Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Jag gillar inte heller dom andra buggorna men donkeyn är rejäl :) sen en bonus är att man kan byta ut klädsel och suffletter eller sy egna :D

Sitter och smaskar i mig en semla och känner ingenting av smaken för förkylningen.. Men ner ska den! :rofl:

Får man fråga vilka sida du hade tänkt att beställa buggan ifrån? Ute i god tid som jag är har jag spanat in dom och sambon hade säkert blivit glad om det gick att hitta den billigare ;) Han förstår inte riktigt varför jag snöat in på den dyraste jag kunnat hitta:angel:

Det är därifrån mina bekanta köpt också :)

Lew, vad gööör du? Har du ett liv vid sidan om? Jag behöver ju ge virkningen HLR ju!
Appråpå att det pratades om ego här tidigare ;)

En sån här tråd blir ju gärna ego. Om man inte skriver något om sig själv skulle ju hela trådidéen falla.

Lew, en virkfråga... Jag körde igång direkt med min kanin idag (därav frånvaron här ;) ), när jag har kommit 3/4-delar av huvudet så har ena kattjäkeln bitit av garnet! Går det att rädda?

Ja det är ju bara att skarva som när nystanet tagit slut och man får börja på nytt... :) Fäst garnet där det är av, och sen fäster du den nya änden i den sista maskan och fortsätter virka som vanligt.

Om den har bitit sönder mitt i där du har virkat så ade jag nog repat up fram till där garnet är av och skarvat där. Det är ökigt som fasen att få det hållbart om man ska laga mitt i tycker jag.

haha liv och liv... somnar av ren tristess på soffan från och till, och varvar det med stickning av en tröja jag har lovat sambon men prioriterat bort framför söta babytossor och filtar... :angel:

Hur lång tid tar det o virka en babyfilt? Det måste ju vara rätt lätt? :D såg en bild på en så fin filt någon hade virkat med zickzack mönster, kanske skulle ge mig på en sån :)

Jag virkade en gallerfilt (bara luftmaskor och stolpar) och den gick rätt snabbt, ett par dagar kanske. Den blev iofs på tok för smal så jag sitter och funderar på hur jag ska göra med den... den är i själv-randande garn så det kommer se skumt ut om jag bara virkar dit ren bredare rand på den.

Den andra filten har jag virkat en massa rutor till, och det tar tid men har väl kanske gått på ett par veckor med lite virkande då och då. Jag ska dock "fodra" den med vitt sidentyg och sätta kantband på, sen kommer nog bild :)

jag msåte verkligen klippa naglarna igen ser jag, skriver ju som en kratta när jag halkar på tangenterna :p

Katten hade lite självbevarelsedrift och bet av garnet ganska nära nystanet. Jag har inte råkat ut för att garnet tar slut (har alltid börjat på nytt nystan för att undvika komplikationer jag inte klarar att reda ut ;) ), men nu tror jag att jag vet hur jag ska reda ut det. Får bli trial and error ;)

Jag skulle kunna tänka mig att sticka också, men min mamma är duktig på det så jag överlåter det gärna till henne. En hålfilt kanske skulle kunna bli mitt nästa projekt... Först kanske jag ska klara av den här kaninen dock.

haha ja det var ju tur det i alla fall :)

jag har oftast bara 50g - nystan så det brukar gå åt några stycken till filtar, kläder osv... :)

en rolig grej apropå många inlägg förresten... jag insåg just att tråden för vårföräldrar 2012 del 2 är typ 1000 inlägg kortare än våran... :o :angel:

Snor åt mig min egen knapp

Vad är detta för smygförkylning? Kan den inte bryta ut rejält så man är däckad ett par dagar och så är det bra sen i stället för att retas som en hungrig mygga sent på kvällen? Jösses! Heeelt onödigt!

Välkommen till de halvförkyldas värld :p Jag har gått snorig/täppt från det att jag plusade... Mååååånga rullar papper som gått åt :p

Snorandet är inte det värsta, det som är värre är att jag har satans ont i ena lungan vilket känns när jag andas djupt (gäspar) och hostar. Sen är det väl inte jättelajbans att känna sig andfådd heller :p

Det kanske kan vara så.. Vi får väl se var den här tråden slutar, det känns ju som om vi är några "pladderkärringar" här i alla fall ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?