Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Det va så lite. Kan jag hjälpa hjälper jag gärna. Allt för att slippa psykiatrin. :p Känner att det inte är nyttigt att läsa om massa psykiska störningar.... Lätt att självdiagnostisera mig. :rofl:

Jag kör på galieve flytande. En sup räcker många timmar. Ingen av tuggtabletterna funkar lika bra tycker jag.

KL

Jag har fått min första craving. Tyvärr inte efter någiot ätbart, för det hade ju gått och lösa ganska enkelt, utan efter en skötväska. Detta trots att vi har en fullt fungerande en som användes till sonen. Föremålet för min craving är en Oioi Leather Svart Hobo Pocket. Vill ha!! Men priset... :eek:
Skulle lätt kunna tänka mig att ha den som bara väska. Har dammsugit hela nätet efter en begangnad men icke och 2000 betalar jag inte för en skötväska, eller för någon väska överhuvudtaget. Varför kunde jag inte blivit sugen på lakrits eller något mer lätt ordnat :cry:

Denna?
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310373001871

Lite billigare i varje fall...

Precis!
Men tyvärr fortfarande långt över min väskbudget. Även om jag skulle använda den till mer än bara skötväska så känns det galet dyrt. Får istället omprogrammera min hjärna till att sukta efter något mindre kostsamt. En semla till helgfika kanske... :idea:

Lite annan fråga från mig då.

Kommer ni göra någon gravidfotografering?
Ta iväg den lilla på bebisfotografering?
Eller det räcker med de bilder ni tagit själv?

Hur funderar ni?

Kl

Har precis varit på MVC och fått en rejäl påbackning på vikten :o 4 kg för mycket upp på en månad! :eek: Nu är det slut på smågodis och order om att börja träna och eftersom att jag inte kan motionspromenera (pga smärtor) ska jag prova på simning som träningsmetod. Se om kroppen går med på det.

På en månad?! Alltså! En månad!! Kan man gå upp så mycket på så kort tid? :o jag är helt chockad!

Hahah, stackare. Jag hade nog dött av chock eller något sånt.
Hur mycket har du gått upp totalt? (och vilken vecka är du i?)

Kan man inte skylla på att bebis har växt i räcerfart? :angel: :D

*kl*

Har lämnat gullungen på "dagis", köpt karnevalskostym på Lidl (leopard!) och unnar mig nu en frukost i alldeles lugn och ro utan barn men med laptop.

Har ni redan köpt gravid-/amningsnattlinne eller-pyjamas? Tänker ni göra det? Och så fall - vad har ni hittat???

Till första hade jag någon sorts lång amningstopp, men den var helt värdelös som nattlinne då brösten tittade ut konstant, vilket kanske inte är precis det man önskar sig när man ligger på fyrabäddsrum på bb... Som höggravid sov jag mest naken förra gången, men nu när gullungen oftast sover i vår säng känns det inte ok. Inte för att jag är väldigt pryd utan ffa för att han gärna nyper mig i brösten den sadisten. Nu sover jag i t-shirt, men den är inte amningsvänlig och dessutom vill jag ha något lite mer klätt till bb.

Hittade en på Vertbaudet som väl var helt ok, men den kostade 35€. Never ever säger jag. På HM:s online shop hittade jag ingenting. BonPrix har för under 20€, men typ i laxceriserosa??? Inte nödvändigtvis något som jag vill visa mig i offentligt...

Vilken skulle ni ta? Pest eller kolera?

1.
964847.jpg

2.
935716.jpg

Hm, runt 12 kg tror jag det är, v. 29+0 idag. Jag blev helt svettig! Det är inte okej någonstans! Nu vill jag gå ner 5-6 kg bara för det även om det kanske är lite överdrivet :rofl:

Saken är att jag utstår hellre smärtor än tråkträning så jag funderar på om jag ska ta och kalla hit en vovve i vilket fall som jag lämnar tillbaka runt 22 mars när jag fyller (BF 5 april). Jag sms:ade min faster och frågade lite snabbt om hon kände någon som kunde passa men har inte fått svar än. Hoppas hon vet någon, kanske kan ringa farfar och fråga om han kan vara någon form av back-up. Vovven det handlar om är ganska lat av sig och behöver inte supermycket motion trots att det är en schäfer. Då kanske man kan gå flera, kortare svängar... Helst hade jag ju cyklat som reservträning men då dör garanterat mitt f*ttben. Det är där mina smärtor är som värst.

Bm tröstade med att sund resp. Osund livsstil ger utdelning FORT i graviditeten. Dvs det ska inte vara några problem att gå ner i vikt till nästa besök.

Lite annan fråga från mig då.

Kommer ni göra någon gravidfotografering?
Ta iväg den lilla på bebisfotografering?
Eller det räcker med de bilder ni tagit själv?

Hur funderar ni?

Jag har en rätt ok kamera hemma som jag tänkt ta bilder med... det börjar väll bli dags nu när man fortfarande ser ok ut och inte ser FÖR sprickfärdig ut. (Visserligen träffade jag en kompis igår som fick feta chocken över hur stor magen var och la kommentaren: OCH DET ÄR TVÅ MÅNADER KVAR!! haha :))
Jag tog bilder innan graviditeten som minne över hur läcker jag varit en gång i tiden.. hahaha :angel:

Bebis kommer jag också hålla mig till att fotografera själv.. visserligen skulle jag nog gärna vilja gå på en PS-kurs och lära mig redigera bilderna..

Deathslyna: Fyra kilo för mycket, eller fyra kilo totalt på en månad? När jag var gravid med Leander så gick jag upp typ 3 kilo i månaden v. 12-28, sedan lugnade det sig lite (6 kilo totalt v. 28-38). Men min gynekolog sa varje gång att vikten var bra. Och jag var inte direkt underviktig innan om man säger så...

Om man har besvär sedan tidigare tror jag att det är extremt svårt att stoppa vikten med träning (även om det förstås är bra att röra på sig av andra orsaker också) utan det är nog att tänka på kosten som gäller.

Vilse: På a svarar jag nej och på b ja. Gravidfotografering kommer inte på fråga, jag känner mig inte det minsta vacker osm tjock och dessutom är jag extremt ofotogen hur som. Vårt sjukhus erbjuder bebisfotografering på bb. Det gjorde vi med Leander och kommer att göra med lillasyster/lillebror också. Sedan var jag på en fotografering med L när han var runt 9-10 månader. Det var en butik som hade en aktion där man fick ta gratis kort (eller om det kostade 2 € typ) och sedan bara betalade för de kort man ville ha. Det gör jag säkert igen om tillfället ges.

Äääääärs... jag går med lätthet upp och ner 2 kg på ett dygn när jag INTE är gravid.. det beror på hur mycket man ätit, när man väger sig, om man vart och tömt tarmarna, hur mycket vatten man har i kroppen...

Jag hade nog inte blivit så hysterisk (eller who am I kidding, det hade jag visst blivit) över smågodiset utan mest tänkt på om kroppen samlat på sig massa vätska. För det kan ju vara ett tecken på havandeskapsförgiftning... Tog de urinprov?

Jag provade simma i onsdags men trots att jag inte haft några direkta problem med fittbenet innan fick jag jätteont så efter ett par längder simmade jag nån slags hundsim. Hoppas det funkar bättre för dej.

Jag har köpt vanliga nattlinnen på irland (på penneys/primark, kanske finns hos dej också? ) med knäppning ner mellan brösten. Sen har jag haft ett linne under med förstärkning, köpt på mq för många år sen och nu har jag slängt dem. Men jag kunde ha amningsinlägg i den så jag slapp bada i bröstmjölk varje natt. Och den var så pass elastisk att jag kunde hiva ut lämplig tutte utan risk för mjölkstockning pga att det tryckte.

Btw var min enda craving förra gången lösningsmedel.... Bensin, lacknafta mm. Inte helt nyttigt..

oj... sånt där har jag inte ens tänkt på.. jag kommer nog ta någon av alla amningstoppar jag ärvt.. några är än så länge lite stora iaf så de inte sitter för tight och obekvämt.. annars tror jag iof att jag kan behöva lite stöd för brösten och ev lite skydd för läckande mjölk så det kanske räcker med en amningsBH.

Men.. jag hade nog valt nr 1 tror jag ^^ Kan inte se mig själv gå runt med en tröja med tryck så där.. känns lite väääl ^^ Sen hade jag nog gömt mig under en kofta eller något när man springer runt bland folk på BB. ;)

*kl*

Finns en bra grupp på fejjan som heter "barnvagnar!" där kan man få snabb o bra hjälp på vad man än undrar :)

Jag har inte Facebook ;)

Tack alla för svaren om BM-besöket... vi har ju som sagt bestämt oss för att inte gå på föräldragruppen (det känns rent ut sagt onödigt att åka 10 mil varje gång för en sån sak... ) Jag hade ju ett inplanerat besök hos henne redan i vecka 22 (dvs i går) så hur det nu blev senare istället för ett extra vete tusan :(

Jag tänker inte lägga några pengar på proffsfotlgrafering, är inte så förtjust i anordnade "spontanbilder" utan gillar mycket bätttre foton som faktiskt är spontana. Jag har också en systemkamera men fotar mest med mobilen, tycker det blir helt ok bilder om man inte ska förstora dem.

Något jag ska köpa är en fotoskrivare så jag kan scrappa lite med barnen. eller klippa och klistra liksom.

Förresten fick vi huset, utan budgivning eftersom alla de andra hade hus de skulle sälja först. Vi skrev kontrakt igår, så himla skoj! Det ska besiktigas måndag om en vecka och det är inflyttning 11 mars. Barnen börjar fsk 800 m från nya huset om tre veckor. Bara min ersättning från försäkrimgskassan kvar att ordna, sen kan jag slänga alla listor.

Ursäkta stavfel, skriver på mobilen.

Grattis!

Vill du visa bilder?

Penneys/Primark har vi inte, men tipset var ju bra. Värsta magen försvinner ju direkt efter förlossningen.

Hm, jag kanske t o m kan ta ett par vanliga pyjamasbyxor och sedan en amningstshirt till bara... Tål att tänka på.

Nu måste jag susa iväg och hämta gullungen.

Senast ändrad:

Du har ingen HM butik i den närhet? Här i Sverige har de både amningslinne och amningströjor i sina butiker. Har faktiskt inte reflekterat över att det inte finns i deras online shop. Skumt.

4 kg för mycket, skulle egentligen ha gått upp ungefär 2 kg tyckte hon, jag hade gått upp 6! Helt galet! Startade på ca 73 kg i v. 12 eller nåt sånt och låg på 79 för 4 veckor sedan. Jag fasade för att gå över 80kg och nu är jag liksom på 85! Jag vill definitivt inte bli tyngre! Mina ben kommer gå av på mitten!

Apollo: Jag har inte gjort urinprov sedan vid inskrivningen. Blodtrycket ligger stadigt på 100-105/70 så BM har väl inte tyckt att det verkat oroande. Har visserligen känt mig lite seg och illamående sista dagarna men det kan ju lika gärna bero på bristande motion eller nåt annat. Hade ett tag den senaste månaden som skummigt urin och tänkte fråga om detta idag men sista 2 dagarna (när illamåendet kom fram) har det inte varit något sådant så jag har tänkt att det är en tillfällighet. Det borde ju inte "gå över" av sig självt om det skulle vara protein eller nåt sånt tänkte jag.

Visslan: Jaa.. Ska jag prova det går jag nog bara dit på försök först. Saken är att innan jag går dit på försök måste jag köpa badkläder och jag känner mig inte supersugen på såna äventyr egentligen. Tänk om det INTE funkar... Jag har ju svårt att sära på benen så bröstsim blir det väl inte i så fall. Kanske kan fjärilsimma i så fall? Eller simma med enbart armarna? Jag har ju fått inflyttnings"present" från World Class-gymmet. 2 veckors gratis träning. Då kanske man kan prova crosstrainern i alla fall. Vet en annan som hade mycket nytta av crosstrainer under sin graviditet så det kanske funkar. Hon körde den hela vägen ut så att säga, framför tv:n :p

Grattis till huset! När får vi se bilder? :)

Både mage och barn förevigas med egen kamera.

Och denna gång ska kameran med till förlossningen så vi kan föreviga liten direkt. Med sonen så tyckte maken att det räckte med kameran i hans mobil men när han väl skulle ta kort så kom han inte ihåg sin pin-kod och han kunde inte få igång mobilen som varit avstängd under förlossningen. ;) Som tur var hade jag huvudet med mig och fick igång min telefon även om den hade betydligt sämre kamera. Så denna gången helgarderar vi alternativt att det får finnas en lapp i väskan med makens pin på...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 381
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd