Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2
Vet du vad min man som numera inte bara jobbar utan också är ensamstående förälder, sjukvårdsbiträde och hushållerksa och har så bvarit sen i Okt - säger till mig när jag "tycker synd" om honom?....
"
Vi tar hand om ett varsitt barn och jag skulle lätt byta med dig om jag kunde"
Det är helt idiotiskt att ha dåligt samvete, var glad för att han fattar och att detär övergående, för du har väl inte fått permanenta men av att vara gravid lr?
Ursäkta den lite brutala tonen.
(får man skylla på hormoner?)
Facto:
- jag har inte sett tvättmaskinen sen i oktober
- sist jag lagade till något annat än att bre en smörgås var 23:e dec då jag stod i tio minuter och la in sill....
- jag har inte hämtat/lämnat dottern på dagis sen i November
- Häromkvällen skulle jag göra the- jag fick inte igång spisen för jag har glömt hur den fungerar...!
- Maken fick hjälpa mig med kläderna igår efter att jag duschat och nu törs jag nästan inte duscha för att han är på jobbet
-Jag har inte städat/tömt-fyllt diskmaskinen på månader...
- jag kan inte köra bil!
-Jag kunde inte gå från MvC till bilen vid sista besöket utan maken (som fått gå från jobbet för att hjälpa mig att komma dit och hålla upp dörrarna åt mig (jag går så långsamt att de stängs innan jag är igenom) - fick hämta en rullstol....
- och som grädde på moset har jag börjat inse (egen insikt samt läkar-indikation) att jag kan ha en permanent skada av det här.
Det är inte mest synd om mig. men man får hitta på nåt annat och unna sig att njuta av det. inget blir bättre av att man grämer sig. herregud människa du har TVÅ bebisar i magen. kolla på oss andra friskisar som ligger som döa sillar och stönar med EN bebis i magen...
usch det är lite risken att häva ur mig nåt sånt här som gör att jag egentligen inte vill vara aktiv här.... snacka om fröken duktig....
Just det ja: jag har känningar av mjölkstockning också, föstoppning, halsbränna, svulna ben, ont i rygg och nacke för att jag är för stilla och mår lite illa också. Skitkul det här ju!