Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Spräckte mina favorit-mammabyxor mitt i taco-middan ikväll!! :cry: och inte har jag sparat kvittohelvetet heller, vilket jag ALLTID gör annars! A passade på o pika om jag verkligen behövde en portion till sen :devil: :angel:

Håller tummarna! :)
Nej, vad tråkigt med byxorna! :( A kan du slå på lite tycker jag... ;)

+ DS

Om jag ska vara ärlig så känner jag ingen skuld för att jag belastar systemet. Vi, ffa Olle har betalt så sjukt mycket skatt genom åren att det inte finns någon anledning att tycka det är jobbigt när vi faktiskt behöver hjälp. Sen är det ju helt skevt att dödssjuka blir utförsäkrade men det är en annan fråga.
För mig handlar det om att jag blir ledsen över att min rygg är så dålig som den faktiskt är och att det är permanent och i sig inte har något med grav att göra. Det är liksom inte så att det pang bom går över när ungen ploppat ut.
Problemen blir färre när jag tränar i stora mängder (utöver att jag rider) men det krävs väldigt mycket träning och jag kan inte låta bli att fundera på hur det ska bli de perioder i livet då det inte går? Ska det vara så här illa hela tiden eller värre? Hur blir det när man blir gammal och måste ta det lungt? Kommer jag må så här då? Ja det är kanske idiotiskt att tänka på problemen så lång fram, men det är just det som är grejen, jag ser inget slut på mina problem. Bättre ska det ju bli igen men det sker ju inte i en handvändning och BRA blir jag ju aldrig. DET gör mig ledsen/bitter/arg/tom/you name it

När köpte du dem? De kanske är en byxa som inte funnits så länge.
Jag funderar på om man inte ska kunna reklamera utan kvitto.. Men jag är lite tveksam.. Men prova!

Lycka till med visningarna ! :)

Jag tänkte på en grej ang din vikt. Nu när du vet att du ligger lite väl på plus så försök att inte hålla på och nypa i skinnet på magen, ställa dig på vågen osv. Det hjälper dig liksom inte. Försök göra det till något positivt istället, att det är kul att leta reda på nya nyttiga recept att prova.
Jag tänkte, om du är rädd för att de ska skena "bli som i du är vad du äter" så ringer varningsklockorna för mig på en gång. Inte att du faktiskt ska bli som dem utan just risken för hjärnspöken kring vikten. Så glöm inte vara snäll mot dig själv :)

Aha, du tänker så. Jo det är sant, det måste vara väldigt besvärligt att ha bekymren och att inte se något slut på eländet. Jag avundas dig inte. Hoppas att du kommer igång fort efter graviditeten så du kan hålla det i schack.

Kl
Har sovit som en kratta inatt. Vaknade först vid 23-24 någonstans där och somnade om, sov några timmar och har nu varit vaken sedan 3-tiden. Vid 5 gav jag upp och satte mig här och har haft dötråkigt alldeles för länge. Känner mig bara allmänt superbitter sedan gårdagens besök hos BM, särskilt som jag inte vet riktigt vad stor viktuppgång på kort tid betyder. Jag har ju googlat en del på följder och försökt att räkna lite på vad jag ätit och om det skulle ge så stor utdelning på vikten och kommit fram till att nog för att jag ätit mycket men så mycket skräp har jag nog bannemig inte satt i mig. Förvirrande.

Var allmänt deppad hela kvällen igår (dels pga vikt och dels för att den motion jag faktiskt gillar funkar inte något vidare med fogarna) och kände mig inte alls motiverad på att äta kvällsmat så jag stod mig på den mackan och den skålen slät fil som jag käkade till mellis ett par timmar innan sambon kom hem. Jag var inte skithungrig just precis där och då, det kom senare runt 20-21 och det känns inte som en optimal middagstid det heller. Säkerligen hungerns fel att jag inte kunde sova ordentligt också.

Och ja, jag vet precis hur jag borde äta, jag vet precis vilken app som är perfekt att räkna matintag på men kommentarer om att jag måste göra något pronto åt att jag gått upp för mycket/snabbt i vikt tar rätt hårt då jag är jätterädd för att hamna på övervikt och jag förmår mig inte att äta det jag kanske trots allt behöver. Förhoppningsvis ger det sig om ett par dagar så jag äter ordentligt utan att tycka illa om mig och jag tänkte försöka promenera någon timme om dagen eller sådär så får jag hoppas att kroppen håller. Stört beteende, jag vet. Det är ju inte så att man hoppar jämfota när man blir mer eller mindre stillasittande för att kroppen inte funkar och går man dessutom upp i vikt och får rejäl påbackning är man inte kaxig ;)

Jag är alldles chockad över de BM som verkar ha såna synpunkter på viktuppgång.
Jag gick upp +30 kilo med min son och ingen sa ett ord om det. Sen gick jag ner allt - visserligen tog det ett bra tag eftersom ammningen inte gjorde att jag gick ner, men sen när jag slutat amma så rasade kilona.

Du ska ju förtusan inte behöva gå hungrig, endel vägs ju inte ens hos BM.

Ja jag vet inte, jag har liksom ingen koll alls iom att det här är helt nytt för mig. Jag litar ju blint på att hon säger vad som är rätt, vad annars ska jag göra? Vet att mamma gick upp mycket (20 kg) men hon hade ju en startvikt som var runt 50kg tror jag. Jag har ju en helt annan utgångsvikt och kommer ligga väldigt nära 100-strecket om jag ska fortsätta stiga. Jag tyckte ju att det var besvärligt som det var med mina då 6 kg på 25 veckor eller vad det var.

Det jag "kan" och "borde" göra är väl att ge tusan i sötsaker. Jag har ett sug efter det men jag ger ju knappast efter för det varje dag. Sen "borde" jag väl låta bli alla kolhydrater till middag och leva på protein då så man inte sover på kolhydrater. Och att masa mig ut och röra på mig mer, hur det nu ska sluta... :grin:

+ds

Jag håller verkligen med och att DS nu börjar prata om appar som håller koll på vad man stoppar i sig, säger ju klart och tydligt att det gått för långt. Oavsett så är bantning ett absolut förbud under graviditeten! Sen fine, man kanske inte -ska- äta för två eller bara käka hamburgare varenda mål i nio månader men rent spontant kanske man borde fundera på varför kvinnan känner ett "behov"/sug av att göra det.. Mår man dåligt psykiskt? Fysiskt? För alltefter har svårt att se att det alltid ska handla om dålig karaktär..

DS, du ska inte, inte, inte börja kontrollera tids matintag med appar eller liknande. Det man ska sträva efter är att äta en allsidig kost i normal mängd. Inte mindre än normalt och inte mer än normalt (eller ja, lite mer eftersom man rek att lägga till mellanmål under grav). Försök, försök att inte "hetsa upp dig" (missförstå inte mitt ordval) utan försök backa två steg nu och gör en klok förändring i ditt tankemönster istället för att fortsätta på spåret att bli ledsen, orolig och stressad.
Be Alex om hjälp att fixa med maten, ni kanske kan göra det till en rolig grej att laga mat osv ihop? :)

Äta för två gör jag inte ens. Det är det som är lite konstigt. Oftast blir jag liksom mätt på en potion, beroende på vad det gäller (mindre matigt brukar resultera i något större mängd). Som regel lagar jag mat från grunden också vilket även Alex börjat göra mer och mer. Äter dock inte några mellis normalt sett. Händer i princip bara när jag har bakat bröd och måååste provsmaka ett par skivor :angel: men det är ju lite svårt att hålla sig ifrån. Gör ju inte heller något skräpbröd utan av de något grövre varianterna. Ibland tar jag en macka eller så på eftermiddagen och någon gång en frukt. Det jag kan se som kvarstår är att det blivit smågodis ibland.

Dock är det fruktansvärt jobbigt för BM reagerade väldigt starkt och jag reagerade starkt redan innan hon sa något. Riktigt besvärligt att det blev såhär. Just nu känner jag mig inte pepp på någonting och har lyckats bryta ihop i tårar 2 gånger redan idag. Fuck hormones! Veka små jäklar som inte pallar motgångar. Det är lite.. Du vet, viktväktarna. Man ställer sig på vågen inför publik och "ja, +5 kilo! Inte bra! Skärpning!". Nu har jag inte gått på viktväktarna men jag har sett på film att det är så det går till ;)

Hmm.. Ja det låter ju inte som om dina kostvanor är helt uppåt väggarna.. Berättade du det för BM? För som sagt, du kan ju inte svälta dig liksom.
Om du inte sa det till BM så tycker jag att du ska ringa henne och säga "jag har funderat och tycker inte att mina kostvanor är så avvikande från normalt och därför vet jag inte hur jag kan förbättra dem och behöver därför råd om vad jag ska göra"

Tänk på att detta inte är världens undergång, allt kommer att lösa sig så våga andas lite och försök låta den resonabla sidan i dig vinna över hormonerna.. Även om det är lättare sagt än gjort ;)

KRAM

Nä kosten i sig är det ju inget större fel på vad jag kan se. Jag vet inte hur mycket sötsakerna kan göra. Iofs, jag har ju druckit ett glas oboy till frukost men det ska väl inte vara dödligt det heller? Nu är det endast vatten som gäller i alla fall. Fick ett "extrabesök" inbokat om 2 veckor. Får väl se om det har hänt något då. Jag känner mig faktiskt inte ett dugg sugen egentligen.

Håller med Apollo i det hon skriver och tycker inte att bantning eller appar och kontrollerat matintag är att rekommendera under en graviditet! :(

*knapp*
PUH!
Vi flyttar för fullt och även om det är sambo och en bekant som drar det tyngsta lasset så är det jag som är andfådd... :cool:
Men nu börjar det bli väldigt tomt i lägenheten och katterna är inte helt nöjda.... :angel:

Inatt sover vi i nya lägenheten! :banana:

Förstår inte riktigt hur BM annars menade att jag skulle gå ner i vikt (i värsta fall kan jag stanna kvar där jag står idag). Kan säga att den lilla djävulen i mig är bitter när hon som själv är rätt duktigt fluffig runt midjan säger åt mig att jag är tjock :devil: :mad: men det är kanske hennes jobb :p

Roligt med flytten! Känns det bra?

Jag håller också med apollo, och 6 kg i v 25låter absolut inte mycket. Hallå liksom, du har en hel bebis i magen!

Micks så spännande med nya lgh, hoppas ni sover gott.

Pan lycka till med alla visningar, jag håller tummarna att ni får ert drömhus!

Klockis om du mot förmodan läser här så skickar jag en stor kram! En dag mindre kvar till ankomst idag :bump:

Ikväll ska vi gå på bio och se the hobbit. Mormor ska vara barnvakt till vildungarna, hoppas de sköter sig! Första gången denna lantlollan går på 3d bio, lide pinsamt.

Det är ju också såhär att inte alla BM har rätt i vad de säger. De kan råda och berätta utifrån sin egen utbildning och erfarenhet men som man märker bara i den här tråden så säger alla BM olika om nästan allt. Det bästa är att lyssna till kropp och sitt egna sunda förnuft (och på Apollo, för hon är smart :D)

Det känns sjukt bra! :D :D :D

Nä, 6 kg i v. 25 tyckte hon var bra men jag har dubblat det på en månad. Det var väl där det blev problem.

3D-bio är lite roligt. Jag berättade för sambon att jag inte sett 3D-bio någon gång och han blev helt chockad och drog med mig på en sån i höstas. Det är ju en annan filmupplevelse, om man nu inte är 3D-blind såklart ;)

Vi får väl se hur bra jag mår om 2 veckor och hur vågen säger att jag mår. Just nu är det inte bra något av det ;) särskilt inte eftersom att jag inte vågar äta trots att jag är hungrig.

Men usch så hon ställde till det, jäkla tant :mad:

För det första - klart att du ska äta när du är hungrig! Och att gå ner i vikt medan man är gravid var det vansinnigaste jag har hört måste jag säga. Om man nu går upp för mycket så får man ju ta tag i det SEN, när bebisen är ute. Givetvis inte käka hamburgare varje dag och toppa det med ett kilo godis, men det låter det ju knappast som att du gör heller. Ett glas Oboy gör knappast varken till eller från.

Som gravid så måste du ju faktiskt få i dig både protein, kolhydrater, fett och mineraler. Vatten är bra att dricka, men t.ex. mjölk lär knappast vara skadligt det heller - ens om det är Oboypulver i.

Härligt med flytt Micks, eller i alla fall skönt när det är klart ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 380
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar