Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Det låter som om du botar dåligt humör på ungefär samma sätt som jag ;) Tröstätning brukar funka!

Du får ringa en annan dag och fråga. Förstår att du vill bli kollad ifall att.

Lånar egen knapp

Har börjat få riktig besvärlig ryggvärk, känns som om nåon gräver i min ena filé med kniv. Alltid på höger sida. Förra perioden fick Alex massera. Då släppte det ett par dagar men sen kom det tillbaka igen och blir bara värre och värre. Känns bara när man sitter. Inget alls när man ligger eller står/går.

Funderar på om man ska söka hjälp för det men frågan är var jag ska börja. Har tidigare haft bekymmer som "lagats" med naprapat eller kiropraktor. Jäkla skit att det ska komma nu när man känner sig osmidig som tusan.

Är det inte lite väl sent med sitt andra BM-besök i vecka 27? Eller är jag bara fånig? Det går ju knappt att få tag på dem på telefon heller, och när hon ringde om tiderna blev jag så ledsen att jag inte kom mig för att fråga vad det nu var jag skulle ta upp med henne i dag...

Oj, det låter väldigt sent tycker jag. Vad har man för intervaller i Sverige egentligen?

Vi går var fjärde vecka i början och sedan varannan vecka mellan v. 34 och bf tror jag. Med först var jag v. 9, 12, 16, 20, 24, 28, 31, 34, 36 och 38.

Tycker också det låter väldigt sent.
I Uddevalla gör man 10-12 besök;
Inskrivning i v 5-7
Provtagning m.m i v 10-12
RUL i v 16-18 (ej hos BM)
Extrabesök vid behov i v 20
Provtagning, SF i v 24, 28, 31, 33, 35, 37, 39, (41)
samt ett besök 10-12 v efter förlossning

Så den 5 febr gör jag mitt tredje besök (v 25)

Jag hade inskrivining i vecka 14, RUL i vecka 20 och så blir ju nu det andra besöket då i vecka 27. Enligt "schemat" så ska det se ut så här i mitt landsting:

v 8-16 inskrivning
v 17 - 20 RUL
v 20 - 25 start föräldragrupp (vilket vi har tackat nej till)
v 24 första gången SF-mått, hjärtljud, provtagning
v 28 - 29 SF-mått, hjärtljud
v 30 - 31 SF-mått, hjärtljud
osv varannan vecka fram till v 37 ungefär då det är varje vecka.

Jag ska försöka ta mig ork till att ringa och "gnälla" om att jag tycker det är sent och att jag vill komma tidigare. Annars byter jag nog MVC trots att jag faktiskt ville vara på sjukhuset och ha kontakt med spec-MVC. Nu får jag gnälla och tjata om det hela tiden och det är inte kul det heller, blir bara en massa negativa känslor kopplat till varje besök känns det som.

... eller så är jag bara extra gnällig och känslig för att jag har varit soffliggande i två dagar nu, så fruktansvärt uttråkad så jag vet inte vart jag skta ta vägen snart. Har försökt virka lite men händerna domnar bort efter en enda ynka liten ruta. Har funderat på att försöka sätta mig vid symaskinen men kom på att tygerna behöver tvättas igenom först och då tappade jag motovationen till att ens försöka. Blä!

Hörni ni som kan det här med barnvagnar... Emmaljunga Edge kombi - är det samma som duo kombi eller finns det äldre varianter som bara hette kombi?

Har hittat en vagn på blocket som ser fin ut men har inte fått svar av säljaren än nämligen... hittar bara de nya vagnarna på emmaljungas hemsida med.

Jag hade nog också varit sur och gnällig om jag var du! Tycker till och med att mitt besök nu är "för sent" lagt. :cool: Men å andra sidan sparkar bebisen på som en dåre så jag är ju inte orolig. :)

*knapp*
Urk... Någon mer som börjat få magkatarr och så? Inga sura uppstötningar här men det bränner i bröstet och dessutom måste jag äta jättesmå mål mat för att det inte ska kännas som att allt står mig upp i halsen i flera timmar... Fan, jag har börjar idissla här ju! :crazy:
Ska det vara så såhär tidigt (v. 22+3)?

Nu är jag online via mobilen så jag orkar inte googla åt dig men tips är att googla. Familjeliv har många svar på frågor, där tar jag även reda på om vagnarna funkar till det jag vill göra. Det finns även många barnvagnsbloggar som beskriver modellerna. T.ex "den här modellen är en variant på ___". Det var så jag fick fram information om Nitro och den som var innan som jag inte minns. Den som var innan hade fler funktioner men var bredare och därmed inte optimal för oss. Annars hade jag tveklöst valt den :)

Tycker det låter väldigt sent. Och det är ju knappast så att de räknar med att föräldragruppen ska ersätta ett besök hos BM, eller?
Du har all rätt att vara irriterad. Bänka dig vid telefonen tillsammans med resterna av julgodiset och se till att få tag i den där BM. :)

Novalucol! Hjälpen mot halsbrännan i alla fall.
De små portionerna är tyvärr inte så mycket at göra åt. Det är ju något annat i vägen där maten skulle ha landat ;)

*kl*

Finns en bra grupp på fejjan som heter "barnvagnar!" där kan man få snabb o bra hjälp på vad man än undrar :)

Knarkar redan novalucol! ;) Vad skulle jag göra utan den? :love: Men samtidigt vill man ju inte proppa i sig för mycket, nojig som man är... :crazy:

Vet du, jag var på upptäcktsfärd i Solna Centrum häromdagen (jösses vad luddigt byggt! Jag gick fel flera gånger!). Hur som helst, tydligen var alla föräldralediga där också vid samma tillfälle och det var såklart väldigt mycket barnvagnar.

Tanken slog mig flera gånger: Vad besvärligt det måste vara att köra omkring på vagnar som är breda som skåp när man åker kollektivt, befinner sig i stan, butiker etc. De jag menade har t.ex en varukorg på sidan av vagnen vilket gör att den breddas ca 15-20 cm. Onödigt kan jag tycka. Sen dök det upp tvillingvagnar... Huualigen! Tvillingar låter mysigt och gulligt och sådär men tänk när man ska köra omkring på de där vagnarna där det är tight. Då dök du upp i hjärnan och jag led lite med dig en stund.

Då förstår du vad jag menar med att jag får stå ut med min fula skördetröska? :devil: :D finns ju så mkt roliga och fina enkelvagnar men utbudet är inge vidare för oss med två :(

Looken spelar inte mig så stor roll men de ser otroligt klumpiga ut och det är ju ingen höjdare :o

Ja, jag är också "beorende" men klara mig med dem än så länge.
Det finns ju andra medel mot halsbränna som är mer långtidsverkande, kanske det finns något som är ok att ta som gravid. Hör efter på apoteket.
Hatar halsbränna, allra värst är att vakna på natten av skiten. Urk!

Mest mornar och kvällar som jag har problem, så jag klarar mig också med novalucol än så länge. Men jobbigt är det... Fast alla gånger hellre halsbränna än nästäppa! :eek:

Micks vännen testa att käka en handfull sötmandel. Det är grymt effektivt. Och det är ju inget konstgjort i sötmandel.

Tack för tipset bumpis! :) Har använt upp den sista här hemma men ska nog köpa en påse sen efter flytten... :)

KL

Jag har fått min första craving. Tyvärr inte efter någiot ätbart, för det hade ju gått och lösa ganska enkelt, utan efter en skötväska. Detta trots att vi har en fullt fungerande en som användes till sonen. Föremålet för min craving är en Oioi Leather Svart Hobo Pocket. Vill ha!! Men priset... :eek:
Skulle lätt kunna tänka mig att ha den som bara väska. Har dammsugit hela nätet efter en begangnad men icke och 2000 betalar jag inte för en skötväska, eller för någon väska överhuvudtaget. Varför kunde jag inte blivit sugen på lakrits eller något mer lätt ordnat :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 381
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18