Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

My babys beat heter den, vet dock inte om den fungerar.. Har inte hört nått än. har provat den på hunden dock och på honom hör jag tydligt hjärtslag, även på A fungerar den men inte på mig.. Har väl för mkt tutte ivägen.. Ska enl beskrivningen fungera bäst efter v.23-24 tror jag.

Jag kollade upp den här appen lite, den ska fungera mellan vecka 30 - 40 enligt beskrivningen. Dessutom är den inte kompatibel med iPhone 5 så jag får vara utan :( Tur jag inte köpte den innan jag kollade upp det i alla fall...

Nu sparkar ju kotten tydligt varje dag, men det hade varit kul med en egen inspelning.

Lewellyn: hoppas du får lindring.

Det är inte så farligt som man kan tro, och nog mer besvärligt för min omgivning än för mig själv många gånger (Aspergers). Det var svårare innan jag fick diagnosen, för att inte tala om innan jag visste att det fanns ett namn för det - då hade jag det ganska jobbigt med alla missförstånd osv.

Sen har jag en borderline-diagnos också som hålls i schack med Litium vilket fungerar jättebra. Just nu äter jag ju dock inga mediciner alls, men det går rätt bra ändå. Svårt att veta vad som är hormonsvängningar och vad som är annat... men sambon är van och tar det hela med ro den mesta tiden :)

aha :o
Den hade jag redan glömt att jag nämnde, det var för många inlägg sedan ;)

Men nej, har inte hittat nåt som hjälper än... (får köpa mandlar nästa gång vi handlar) tycker nästan det är värre med illamåendet - det känns som en repris på de första månaderna. Blä.

kl

Jag älskar, ÄLSKAR min BM. :love:
Jag åkte ju dit för att träffa läkaren och hon fick syn på mig när jag satt i väntrummet så hon ropade spontant in mig.
Hon ville mäta livmodern eftersom jag legat i överkant storleksmässigt. (Tänkt att hon kom ihåg det i huvudet och ville bara göra en extrakoll :love:) Tydligen gör jag det fortfarande och därför ville hon boka in en läkartid (hos en annan läkare än jag skulle till idag) för att göra en bedömning om att göra eventuell tillväxtkontroll. Alltså, man vill kolla om bebisen är gigantisk eller inte. Dessutom ska jag få gå och kontrollera blodsockret för det kan vara så att om man har graviditetsdiabetes, så kan bäbisen bli överviktig (och skör) och därför vill hon kolla så att det inte är därför min livmoder är så stor. Hon sa att det kan vara så att livmodern är stor, men att bäbisen inte "växt i den" men hon tyckte att livmodern verkade välfylld och inte så att bäbisen låg där och skvalpade runt. Men hittils har blodsockret sett bra ut när jag testat det hon BM iaf så jag är inte så nojig. Min mamma berättade också att hon fått göra samma grejer när hon väntade min bror och det var ingen fara, han kom ut och var stor, 4,6 kg.
Frågae BM vad som ansågs vara en "stor bäbis" och hon sa över 4,5 kg. Fyyy fan.. en sån bjässe vill fan inte jag klämma ur, jag som är rädd för att gå sönder! :eek:

Hur som helst så var jag ju hos läkaren också. Han frågade mig om besöket hos sjukgymnasten och jag ursäktade mig och kräktes ut hur missnöjd jag var. Han blev ju inte direkt impad och när han gick igenom utlåtandet som hon gjort (kors i taket så fick hon faktiskt klart det) så konstaterade han att ja, hon hade ju mest koncentrerat sig på mitt bäcken :grin: men att hon iaf noterat att jag var överörlig och att jag hade problem med bröstryggen (applåder) som skulle kollas vid åb.
Hur som helst sjukskrev han mig på 100% och jag ska tillbaka om två veckor för en ny bedömning och se vad som behöver göras då.

Vad skönt du har fått en bra BM! Skulle läkaren säga något angående sjukgymnasten eller låter h*n det vara? Hur känns det med sjukskrivning?

Hoppas att du slipper trycka ut en sån jättebebis. Det låter inte som någon barnlek!

Grattis till huset! Vad kul att ni fick det :)
Hoppas att besiktningen går utan problem.

DS, vad har du för BM egentligen? Att råda någon att gå ner i vikt under graviditeten känns ju helt vridet, vissa går ju tyvärr upp mycket under graviditeten och det är klart att man kan råda någon att tänka på vad man stoppar i sig och att röra på sig, men vad jag har förstått skapas vissa gifter i kroppen om man regelrätt bantar som inte alls är nyttigt för bebis. Jag frågade min sjukgymnast om just simning och hon lät tveksam, sa att jag absolut inte fick göra bentag utan antingen crawla eller simma typ hundsim/flyta runt om jag ville prova.

Ang halsbränna är jag rätt förskonad, men när den väl kommer håller jag på att kräkas rätt ut och det sker bara nattetid, finns trevligare sätt att vakna :S. Jag har några tabletter vid sängen tror att de heter Galieve, funkar hyfsat tillsammans med att lägga huvudet högt, typ halvsitta.

Jag är nu heltidssjukskriven, hade hoppats kunna jobba lite längre, men det är bara att inse att det inte går längre.

Läkaren är nog inte rätt person som ska säga något.. så jag tror inte han säger något..

Ang sjukskrivningen.. jag vet inte riktigt hur det känns.. jag är ju inte den som tycker det är nice med en sjukskrivning, men jag har insett att just nu behöver jag det.. det känns faktiskt mest tragiskt.. för folk pratar om att det är omöjligt att bli sjukskrivna.. och så går jag dit, som dessutom är en person som heldre håller käft än att tala om hur illa det är på riktigt, och blir sjukskriven på stört.. känns rent av tragiskt att min rygg är SÅ dålig :(

Lite samma känsla här, jag vill inte heller vara sjukskriven och fick nästan argumentera mig till att fortsätta jobba halvtid iaf förra gången, hon tyckte att det var läge för att gå hem helt redan då. När jag sa hejdå när jag gick hem från jobbet igår klämmer en plump kollega ur sig "åh vad skönt" varpå jag svarade "Eller så är det precis vad det inte är",kanske lite väl bittert. Det ligger inte riktigt för mig att ligga i soffan och kolla på flugor i taket.

Jaa.. Jag vet inte? Jag känner mig skeptisk till simning när jag tänker efter och att gå och köpa badkläder för att prova ett pass som kanske slutar med att jag inte tar mig ur bassängen själv eller nåt sånt annat skräckscenario känns ju inte sådär jättelattjo. Samtidigt så blev jag själv stressad när jag såg siffrorna på vågen. Det är otroligt mycket på kort tid och jag vet att mina vanor har blivit osunda i takt med foglossning och sånt där.

När det är som värst går jag inte fram till ena hästen i hagen om hon står nedanför en ganska brant sluttning med halka och ojämnheter och vägrar komma när jag kallar för antingen kommer jag inte ner eller så kommer jag inte upp utan tårar. Det är ju lagom besvärligt med vanliga lutningar på gångvägar då liksom. När man har svårt med sånt känns det så himla hopplöst att hitta något som verkligen funkar. Jag är ju mer begränsad i mina rörelser än jag ger sken för utåt tror jag. Jag låtsas inte om att smärtorna finns alltid utan kan exempelvis ha sex i missionärsställning och lider satan av det dagen efter för att jag har särat på benen på olämpligt sätt så att säga. Jag skulle ju kunna prova att crawla i och för sig.

Jag vet att jag borde röra på mig. Jag har verkligen noll i flås. Skulle kanske kunna funka med korta promenader och flera gånger om dagen som motionsmetod men man är ju inte superpepp på såna äventyr själv. Då vore det kanske lättare med en hund som drar ut en men då vill det till att lillan inte vill ut för tidigt. Bökigt att få ihop. Man kan ju kanske bli dagmatte men då brukar ju folk önska ett längre samarbete och det vet jag inte om jag vill hänga upp mig på. Jag får suga på karamellen lite och se vad jag känner mig sugen på helt enkelt.

Apollo: Lite så kände jag med min graviditetspenning. Det är skönt att slippa skiten på jobbet, jag började bli rätt less på det. Samtidigt blir folk utförsäkrade trots att de är dödssjuka eller förlamade i hela kroppen.

Vad jag har förstår är inte promenader heller optimala om man har fogproblem, det beror ju såklart på hur illa man har det osv, men som jag fått förklarat för mig så belastas bäckenet så fort man står, sitter och ffa går. När man går belastas det ju dessutom ojämnt vilket är ännu värre. Det kanske du bör ha med i beräkningen om du lånar en hund.

Majola, ang pyjamas, jag sover inte i sånt... När jag ammade förra gången sov jag i antingen amningsbh eller amningslinne. Här behöver man inte fundera på att ligga på sal utan alla får eget rum. En variant är ju amningsbh el linne med en pyjamasskjorta med knappar över.

Måste hissa min fantastiska dotter lite, jag är så fascinerad över hur en 2,5 åring kan förstå och klara så mycket själv samtidigt som det smärtar i mitt hjärta att jag inte kan leka och hjälpa som jag vill.

hmpf.. Vad tusandå! Nåja, just fogarna brukar inte smärta jättemycket när jag går. Det känns att de sitter där men ändå är det okej så länge jag går små steg.

Jag är ärligt talat livrädd för att hamna i klass med "du är vad du äter" efter förlossningen. Jag vill verkligen inte och just nu känns det lite som att jag ser ett fläskberg i spegeln så att säga. Jag har inte reagerat på att jag skulle vara jättetjock innan men jag ser ju att det har satt sig lite på låren och jag kan greppa skinnet på magen vilket jag inte kunde för ett tag sedan. Usch! Tänk om jag inte gör mig av med kilona efter förlossningen.

Ja det ligger kvar på hemnet, googla på clematisgränd 4 så kommer det upp. Det kommer stå reserverat tills vi har besiktigat så det ligger kvar nån vecka till.

Fint hus och hääärlig uteplats! :love:
När blir det buke-mamma-träff hemma hos dig då? ;)

Det är faktiskt inte någon större skillnad på att trycka ut en på 2.2 kilo som en på 4.2 kilo.
Jag var också skräckslagen när jag fick veta att den store skulle vara så stor, men det märktes ingen skillnad på själva förlossningen, det är i princip bara huvudomfånget som spelar roll

Men du bor väl inte här nere? Ni får gärna komma allihopa till sommaren kanske när alla ungar är utploppade?

Jag har samma farhågor, eller hade. Jag vet ju att det går alldeles utmärkt att bli av med allt när bebis är ute och man har läkt ihop. Det är lite lättare då när man de facto kan träna på riktigt och ha långsiktiga mål. Det man kan göra nu är väl att minska skräpätandet och röra sig i den mån/om det går, annars får man ta det sen. Vissa har ju lätt att gå ner efter, andra får jobba lite hårdare, men det går ju.

Grattis! Vilken mysig uteplats! :love:

Håll tummarna för oss med denna veckan, har tre visningar att gå på varav en imorgon. På tis är nästa och det huset är bara såååå :love: det ligger dock i övre gränsen på vår budget så minsta lilla budgivning får vi backa men drömma går ju :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 381
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar