Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Finns det några tvilling-kombivagnar? Tänkte om du lägger jättepengarna på den där vagnen och bara kan använda den i 6-7 månader. Det var lite så jag tänkte, aldrig att jag lägger jättepengar på en vagn som används några få månader och sen måste bytas. Mest därför jag valde beggat. Ska man sen ha nåt som rullar ett par år kan man ju köpa nåt dyrare :p

Det är en duo-vagn och går att använda från nyfödd till 17-20 kg.. Så går ju använda ett bra tag..

Dessutom är andrahandsvärdet skyhögt (iaf i dagens läge) och går och sälja beg efter ett år för 2-3k under nypris. Men det är ju inte säkert det är så om ett år liksom..

Det är dessutom den enda tvillingvagnen som går o ha sittdelarna mot sig.. Tyckte inte det var en så big deal innan men desto mer vi läst på desto viktigare känns det..

Har ni möjlighet så hade jag nog satsat på det. Som sagt, kan man använda den ett tag känns det absolut mer värt men jag förstår att det svider lite.

Jo det skiljer ju en hel del i pris.. BTn kostar 6.800 kr medan buggan kostar 16.400 här i Sverige, går o få billigare om man beställer från Holland..

Du kan inte köpa en begagnad vagn och komplettera med "egen" sitt och liggdel och på så sätt få ner priset? Att du bara använder stommen alltså? För du ville väl inte ha använda prylar?

Tyvärr finns det i princip inga beg på marknaden, hade kunnat tänka mig att tumma på min beg-regel iom allt tyg går o ta av och tvätta :)

Ligger två i hela Sverige ute i duo-utförande (bara en liggdel) för 11.500 och 12.000 så då hade jag fått köpa en extra liggdel för 1500 och då är det liksom inte värt dom få tusenlapparna man sparar.. Ligger även en i twin-utf ute för 18.000 (!) visserligen inkl babyskydd och adapter.. Dom är endå använda i ett år :eek: tror man kan komma undan med 13-14k om man beställer från Holland

Hinner det komma in från Holland då? Eller kan ni, i värsta fall, lösa det tills vidare om ni måste vänta?

Kl
På tal om att beställa från utlandet: Mamma tipsade om att beställa bilstolar från Tyskland, har jag berättat det?

Det sägs att lev-tid från Holland är 3-5 veckor så det får vi verkligen hoppas vi hinner :D även om dom ku skulle komma tidigt lär vi ju inte få komma hem förren runt bf endå.. Men då måste vi verkligen bestämma oss nu.. Trodde A skulle vara helt emot men han tyckte jag skulle höra med bp så vi verkligen kan ångra oss.. Har ju visserligen lagt 500:- hp men det kanske man kan få tillbaka i presentkort.. Lär ju gå åt endå..

Har inte gjort nått annat än efterforskat hela eftermiddagen :D

Hahahha Så fulsöta :D

Idag har jag mutat mig själv. Har lite finporslin som jag måste få tummen ur och diska idag (stått fint på hög sen i fredags :o ) och så fort jag gjort det ska jag få göra mig lite kladdkakesmet och äta (med sked ;) ) :love:
Choklad, socker och ägg. Kan det bli bättre? :love:

Och nu är jag sur. Riktigt jävla sur!!
Varit duktig och diskat och haft mig och vad händer då?? Jo - nu sitter jag här med en sjujävla halsbränna och mår lite smått illa. Bara tanken på kladdkakesmet får det ju att bubbla extra i magen
59.gif
59.gif
59.gif
59.gif

11-12-18 000 kr :eek:

Herrejäklar vilka priser... Helt ofantligt dyrt ju :eek: Är det verkligen så stor skillnad på de olika vagnarna?

Handpenning kan du nog inte räkna med att se skymten av alls, tyvärr. Å andra sidan, vad är 500:- på flera tusen?

Buggan är verkligen barnvagnarnas rolls royce.. Den som designade tänkte ett steg extra..
Finns tyvärr inte så stort utbud på tvillingvagnar.. :(

Har precis stått och gjort köttbullar och makaroner när jag upptäcker att ketchupen är borta! Får ett viskande "jag tog med den på jobb i morse" från A.. Tur min hormoner är på bra humör idag :devil: (och att vi hade massvis med ost hemma :angel: )

Fast hon i affären sa att vi hade full ångerrätt när vi bokade den.. Men det vet man ju aldrig :p

Fick nu besked på att om jag köper den från Holland ligger den på mellan 11-12k inkl frakt i twin-utförande så det är ju lite skillnad, betyder ju att även om jag inte skulle bara nöjd kan jag sälja den beg för ca 13! :) håll tummarna att babyproffsen inte bråkar om BTn bara! :eek:

Vilka vagnbryderier :)
Jag hade dock också värderat högt att kunna ha sittdelarna mot mig. Vet flera som köpt från om det är Holland eller Tyskland och är jättenöjda.

Klockan, vad himla fint sagt av din sambo :) Det ska jag ha i åtanke när jag mår som sämst över att maken får göra det mesta.

Lew, en virkfråga... Jag körde igång direkt med min kanin idag (därav frånvaron här ;) ), när jag har kommit 3/4-delar av huvudet så har ena kattjäkeln bitit av garnet! Går det att rädda?

11-12 är ganska vettigt ändå. Framför allt om du kan sälja den för 13 sen haha :D

Måste erkänna att buggan tvilling såg helt okej ut - gillar inte de andra vagnarna alls. Tycker de ser ut som om de ska gå sönder/trilla ihop/blåsa bort vilken sekund som helst :p

(för intresseklubben kan jag berätta att efter att tagit en dusch så kom jag på att jag får halsbränna av socker = om jag har halsbränna redan innan jag kladdkakesmeten så spelar det egentligen mindre roll då :p Så nu sitter jag här med ett stort glas saft och en burk kladdkakesmet :D Och mår jättedåligt :rofl: Men gott är ;) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar