Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Haha! Vår katt är lite.. Prinsessa av sig :p ALLT ska cirkulera runt lilla prinsessan och hon är garanterat helt övertygad om att jag är kissen-ledig just nu. Det ska spinnas och kelas och mysas heeela dagarna, fram tills jag rör på mig. Tänk att vi ligger i soffan och kelas och så behöver jag sätta mig, nå ett glas vatten eller vad som helst så går hon iväg, sätter sig MITT på golvet med ryggen mot mig och öronen bakåtstrukna och ser allmänt upprörd ut :o

Kom att tänka på det med konsumentlagar, har ni kollat upp hur det funkar med garantier, öppet köp etc. ifall att det blir fel på vagnen när ni beställer från annat land?

Låter som Svea. ;)
Hon var också säker på att jag var hemma för hennes skull... och oj vad sur och svartsjuk hon blev..... :o kissade på skötbordet, babyskyddet, blängde surt...:o

inte lätt att vara katt. ;)

Jag är lite orolig för att det ska sluta så hos oss med. Det hade inte ens förvånat mig lite.

Det är lite roligt att den där katten låg under sängen en vecka innan hon vågade sig på att umgås. De första 2-3 dagarna varken åt, drack eller använde hon lådan. Sen vågade hon smyga fram och så fort man rörde sig smet hon in under sängen igen. Hon var väldigt skyddad när gammelmorfar hade henne. Man fick inte göra något mot kattan så hon blev sur och grinig, då blev han gaaalen. Nu kunde mamma komma hem till oss och lyfta upp katten i knäet trots att hon aldrig träffat henne tidigare. En helt annan katt men ändå en prinsessa...

Weee! Nu ska vi bara vänta på att brorsan ska bestämma sig om dom med ska ha en bugga och ev samfrakta sen beställer vi en! :love: handpenningen på BTn brinner inne men det får vi väl leva med.. Bara dom inte ploppar ut innan v30 nudå så vi hinner få hem den med :D

Kommer de i v 30 så lär ni ändå inte behöva någon barnvagn på stört, så bekymra dig inte för det du!

61 dagar kvar till BF enl RUL. 51 enligt mina beräkningar och tidigare UL, blir spännande att se hur det blir tillslut, nästintill ju tidigare desto bättre ;) Den 10/3 firar jag och maken 12 år tillsammans, det vore ju perfekt att fira på förlossningen :p

Målbild gör man ju precis som man vill med, det måste ju passa en själv.

Ang katter så har vi två stycken supergoa killar, de ligger helst på mig jämt som gravid. Det var så jag började fatta misstankar om att jag var gravid, man märker att det definitivt påverkar dem. När dottern kom hade vi bara ena katten och en annan katt som vi fick ta bort bara någon månad efter när hennes organ gav upp. Katten som vi har kvar låg gärna och sov på hennes saker, men protesterade inget och var hur duktig som helst med att komma och gosa när tillfälle fanns, men han fattade att inte lägga sig på bebis och så.

jag skrev ett långt inlägg med svar på allt erat prat under dagen och givetvis glömde jag kopiera det innan jag postade... så det försvann :mad: Security token was missing... bleh!!

Får se om jag orkar svara om allt igen sen.

Tåviftande neråt har jag här med, det var en väldigt bra förklaring! :) Jäkligt obehagligt, och jag skyller på sambon som jämt ligger i soffan och viftar med tårna så mycket att det är svårt att koncentrera sig på tv:n ibland :angel:

Sexlust, nej det har jag inte haft på länge tråkigt nog :( Inte blir det bättre av att jag började blöda lite näst sista gången och nu här om kvällen så fick jag ena jäkla sammandragningar och "håll" i sidan som höll i sig hela dagen efter. :(

Föräldrakurs skippar vi. Vi går på en MVC i annan kommun och känner inte att det är värt all den tiden och bensinpengarna. Sambon har dessutom dåliga erfarenheter av hippie-föräldra-kurs-par som ska föda tillsammans, där pappan är skengravid och profylaxandas hela tiden osv... ganska underhållande berättelser, men nä - inget jag känner att jag har behov av ;)

Å vad roligt det är att va gravid....

- svettas som en gnu (?) men bara under armarna (??)
- brösten sprängs snart. känns som jag håller på att få stockning så fort jag legat lite mot en av de...
- sammandragningar ajajajaaaaaaajjjjj... tror ni man kan få epidural redan nu? säger stålkvinnan som självvalt och "glatt" födde utan akat...
- och på detta frossa....?!

Men jag har ju inte halsbränna i allafall. än... det kommer väl... ikväll.. som vanligt...ä :angel:

Nu låter du lite negativ tycker jag :D haha
Det är väl trevlig med att kroppen flippar ut fullständigt? :p

*det händer aldrig mig, och kommer inte hända, och SKA INTE hända* *intala intala intala*

Idag är jag faktiskt glad att jag är sjukskriven för annat och slipper förpesta arbetsplatsen med svettstank... :p

Tror mina bröst löper fullständigt amok. kanske ska leta fram pumpen? Nån som vill behöver en mjölkskvätt? :o :D :D:D

fast jag vet inte om jag har nån produktion eg. men it shore feels like it.... :crazy:

Hur långt har du kvar? Mjölken skall väl inte börja komma förrän tidigast bara någon dag innan eller hur är det?

Skulle du nu fått mjölk redan så får du ju börja sälja! :idea:

(ast eg. är jag mest nervös över att det är en bitter rysk liten gubbfan som fuskade på svenska testet och tror att han jobbar på en mottagning för personer över 70 med extrema magsäcks tumörer.... :o. :o:o )

Hahaha, den beskrivningen fick mig att gapskratta rätt ut! :D

Jag har haft vätska länge som från början var genomskinlig och senare blev lite vitaktig men nu har den ändrat färg till någon gul nyans. Vet att kor har knallgul råmjölk, har för mig att hästarnas har samma färg (länge sedan jag hade föl) och jag har antagit att det är samma för människor men jag kan ha jättefel. Blev medveten om att den var gul efter att det läckte lite och gick igenom t-shirten :o

Apropå bröst. Så läcker mina någon klar vätska ibland. Ser ut och smakar salt som tårar (ja jag smakade :o )

Någon som vet vad det är?

Haha! Jag har inte ens vågat smaka :o Jag brukar varna Alex för att bita i bröstvårtorna iom att jag läcker något som jag inte lämnar någon som helst smakgaranti på :eek: Han verkar dock inte lika nervös för sånt som jag, i alla fall inte när det vankas sex :rofl:

Inget tuttläckage här var jag har märkt. Men jag läste någonstans att brösten kan börja bilda mjölk redan i mitten av graviditeten och kan det bildas då borde man väl även kunna läcka? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 585
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård