Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Jag bytte bara BM, men var kvar på samma mottagning. Jag går inte på spec-MVC så det hade inte varit krångligt att byta mottagning helt heller. Jag tycker verkligen att det är helt sjukt att hon sa på det viset och att rekommendera dig att gå ner i vikt känns helt galet! Skulle du orka ringa till ansvarig där och fråga om det verkligen är ok och om man behandlar sin patient på det viset?

På min MVC finns det 6 st BM, 2 av dem skulle jag känna mig ok med att gå till, resten har jag inget förtroende alls för, så det kan verkligen skilja inom samma mottagning. Och skulle du vilja byta till ks så kan det inte vara hela världen även om du går på specen. Det är väl samma journalsystem i Stockholm vad gäller mödravård iaf.

Känns det inte bra nästa gång byter jag. Däremot känns det inte okej för mig ta tag i ansvarig. Det kommer jag nog låta bli om det inte är något annat. Däremot har jag nog sämre tålamod med tråkigt beteende nu så risken finns att jag biter ifrån om det är något, stort som smått. Till den 31:a borde jag ju ha hämtat mig från detta i alla fall, annars vore det illa. Då kanske hon vill byta ut mig iofs ;)

Nu har jag vägt mig. Jag har gått upp 15,1 kg och har två månader kvar.. Och jag är ingen tjockis.. Nåja.. Förutom på mitten.. Men det hör ju till att man får en gravidmage när man är gravid liksom ;)

Hurra, jag är inte ensam! ;) nämen seriöst, det känns skönt att det inte bara är jag som "skjutit i höjden". Jag har ju bara ett par veckor tills jag är lika långt gången som du.

Jag hade ju inte heller någon plan på att behålla gravidkilona när jag är klar med detta. Jag har ju hästar att träna! Och nästa år ska jag och lillhästen tävla minst 8 mil så någon tjocksmock kan jag ju inte vara då direkt. Äh, det får lösa sig! Jösses, jag har bara ca 10 veckor kvar, hur mycket fettvikt kan man gå upp på den tiden egentligen...? :cool: kanske kan äta något sundare än jag gjort sista 2 veckorna men jag tänker leva också, bannemig! Nu får det bli frukost. Har legat i sängen och tänkt att det är dags ett par timmar nu men jag har inte orkat kliva upp än :p

AH men lite resonabel måste man ju ta och vara. Jag la ju upp bild på mig här i tråden för ett tag sedan och jag har ju inte exploderat efter det och det vore ju totalt vansinne att påstå att jag vore så tjock att jag måste tänka på vikten.
Nu är ju min mage lite i överkant visserligen och om det nu är så att jag har gravdiabetes så kommer jag behöva tänka på kosten, men det är ju för blodsockret och inte för att jag är en tjockis.

Men du jag missade, kollade BM om viktuppgången kunde bero på något annat? För snabba viktuppgångar kan ju bero på andra saker som kan behöva kollas upp?

Här är bilderna igen. Me am no fatso, trotts att jag verkar komma spräcka de där 18 kgna som min BM sa va snittet.

Kan också säga att Olle retade mig igår för att det dallrade lite väl mycket under armen på mig igår.. Då spände jag armen och hela armen blev stenhård = muskler. Så även om min kropp ser "stor" ut så är det inte fett.

pic_50e83b96ddf2b341e833efd4.jpg

pic_50e8442c9606ee4c7743f6c4.jpg

Senast ändrad:

Det var just dessa bilder jag tänkte på när jag skrev att du inte ser tjock ut igår :)

Jo hon kollade ju sockret och blodtrycket. Blodtrycket brukar ligga på 100/70 och det låg på 105/70 nu så det var ju inte någon fara på taket där heller.

Hon kanske borde ha gjort ett urinprov för säkerhetsskull? Snabb viktuppgång är ett symptompå havandeskapsförgiftning.. Men hon kanske räknade bort det eftersom blodtrycket såg normalt ut..

Förmodligen var det så hon tänkte. Vi får se om blodtrycket ligger kvar nästa gång, då är det kanske ingen fara.

Kl
Hur har ni tänkt transportera era små i bilen? Framsätet? Baksätet? Anledningen till min fråga är att jag funderar på om man borde koppla ur airbagen eller om man ska prova att köra i baksätet först?

Jag har tänkt prova med baksätet först, funkar inte det får jag byta. Jag vet inte hur mycket jag kommer flänga runt till en början och det känns som att vi iaf i början oftast kommer vara två och då känns baksätet smidigast. Sen får jag se hur det blir när man väl är där.

Låter som en bra plan :)

Vi kommer nog att sätta mini fram och flytta bak storasyster. Storasyster satte vi bak till en början, men hon avskydde att åka bil så det var hemskt att åka själv med henne. Så hon fick flytta fram och det hjälpte främst den som körde och kunde se att hon var ok, men hon själv blev lite lugnare.

Vi tänkte sätta en bak och en fram till i börja med, är dom lugna och nöjda med att åka bil har vi nog båda bak, iaf vid längre turer..

Det är ju det att de kan bli gnälliga som jag helst inte vill vara med om. Normalt sett när bilen kommer fram är det ju jag som kör ensam så det gör EGENTLIGEN ingenting om hon sitter fram och jag kopplar ur airbagen men det känns ju kanske onödigt om det går att stuva in henne bak utan vilda protester. Prova går ju, annars har min favoritverkstad oftast tider med väldigt kort varsel. Brukar det bli protester att sätta dem ensamma bak vid bilåkning? Någon som har lite koll? :p

Haha jo, men de kan lossna i omgångar tydligen och återbildas.. De stod typ att de kan ta 1-2 veckor innan FL sätter igång men jag fattade inte om hela måste ha gått och om det alltid sätter igång eller om det liksom kan återbildas och avta sas.. FL hade telefontid till 16:30 så jag får ringa imorgon och höra om det kommit mer..

Jag skulle ha provat sätta bebis bak, vissa (kanske tom många?) älskar ju att åka bil och somnar direkt. Det finns ju speglar man kan sätta bak också. Skulle det inte funka så är det ju bara att boka en verkstadstid, det brukar gå rätt fort att koppla ur.

Apollo, intressant :)
Den kan ju som du skriver lossna i omgångar/återbildas och behöver därför inte betyda något. Var det bara slempropp eller var det färgat på något vis? Har DS förlossning tfntider? Här är det bara att ringa dygnet runt.

Men vilken trist BM! Låter jättekonstigt att hon tycker att du ska typ banta. Låter som en bra plan att se hur det känns nästa gg och kanske byta. Och försöka att inte nojja över vikten. Jag går ju på diet pga blodsockret och måste kissa på en sticka för att kontrollera att jag äter tillräckligt mkt och inte bränner fett. Ketonerna som bildas isf är inte bra för bebisen (i längden iaf). Så visst ska du äta när du är hungrig (och kanske oftare ändå som några föreslagit).

Vindvissla: grattis till huset!
Micks: spännande med flytt, hoppas ni sov bra i nya lägenheten!
Pan: lycka till med husletandet!

Vet att ngn (vilse?) frågade om rampen jag byggde till trappan. Har tyvärr ingen bild, men kan försöka förklara. Tog två brädor och lade dem helt enkelt på trappan. Sen sågade jag till kilar som passade in mellan trappstegen och brädan och skruvade fast dem uppifrån gm brädan. Låg väldigt stabilt trots simpel konstruktion.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 379
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar