Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Våra spamstjärnor :D

Apollo 13 314
deathslyna 293
Micks 212
vilse 179
klockmalva 167
panaccea 148
lewellyn 119
Kaktusblomma 86
vindvissla 47
majola 29
Solvind 22
leia 21
MayDay 17
Zewz 11
bumpo 7
cirkus 6
Klockmalvan 5
Emor 4
Tink 3
ShootingStar 3
trazel 2
CallMeAce 2
tessiem 1
Sonic76 1
Freyja_bus 1

Jag tackar min lyckliga stjärna att bebisens mormor virkar en filt med just mormorsrutor. Jag är hopplöst inkompetent vad gäller alla former av sy/sticka/virka.
Jag är mer som vindvissla och trivs bättre med hammare, skrvudragare och såg. Men det är ju lite brist på "gosiga" saker som man kan göra med just de verktygen. Men jag hoppas att bebis kommer att uppskatta vår nya uteplats om blev klar i sommras. Att lägga marksten är fantastiskt roligt :D

Angående ego så är det väl just det som tråden är så bra för. Här får man vara lite ego och ingen tar illa vid.

Iofs så är jag nog lite ego även utanför denna tråd... :angel:

Vad betyder det? Hur.många gånger man kollat på tråden?

Alla är vi ego tror jag, jag är inte heller nån cocktailstjärna.

Nu har jag iaf varit på sjukhuset och lämnat blodprover, de litade inte på mina irländska prover...

:D vilket liv det kommer bli sen när det väl börjar dra ihop sig och komma bebisar! :o

vad gulliga ni är som skriver att ni saknat mig..... :o det känns faktiskt jättefint... fast jag får som lite dåligt samvete. ;) men jag tror jag ska fixa tillvaron utan att dyka så djupt med huvudet i sanden på läänge ...Har styrt upp några relationer som tar knäcken på mig och när jag oroat mig klart kring allt detta så känns det väldigt skönt....

Vad betyder det? Hur.många gånger man kollat på tråden?

Alla är vi ego tror jag, jag är inte heller nån cocktailstjärna.

Nu har jag iaf varit på sjukhuset och lämnat blodprover, de litade inte på mina irländska prover...
Hur många gånger du skrivit i tråden är det statistik på :D

:D vilket liv det kommer bli sen när det väl börjar dra ihop sig och komma bebisar! :o

vad gulliga ni är som skriver att ni saknat mig..... :o det känns faktiskt jättefint... fast jag får som lite dåligt samvete. ;) men jag tror jag ska fixa tillvaron utan att dyka så djupt med huvudet i sanden på läänge ...Har styrt upp några relationer som tar knäcken på mig och när jag oroat mig klart kring allt detta så känns det väldigt skönt....
Jag tror vi hamnar på 4 trådar innan alla ploppat ut :D haha

Skönt att reda upp allt skit runtomkrin. Livet blir så mycket lättare då :)

Haha ja! Kommer bli rent kaos! :rofl: Hur många trådar tror ni vi hinner avverka innan alla bebisar är ute? :angel:

fast jag får som lite dåligt samvete. ;)

Det borde du ha! Bara lämna oss sådär! :eek: :mad:

:D:love:

Skämt åsido - klart man behöver kunna få dra sig undan från allt ibland! Det är inte lätt att vara social och hålla skenet uppe när man bara mår skit, jag vet det för jag blir likadan. Då och då behöver kropp och hjärna en reparations- och underhållspaus! :laugh:

Välkommen tillbaka klockan! :laugh:

O bara för o egoförstöra tråden liiite till så ska jag gnälla lite till:

Det är så jävla synd om miiig! Har åkt på en till dunderförkylning mitt i allt och mår piss! :cry:

Det är nog för att övertyga dig om att en sjukskrivning var nödvändig ;)

Men krya på dig massor - förkylningar är jobbiga...

Är så sjukt trött på att det ena avlöser det andra.. Har inte städat, lagat mat, el rastat hunden nått vettigt sen okt typ, är det inte det ena så är det nått annat :( tycker då synd om sambon som får ta allt..

Fast de brukar förstå mer än man tror. :) Och det är inte jättelångt kvar innan detta äntligen är över... Man får tänka framåt mot vilken underbar sommar vi kommer få :love: Med sömnbrist, kräkiga kläder och sånt underbart :angel: :D

Alltid är det något. Jag trodde att jag skulle sluta dagen som dunderförkyld också men har klarat mig. Vaknade med såååå ont i ena lungan och hostar lite men smärtan släppte tack och lov, nu retas det bara i halsen.

Du får bädda ner dig och dricka te och sånt som sägs göra kroppen glad! :)

Klockan: Asch, det är väl bara roligt att du klivit upp ur det värsta träsket och vill fördriva tid med oss igen :) Vi kanske skulle samlas på online-fika någon dag, någon tid, nu när så många är hemma? Man kan ju kanske köra det via Skype eller nåt annat fräckt program jag aldrig använt så kan man använda headset och grejer.

Vet du vad min man som numera inte bara jobbar utan också är ensamstående förälder, sjukvårdsbiträde och hushållerksa och har så bvarit sen i Okt - säger till mig när jag "tycker synd" om honom?....

"Vi tar hand om ett varsitt barn och jag skulle lätt byta med dig om jag kunde"

Det är helt idiotiskt att ha dåligt samvete, var glad för att han fattar och att detär övergående, för du har väl inte fått permanenta men av att vara gravid lr?

Ursäkta den lite brutala tonen. :o (får man skylla på hormoner?)

Facto:
- jag har inte sett tvättmaskinen sen i oktober
- sist jag lagade till något annat än att bre en smörgås var 23:e dec då jag stod i tio minuter och la in sill....
- jag har inte hämtat/lämnat dottern på dagis sen i November
- Häromkvällen skulle jag göra the- jag fick inte igång spisen för jag har glömt hur den fungerar...! :D
- Maken fick hjälpa mig med kläderna igår efter att jag duschat och nu törs jag nästan inte duscha för att han är på jobbet :o
-Jag har inte städat/tömt-fyllt diskmaskinen på månader...
- jag kan inte köra bil!
-Jag kunde inte gå från MvC till bilen vid sista besöket utan maken (som fått gå från jobbet för att hjälpa mig att komma dit och hålla upp dörrarna åt mig (jag går så långsamt att de stängs innan jag är igenom) - fick hämta en rullstol....

- och som grädde på moset har jag börjat inse (egen insikt samt läkar-indikation) att jag kan ha en permanent skada av det här.

Det är inte mest synd om mig. men man får hitta på nåt annat och unna sig att njuta av det. inget blir bättre av att man grämer sig. herregud människa du har TVÅ bebisar i magen. kolla på oss andra friskisar som ligger som döa sillar och stönar med EN bebis i magen...

usch det är lite risken att häva ur mig nåt sånt här som gör att jag egentligen inte vill vara aktiv här.... snacka om fröken duktig....:o

Just det ja: jag har känningar av mjölkstockning också, föstoppning, halsbränna, svulna ben, ont i rygg och nacke för att jag är för stilla och mår lite illa också. Skitkul det här ju! ;)

- Häromkvällen skulle jag göra the- jag fick inte igång spisen för jag har glömt hur den fungerar...! :D

:o :eek: :D

Okej, förlåt Klockan, men det där såg faktiskt onekligen lite roligt ut. Jag kan liksom se dig framför mig stå och klia dig i huvudet för att du inte förstår hur den startades. Jag måste bara fråga, fick du be mannen om hjälp eller lyckades du klura ut det själv till slut?

Och angående att klä på dig efter duschen. Jag har tänkt på dig de senaste dagarna hur du går tillväga egentligen. Om du får på dig kläderna själv, hur du torkar fötterna osv. men jag tror att jag fick mitt svar.

O bara för o egoförstöra tråden liiite till så ska jag gnälla lite till:

Det är så jävla synd om miiig! Har åkt på en till dunderförkylning mitt i allt och mår piss! :cry:
Fyyy din stackare! :( Själv har jag gått igenom 3 ordentliga förkylningar den här graviditeten och häromkvällen kläcker sambo ur sig att han tror att han håller på att bli förkyld! :eek:

Det ger du FAN i! svarade jag... :mad::mad::mad:

Tvinga i honom en rejäl kopp te på citron, färsk ingefära och vitlök så blir han nog inte så sjuk ska du se :)

"Vi tar hand om ett varsitt barn och jag skulle lätt byta med dig om jag kunde"

Det är helt idiotiskt att ha dåligt samvete, var glad för att han fattar och att detär övergående, för du har väl inte fått permanenta men av att vara gravid lr?
Vilken klok och förstående sambo du har! :love:
Och du har helt rätt, det ÄR (nu utesluter jag alla med hollywoodgraviditeter ;)) jobbigt att vänta barn och det är ingen idé att ha dåligt samvete över det.
Min sambo är för övrigt helt underbar och förstående! Men han driver mig lätt till vansinne med alla "förbud" som han envisas med för att jag är gravid... :angel:
Ni skulle se oss på ica när jag iaf vill bära en av de lätta påsarna. Har ställt till med en del mindre scener där jag gapat på honom att jag minsann inte är handikappad - bara gravid och att han upprätthåller unkna könsroller så som han håller på! :mad::angel: (med glimten i ögat... ;))

Och så vaggar jag efter honom som en arg pingvin - 5-10 meter bakom... :angel:

Förlåt men... HAHA! :rofl::D

Senast ändrad:

Haha! Ja jag kan ju försöka, men den karln får jag inte i ens en alvedon när han ligger "dödssjuk" och jämrar sig som en liten unge... ;) Men jag kan ju leta rätt på whiskyn eller jägern i någon av alla lådorna och tvinga i honom - det borde la ha kål på baskiluskerna! :devil:

Min sambo är för övrigt helt underbar och förstående! Men han driver mig lätt till vansinne med alla "förbud" som han envisas med för att jag är gravid... :angel:
Ni skulle se oss på ica när jag iaf vill bära en av de lätta påsarna. Har ställt till med en del mindre scener där jag gapat på honom att jag minsann inte är handikappad - bara gravid och att han upprätthåller unkna könsroller så som han håller på! :mad::angel: (med glimten i ögat... ;))

Haha! Det där känner jag igen! Innan min kropp började protestera var min karl likadan och jag höll på att få spel. Som sagt, jag är gravid och inte handikappad. Nu får han mer än gärna bära allt han orkar. Någon gång har jag ringt honom från parkeringen och bett honom komma och hjälpa till även om det inte varit något som är skittungt enligt vad jag tycker normalt sett. Jag har fått inse mina begränsningar nu helt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V