deras egna pengar... jag har faktiskt frågat några gånger om de skulle ta lika lätt på det om det var deras lön som var en vecka eller två försenad. Jag fick förresten inte heller mina pengar innan jul...

Tidigare, när jag bodde själv hade jag ju liksom bara sjukpenningen och det har blivit problem med hyror, elräkningar osv pga FKs slarv. Universallösningen brukar vara "har du ingen du kan låna av så länge?" Nä, tyvärr hade jag ju inte det...

Lew, ni har ju en plan, alltid bra! Är det så att det har kommit igång, men inte tillräckligt kan man alltid prova att gå ut och "promenera", antingen på själva sjukhuset eller ute beroende på. De kan snabba på det hela och så har man nära till sjukan/förlossningen.
Tja, är det så att vi har åkt in så får jag väl vandra runt på plats så att säga... men att åka hem igen och vänta känns faktiskt inte som ett alternativ. I värsta fall får vi väl ta in på hotell då.

Lew: kolla upp det där med ambulans/sjuktransport innan.

Ja det kanske kan vara bra.

*knapp*

Sambon är iväg med jobbet och käkar indiskt - jag är inte ett dugg avundsjuk! :mad: ;)
Jättesynd om mig som får sitta hemma med sojakorv och potatismos. Jag har ju inte aaaalls varit ute en massa den senaste tiden... :angel:

Skönt att höra att du blev väl omhändertagen och att du kom dit och hem. Visst hade du hjälp av en bra sjukgymnast efter förra gången? Så slipper du leta denna gången och vet vilka muskler du ska träna och hur. Bra början i alla fall!

Någon som är sugen på att göra en tredje tråd?

Jag har fått höra idag att det är bra om vikten inte skenar iväg nu, jag tänkte ta tag i det.. i morgon... :p

Fick en pik av sambon nät jag spräckte byxorna :angel:

Har faktiskt bara gått upp 3 kg sen inskrivningen så känner mig rätt lugn :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 582
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix