Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

*kl*

Och så mitt i allt så kommer jag här med lite magbilder - varning för nakenchock :p
vecka 25 (24+4)

mage3.png

mage2.png

mage.png

Min midja sörjde jag redan innan jag blev gravid - trodde aldrig att jag skulle ha kvar den så här länge! (även om den blivit mindre... )
liten_midja.png

Hur har det gått för er med mycket sammandragningar?

Jag har haft rätt ont i magen i går efter lite mys med sambon för första gången på läääänge (har inte vågat pga blödningar för flera veckor sedan) men jag tror att det är fogar och ligament snarare än utdragna sammandragningar. Det har lättat under dagen i alla fall och kommer inte mer än kanske en gång i timmen nu, men så har jag tillbringat hela dagen på soffan också. Sambon har fått sköta både hästar, höns, hundar och matlagning hela dagen och jag hoppas verkligen att det har gått över helt tills i morrn - då åker han på jobb igen och är borta i två dagar.

Just ja, jag tycker det har varit svagare rörelser nu i ett par dagar... är det normalt att det varierar lite så här i "början"? Jag har känt av kotten varje dag i en vecka nu ungefär, men inte lika ofta varje dag och inte lika kraftiga sparkar de senaste två dagarna. Här om dagen var det bara sparkar rakt neråt kändes det som, mycket obehagligt... annars har det varit åt alla håll och kraftiga ena som har känts utanpå. (gick in i vecka 23 i går)

Som vanligt så är det svårt att få tag på BM och telefontiderna tar slut snabbt...

Senast ändrad:

Jag hade precis samma, om det var i vecka 22-23. (med skillnanden om att jag känt liten dagligen sen vecka 16-17 ca) Fick till svar av bm att det var fullt normalt och oftast var det bara liten som "vänt sig inåt" och därmed kändes sparkarna mindre :)
Tog ca 1 vecka sedan var sparkarna lika hårda som vanligt igen för mig :p

Nu är jag hemma igen! Typiskt nog fick jag inte en enda sammandragning under tiden jag var där :devil: så dom kollade tappen med vul, gjorde vaginal undersökning och kände på tappen, tog blodtryck och gjorde ett vanligt ul så jag fick iaf se mina små töser igen :love: fick med mig lite bricanyltabletter hem med för o ta om SD kommer sådär tätt igen.

Tappen var 3,6 cm (opåverkad) och blodtrycket var 110/75 tror jag det var? Det var bra iaf, jag kan inget om sånt där :p lämnade urinprov med men det sa hon inget om, men jag antar att dom hade sagt nått om det varit nått..

Så summasummarum, sjukskrivning 2 v och ingen stress (sagt med onda ögat) ;)

Vilse - jag hade för mig att jag har läst nåt om det innan så det kanske var när du funderade över det... det har kontsigt nog inte oroat mig så mycket, men det är lite frustrerande att inte känna de där karatesparkarna som jag bara älskar :)

Pan - Åh vad skönt att höra att allt var bra, hoppas du nu kan ta det lite lugnt och göra som de säger ;)

Jag har roat mig med att virka hela dagen i går och i dag så nu har jag en gallerfilt klar och den andra filten ska monteras och "kläs" med siden innan den är klar.

Lära om nu blir nog desto svårare! ;)

Vilse: Fin mage! :love:
Ska ta och bildbomba snart jag också... bara hitta kameran först! :p

Skönt att allt var bra! Då kan du slappna av för den sakens skull :)
Jag känner nog lika som du inför att vara sjukskriven, jag hade iskallt räknat med att jobba även hela denna graviditet, jag har ett simpelt kontorsjobb. När jag blev halvtidssjukskriven började det med att jag bröt ihop på jobbet för att jag kände mig så värdelös som inte ens klarade av att sitta framför en dator.

Då blev jag sjukskriven för mina kraftiga SD. Nu senaste veckorna har foglossningen eskalerat och därför är jag nu heltidssjukskriven och kommer så vara fram till bebis kommer. Det kändes ungefär lika illa att bli och det är inte för att jag belastar samhället, jag har betalat så mycket skatt och kommer fortsätta med det efter FL, utan för att jag har höga krav på mig själv som jag inte når upp till samt att jag vet att det blir problematiskt på jobbet. Jag vet rent logiskt att det inte är mycket att göra åt, men hormonerna hjälper inte till. Det bästa är nog att bara försöka acceptera läget och göra det bästa av det, både mental och fysisk (smärta) stress triggar SDs, så man får försöka undvika det så gott det går.

Apollo, tack för att du delade med dig, då hoppas vi att det inte händer något mer för dig än :)

JOO DET HOPPAS VI VISST! :angel:;)
Skämt och sido.. hon kan få vila ett par veckor till sen kan hon gott komma.. för visst är det i v 35 och framåt som de inte försöker stoppa FL om den sätter igång? Jag är rätt trött på att inte kunna sitta upp för att ongen trycker så det gör ont på revbenen, inte kunna halvligga ens och det är ett jädra meck. Nu verkar jag ju inte ens kunna gå utan att få en enda lång SD så joooo hon får gäärna komma ut! :p Då kanske hon kommer ut i lagom storlek också :angel::angel:
Men det är nog allvarligt bra för både mig om omvärlden att detta lägger sig. Jag skulle fasen bli mentalt störd efter ett par dagar liggandes i sängen helt still. Bara tanken på det får mig att bli extremt impad av klockan. Men så långt ska vi hoppas att det verkligen inte går, inte kunna gå, inte kunna sitta och inte kunna halvligga. Det är ju att dö torrhetsdöden! :eek::D

Men nä, bäbis ska stanna så länge hon behöver såklart.. men det kanske inte blir helt smärtfritt för varken mig eller min omgivning. :cool:

Men jag har försökt på alla sätt idag.. moahaha.. försökte övertala Olle om en försenad födelsedagspresent som jag ville ha.. tänkte han kunde köpa en är kompakta systemkameran till mig med argumentet att jag var i ett så känsligt tillstånd att han inte kunde säga nej :angel: Sen har han fått uppmaningar om att köpa starka ostbågar och godis.. de skulle va fingodis och icas var inte ok... meeeen jag tror han fuskat och köpt ica-godis ändå, men han är förlåten bara jag får GODIS! *drool*

Senast ändrad:

Vilka fina bilder! Fast, jag är rätt missnöjd över den där nakenchocken.. jag hade ju förväntat mig lite kött :d:D;)

Skönt att det lugnade ner sig och att det gick bra - men ja, det är jävligt störande att de lägger av så fort man kommer dit. Jag hatar att uppfattas som att jag överdriver och bara nojar :mad::D

Sen var det ju bra att fröken blev sjukskriven, nu har du inget annat val än att ta det lungt :D

Ellerhur.. Ungefär som när dom slutar sparka när pappa vill känna på bebissparkar :devil: man känner sig aningen hysterisk :D

Jag kommer dö av tristess helt seriöst! Och fan om det inte lugnar sig till helgen för då ska vi till Ullared. Punkt.

Precis så! När hon rör sig nu kan man se som "vågor" på magen och då brukar jag ropa på Olle... och hon slutar på sekunden.. sååå störigt! För BM älskar hon dock att visa upp sig för och sprattlar gärna runt som bara den :p

Ärs, det finns väll rullstolar där att låna, eller så kan du gott hoppa upp i en kundvagn och låta någon köra dig :angel: Du kommer ändå inte vara den som beter sig mest underligt i det där köpcentret för dagen ;):D

Lånar knapp

Börjar bli många sjukskrivna nu.

Har varit hos läkaren för blodtrycket idag. Det låg ännu högre nu 160/110 :eek:
Fick sedan ligga och vila en stund och då gick det ner på 145/96 . Så slipper medicin. Men blev sjukskriven 50% och order om att ta det lugnt. Egentligen ville de sjukskriva mig helt men jag ville prova jobba lite (blir kaos utan mig på jobbet) . Ganska dumt av mig då jag mer än gärna är hemma (och dessutom skulle behöva det). Men känner samtidigt ansvar för jobbet.

Enligt läkaren skulle jag inte lyfta tyngre än en flaska vatten och inte utsätta mig för risken att bli omkullknuffad. Lyft och risker är ju nästan allt jag gör på jobbet. Vågade inte berätta att jag har hästar också :p

Ellerhur.. Ungefär som när dom slutar sparka när pappa vill känna på bebissparkar :devil: man känner sig aningen hysterisk :D

Jag kommer dö av tristess helt seriöst! Och fan om det inte lugnar sig till helgen för då ska vi till Ullared. Punkt.
Nejdå, då försöka hitta på en massa saker som inte är jobbiga.
Baka?
Sy grejor till småtjejerna?
Pyssla om ev djur?
Baka igen? :d

Åhh... vad jag blev sugen på kladdkakesmet nu.... :eek: :d :d :d

JOO DET HOPPAS VI VISST! :angel:;)
Skämt och sido.. hon kan få vila ett par veckor till sen kan hon gott komma.. för visst är det i v 35 och framåt som de inte försöker stoppa FL om den sätter igång? Jag är rätt trött på att inte kunna sitta upp för att ongen trycker så det gör ont på revbenen, inte kunna halvligga ens och det är ett jädra meck. Nu verkar jag ju inte ens kunna gå utan att få en enda lång SD så joooo hon får gäärna komma ut! :p Då kanske hon kommer ut i lagom storlek också :angel::angel:
Men det är nog allvarligt bra för både mig om omvärlden att detta lägger sig. Jag skulle fasen bli mentalt störd efter ett par dagar liggandes i sängen helt still. Bara tanken på det får mig att bli extremt impad av klockan. Men så långt ska vi hoppas att det verkligen inte går, inte kunna gå, inte kunna sitta och inte kunna halvligga. Det är ju att dö torrhetsdöden! :eek::D

Men nä, bäbis ska stanna så länge hon behöver såklart.. men det kanske inte blir helt smärtfritt för varken mig eller min omgivning. :cool:

Men jag har försökt på alla sätt idag.. moahaha.. försökte övertala Olle om en försenad födelsedagspresent som jag ville ha.. tänkte han kunde köpa en är kompakta systemkameran till mig med argumentet att jag var i ett så känsligt tillstånd att han inte kunde säga nej :angel: Sen har han fått uppmaningar om att köpa starka ostbågar och godis.. de skulle va fingodis och icas var inte ok... meeeen jag tror han fuskat och köpt ica-godis ändå, men han är förlåten bara jag får GODIS! *drool*
vecka 33 nu, och så sätter det igång om 1-2 veckor efter slemmis säger vi..
I vecka 35 räknas de väl bara som tidiga - risken för komplikationer är väl ganska liten då? (så man behöver stanna på bb en evig tid och så menar jag?)
Slipper man det skulle jag gladeligen ta få en bebis så pass "tidigt" :D

Jag tyckte det var riktigt mycket nakenchock med tanke på att det är på jobbets toalett :D :p

Haha, du ska bara veta vad jag gjort på jobbet en gång i tiden.... moahahahaa! Jag har vart mer naken än så där UTANFÖR toaletten på jobbet :D Jag råkade ju bli tillsammans med chefen vettu... då kan man ha extra roligt när man jobbar över om kvällarna... moaahahaha.
(och för att försvara min slampighet liiiite, så är denna däringa chefen även den man jag nu mer är gift med och som är pappa till bäbbs så vi var ändå rätt seriösa med vår relation och de va inte bara en slampig fling :angel:)

vecka 33 nu, och så sätter det igång om 1-2 veckor efter slemmis säger vi..
I vecka 35 räknas de väl bara som tidiga - risken för komplikationer är väl ganska liten då? (så man behöver stanna på bb en evig tid och så menar jag?)
Slipper man det skulle jag gladeligen ta få en bebis så pass "tidigt" :D

Haha, det är väll lite så jag resonerar.. fast.. det kanske är korkat ändå.. ja menar, det är klart det är bäst för bäbb att hon får ligga och bakas så länge som möjligt. Så om man ska vara riktigt resonabel och klok så är det ju bäst att hon stannar.. men ändååååååå :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar