Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Bha! pladderkärring kan du vara själv! :p

Jag föredrar att kalla det väldigt social :angel:

Haha.. Alla har vi krämpor att gnälla över! ;) en promenad till tunnelbanan senare känner jag mig döende. Baskade förkylning! Nåja, bara bandageomläggning på schemat där idag. I morgon och på fredag kan jag bli hästledig om jag vill som det ser ut nu i alla fall :)

Åh.. Nu börjar det nog synas genom jackan att jag är gravid. En man på extremt fullsatt tunnelbana erbjöd mig sin sittplats trots att det är en sådär 15 stående i närheten :love:

Trollet har börjat vifta med tårna (?) längst ner i sin boning, vilket gör att det känns som att hela tappen vibrerar kittlande... Känns jätteskumt! :crazy: :p
Blåsan får givetvis sin beskärda del av sparkarna så jag är konstant kissenödig. :grin:

Kan tillägga att jag själv har mästerskap i tå-viftning så det är nog genetiskt det där... ;)

Senast ändrad:

+vilse

Ja verkligen! Jag är inte van vid det bemötandet men så tänkte jag på känslan att stå hela vägen med alla människor som trängdes, knöligt, ryckigt och ont i fötter och ben.. Inte så lockande så jag tackade ja till sittplatsen ändå :p

Åh.. Vet inte om jag vill kalla känslan mysig ;) här bökades det längst ner och det kändes som om hela ungen roterade. Sååå gott om plats är det inte där än men det verkade hon inte förstå :o gav en liten känsla av att en alien har flyttat in.

Han kanske tog dig för en gammal dam? du vet väl att man åldras fort när man är gravid....?

..... :rofl:

förlåt, jag är lite tramsig idag. vad fint av honom. :bow:

kl*
Får passa på att fråga er om ni redan märkte på första gravtestet att ni var gravida?
Jag har nämligen många symtom men gjorde ett grav test för några veckor sen och visade neg.Ska köpa ett till nu när lönen kommer.

kl*
Får passa på att fråga er om ni redan märkte på första gravtestet att ni var gravida?
Jag har nämligen många symtom men gjorde ett grav test för några veckor sen och visade neg.Ska köpa ett till nu när lönen kommer.

Det tog mig nog 2-3 veckor efter gravtestet innan jag fick några symptom (rejält illamående), men fortfarande nu (vecka 26 imorgon) så känner jag mig inte gravid :p.
Visst, magen har växt och det är fullt krig där inne, men ja, jag tror fortfarande ibland att jag bara ätit något jag inte tålt så tarmarna svällt lite :angel: :D

Senast ändrad:

Haha! Klockan då! :o så du säger!

Zarro: jag märkte på första testet som jag tog innan BIM. Behövde inte vänta på resultat utan det kom direkt när stickan blev blöt. Gravidstrecket kom snabbare än bekräftelsestrecket. Det är väldigt olika. Vissa har lägre hormonhalt än andra, jag låg bevisligen ganska högt.

Åh.. Vet inte om jag vill kalla känslan mysig ;) här bökades det längst ner och det kändes som om hela ungen roterade. Sååå gott om plats är det inte där än men det verkade hon inte förstå :o gav en liten känsla av att en alien har flyttat in.

Nä, mysigt är det då INTE! :D Jag kommer väl få ångra mig bittert (särskilt efter Apollos beskrivningar) men jag har vid flera tillfällen bett henne att iaf vända sig om och sparka uppåt istället.... :angel::devil:

kl*

Jag har så regelbunden mens (kommer klockrent på dag 29 och diffar i enstaka fall någon dag + / -) så här var det väl egentligen ingen tvekan. Testade först på dag 35 med CB digital och där stod det "Gravid 3+" nästan innan jag kissat klart :D
Illamåendet kom först någon vecka senare, men bröstvårtorna var grymt ömma redan innan mensen "skulle" ha kommit - vid mens ömmar hela brösten i vanliga fall.

Som DS säger så har man ju olika höga hormonhalter och sen finns det ju faktiskt risk att man fått tag på ett dåligt test också. :)

Han kanske tog dig för en gammal dam? du vet väl att man åldras fort när man är gravid....?

Vilket påminner mig om mina sköna gamlingar på jobbet! :D

En gammal dement gubbe sitter och lyssnar på när jag och en kollega samtalar och utbrister högt: "VA? Är du 85 år och gravid!?!? :eek::eek::eek:"

Dagen därpå sitter två (än mer dementa) damer mitt emot varandra i matsalen och samtalar. När jag kommer fram till bordet tittar ena damen på mig, pekar på sin bordskamrat och frågar: "Är du hennes mamma?".

Så nog måste jag ha åldrats... :devil:

DS: Jooo... jag misstänker det, har redan fått en "lättare" spark mot revbenen som ömmade lite, så jag kommer som sagt få ångra mig bittert... Men det är verkligen sjukt obehagligt med de där vibrerande tåviftningarna! :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?