Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Nja, den där avdelningen på O (hehe) som man ringer till om man har frågor efter v 22 hade de. Om de va akut kunde man så klart komma fram men det är det ju inte. Den var helt genomskinlig och inge blod eller så.

Jag är mest nyfiken på hur jag ska förhålla mig. Läste att den lossnade för att man börjat öppna sig och om det är så, så kanske jag borde ta det chill. Har försökt röra på mig så mycket (nåja allt är ju relativt) som möjligt idag för att underlätta för min rygg, men om det är på bekostnad av att jag börjar öppna mig så är det nog bättre att ha ont i ryggen liksom.. Det var mest det..

Vi tänkte ha bebis bak. Får nog överta storebrors spegel, den har varit jättepraktisk även sen han bytte till större stol.

Ohh, låter spännande med försvunnen slemmis :D har dock läst att det är ganska vanligt att den försvinner 1 eller ibland flera gånger innan det är dax. Återbildas ganska snabbt vill jag minnas det som :)
Eller så får du en väldigt tidig bebis - du är väl i vecka 33 eller något sånt nu?

Ah, ja då förstår jag varför det var tfntid :)

Som jag har förstått behöver inte slemproppen betyda något alls, att bitar kan lossna ändå. Men det är ju alltid bra att dubbelkolla om du kanske ska ta det lugnt ut i fall att. Ska du ringa din BM imorgon och höra?

Idag kom jag iväg till affären - så nu ligger jag och provsurfar nya plattan :love: Älskar den redan :D
Tänk vad en liten mage kan ställa till det... För bara 2 månader sedan hävdade jag bestämt att jag inte riktigt såg poängen med dem.. :p

spännande med slemmisen apollo! Men den ska ju som redan nämnts kunna lossna o återbildas... :)

Själv sitter jag o surfar på mobilen. Hittar inte datorn i kaoset! ;) sovit gott i nya o stortrivs redan!!! :love:

Alla:

Jepp gick in i v 33 idag. Ringer till BM och hör imorgon. Jag är som sagt inte orolig.. Ja menar, vad ska jag göra liksom? (på ett sätt vore jag inte heeelt missnöjd om hon kom tidigt eftersomhon verkar vara så stor.. Då kanske det kommer ut en bebis i normal storlek haha ;))
Men det var just det att jag läste att den lossar för att man öppnar sig och inte utan orsak sas.. Och jag vet inte om det är normal att öppna sig i v 33 redan även om FL inte sätter igång på en gång. Nåjadetlär ju komma fram imorgon.

Fö fick jag låna ett foglossningbälte idag... Av min pappa :D (gubben ropar i bakgrunden: ETT KORSRYGGSBÄLTE!!) haha!
Fick låna hans TENS förra veckan för ryggen och den gjorde att jag fick ont i bäckenet istället. Teorin är att den fick musklerna att slappna av så pass att fogarna inte fick det stöd de behövde. Så då tänkte jag prova om TENS + bälte funkar :idea:

Kul att det känns så bra :)

Apollo, berätta vad BM säger imorgon, jag vill också veta :) för jag har fattat det som att slempropp inte alls behöver vara synonymt med att öppna sig, men att det kan vara ett tecken på att förlossningen är på gång, om än ett osäkert tecken. Så delge oss :)

Nånting är emot mig denna graviditeten :( har jobbat som en dåre (nåja, men uppenbarligen mer än jag klarar) denna veckan och i morse tog det stopp.. Vaknade med ont i hela kroppen, stickig och irriterad hals/bihålor och allmänt trött.. Blev så stressad över att ringa och sjukanmäla mig (pga allt tjabbel senaste veckorna att jag grät hela morgonen.. Till råga på allt har jag har väldigt mkt sammandragningar både igår och idag. Har skrivit upp varenda en nu ikväll och mellan 17.45-22 hade jag 9 st.. + lika många innan dess så blir att ringa BM igen imorgon.. Orkar inte mer nu :cry:

Men pan, vännen :( usch vad besvärligt! Du ska inte behöva känna stress för att sjukanmäla dig. Jag förstår helt och fullt att det är jobbigt att sjukskriva sig men det finns ju gränser för vad man klarar. Gör ingenting på bekostnad av dig och dina små.

Vilse: jag förstår fortfarande inte tjusningen med platta. Hallåå, det finns ju iphone ? ;)

Micks: roligt att du trivs, trots röra :)

Usch, låter inte roligt alls. Speciellt inte med tanke på att din arbetsgivare inte verkar vara helt vettigt.. :(

Men kom ihåg att det viktigaste är du och de små! Arbetsgivaren får väl bli sur om han vill.. Du har hela mammaledigheten på dig att hitta nytt jobb sen ;)

deathslyna: *ryser* iphone. iTunes och iCloud (heter det va? ;) ) jag får rysningar bara jag tänker på det :eek: Nej, tacka vet jag android där jag bara skriver in min mailadress och sen har jag samma saker i plattan som jag har i telefonen. Lätt och smidigt :p

Jag börjar ledsna rejält på sexdrömmarna. Jag har ett par gånger drömt om en av de absolut tråkigaste jag har legat med där sexakten sett preciiis likadan ut varenda gång och en av de enda där jag aldrig får orgasmer. Och nej, så bra har det inte varit att det är värt ändå. Han har fått vara nödlösning när behovet som singel varit för stort :o Det enda pluset är att han ser bra ut och att behovet varit något dödat ett tag... Varför kan jag inte drömma om min sambo som jag faktiskt har bra sex med? :( Det är bra orättvist ibland! Fy!

Jag har inte fastnat för modellerna som har android och iphone är den telefonen som hållit bäst för min minst sagt omilda behandling :o snart 2 år varav alldeles för lång tid av dessa var utan skal. Flygtur 2 meter ut i vägbanan när jag sprang till tunnelbanan med resultatet en repa i displayen och en liiiiten glasbit på baksidans hörn som gått sönder. Syns om man tittar noga. Utöver det har den åkt i backen massvis med gånger med och utan skal utan några större bekymmer. Har inte haft några problem alls med den.

Nä, jag gillar iphone. Det blir säkert en till så småningom. När den här inte orkar mer.

Haha DS, om ditt största problem är att du drömmer sexdrömmar som innefattar dåligt sex, då är jag glad för din skull att du inte har värre problem än så :D:D;)

:(

Har du fått tag på BM? Fick du något bra råd? Jag förstår att det är tufft, men försök att inte ha dåligt samvete, kroppen reagerar på olika sätt, alltid, och det är inget vi kan råda över. Försök ta två djupa och börja reda ut detta i rätt ände!

kram

Pratade precis med BM, fick en läkartid 1/2 och order om att bli hemma med strikt vila sålänge SD hÅller i sig.. Hon skulle ta ett snack med min ordinarie BM och min läkare på spec mödra med. Grät mig igenom hela samtalet och lipar än.. Känns verkligen som ett nederlag :(

Jamen nåt måste man ju gnälla på, nu när jag lyckats hålla fogarna i schack närmaste tiden ;)

Det är väl för att jag VILL ju jobba.. Och jag hade kunnat det om det inte hade varit så förbannat komplicerat på jobbet.. Är hundra på att det är den psykiska stressen som gjort att SD kommit tillbaka och det känns bara så orättvist :(

Det är inget nederlag. Du har ett jobb med tider som uppenbarligen inte fungerar vilket gör att du får problem. Det är ingenting du kan påverka och att fortsätta trotsa detta kan innebära fara/merproblem för dig och framför allt bebisarna.

Är det problem att du vill engagera dig i saker och göra nytta kanske det finns något annat du kan pyssla med så länge, något volontärkrafs och hjälpa till på nåt hörn när du känner dig okej med det och kan komma och gå som du vill? Jag har varit inne på att göra något i stil med soppkök eller nåt sånt någon gång, bara för att få göra någonting.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 379
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar