Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Vad glad jag är att ha en BM som inte bryr sig om vikten. Har inte vägt mig sedan v20... :)

Däremot urinprov, det lämnar jag varje gång jag är där. BM kollar så att det inte finns ... (vad sjutton det nu är hon kollar) som kan vara tecken på havandeskapsförgiftning samt om det finns socker i som jag antar kan vara ett tecken på graviditetsdiabetes.

Socker kollas med stick i fingret hos mig, det var i alla fall bra, trots smågodis ;) Är det inte äggvita/protein som är tecken på havandeskapsförgiftning?

Det va så lite. Kan jag hjälpa hjälper jag gärna. Allt för att slippa psykiatrin. :p Känner att det inte är nyttigt att läsa om massa psykiska störningar.... Lätt att självdiagnostisera mig. :rofl:

Men jag har läst både psykologi och psykiatri - du kan ju alltid fråga mig vilka diagnoser du har! :idea: :devil:

Jag kör på galieve flytande. En sup räcker många timmar. Ingen av tuggtabletterna funkar lika bra tycker jag.

Då vet jag vad jag kan prova om novalucolen slutar fungera :laugh: Gaviscon har jag provat innan också (flytande) och den fungerade ganska bra.

Lite annan fråga från mig då.

Kommer ni göra någon gravidfotografering?
Ta iväg den lilla på bebisfotografering?
Eller det räcker med de bilder ni tagit själv?

Hur funderar ni?

Jag hade gärna gjort det, men iaf gravidfotografering får kvitta. Känns som att det är vettigare att lägga de pengarna på annat.
Fotar en del själv men vore himla kul med professionell bebisfotografering! Samt något familjefoto. :)

Micks vännen testa att käka en handfull sötmandel. Det är grymt effektivt. Och det är ju inget konstgjort i sötmandel.

Det tipset tackar jag också för!
Jag har haft sura uppstötningar och halsbränna konstant i flera dagar nu.

Vilse - Gravidfotografering...? Huh? Vad är det? :o

Majola - Nattlinne och pyamas är inget som används här iofs, men jag har bett gubben om ett babydoll-nattlinne i födelsedagspresent :angel: När det är dags för amning sen så blir det nog bara ett vanligt linne, en skön amnings-bh eller liknande för att inte grisa ner i sängen bara.

Vissla - grattis till huset!! :banana:

Men jag har läst både psykologi och psykiatri - du kan ju alltid fråga mig vilka diagnoser du har! :idea: :devil:

Eller så kan ni fråga mig som själv har några diagnoser ;):D

Ang UVI och urinprov så var det ju bland annat det jag skulle lämna hos BM i går eftersom provet jag lämnade in vid RUL visade på bakterier i urinen, men inte nog mycket för att de skulle behandla...får nog åka till vårdcentralen med ett prov i alla fall, det känns inte bra att gå en månad till med eventuella bakterier kvar.

Vilse - Gravidfotografering...? Huh? Vad är det? :o

Fotar magen - oftast någon gång under sista månaden (eller ja, när man vill ;) )

Jag är själv fotograf i grunden (även om poträtt aldrig varit min grej), så det är därför jag funderar på detta.
Jag är krääääsen. :o

Ta egna bilder kommer jag också göra - men kameran jag har nu är under all kritik (fungerar bara när den själv vill), så funderar på att boka in lite sessioner...

Som det ser ut nu funderar jag på en gravidfotografering sista månaden, sen bilder när den lilla är 3 veckor och sen var 3:e månad första året.
Blir ju ett par 1000 kr (fotografen jag är intresserad av tar 1500 kr/timme - och bor på andra sidan skåne såklart :p ) men jag tror det kan vara värt det. Inte helt bestämt mig ännu :p

Jag är lite dålig på att hitta fina motiv i spontanbilder.. men det är väll en vanesak antar jag. Visserligen är jag rätt dålig på att hitta motiv på arangerade bilder också, så det är ju bra med det :D

Min systemkamera är jag svindålig på att bära med mig, objektivet jag fotar med är rätt stort så det blir så himla otympligt att bära med sig. Men jag är faktiskt inne på att köpa en kompakt systemkamera! Canon Eos M. Den är kompatibel med mina objektiv jag har idag och kamerahuset är i sig ung i samma storlek som en iphone (av vad jag har kunnat avgöra på bilderna). Jag har ett fast objektiv där bländaren går ner till 1.8 som jag tänkte sätta på :idea: Så nu hoppas jag bara på att maken också ska inse vilken smart ide det vore att köpa en sådan så man kan ha med sig kameran hela tiden utan att bära runt på flera kg :)

Grattis till huset! Vad skönt att det löste sig och toppen att ni fick så nära till dagis!

Kan du inte bara använda självutlösare så får du ju bilderna precis som du vill? :p

Nja.. då kommer ju nästa problem. Jag hatar att stå på den sidan kameran :eek: Så jag behöver någon duktig som kan få mig att se liiiite naturlig ut haha

Vindvissla: Grattis till huset! Ligger det kvar på hemnet? Länka fort innan de tar bort det i så fall haha :D

Ja det ligger kvar på hemnet, googla på clematisgränd 4 så kommer det upp. Det kommer stå reserverat tills vi har besiktigat så det ligger kvar nån vecka till.

Angående foto så är det ju helt vad man föredrar själv. Jag ser sällan studiofoton som är wow. Vilse har din fotograf någon hemsida? man kan ju alltid ändra sig :)

Vilken härligt stor trädgård. Och jättemysig uteplats!

Hoppas att ni kommer att trivas!

om fotografering så hatar jag att titta på bilder på mig själv, men sambon vill ju gärna ha... :) Jag är hobbyfotograf eller nåt i den stilen, så jag fotar förstås magen på egen hand lite då och då och kommer nog att försöka få till nån riktigt fin bild senare när jag är nöjd med hur magen ser ut - just nu är den bara fyrkantig. :o

Jag har tänkt göra ett scrap-album med lite från graviditeten och kottens första år så jag behöver lite bilder till det också förstås.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 381
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar