Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2
kl
Jag älskar, ÄLSKAR min BM.
Jag åkte ju dit för att träffa läkaren och hon fick syn på mig när jag satt i väntrummet så hon ropade spontant in mig.
Hon ville mäta livmodern eftersom jag legat i överkant storleksmässigt. (Tänkt att hon kom ihåg det i huvudet och ville bara göra en extrakoll
) Tydligen gör jag det fortfarande och därför ville hon boka in en läkartid (hos en annan läkare än jag skulle till idag) för att göra en bedömning om att göra eventuell tillväxtkontroll. Alltså, man vill kolla om bebisen är gigantisk eller inte. Dessutom ska jag få gå och kontrollera blodsockret för det kan vara så att om man har graviditetsdiabetes, så kan bäbisen bli överviktig (och skör) och därför vill hon kolla så att det inte är därför min livmoder är så stor. Hon sa att det kan vara så att livmodern är stor, men att bäbisen inte "växt i den" men hon tyckte att livmodern verkade välfylld och inte så att bäbisen låg där och skvalpade runt. Men hittils har blodsockret sett bra ut när jag testat det hon BM iaf så jag är inte så nojig. Min mamma berättade också att hon fått göra samma grejer när hon väntade min bror och det var ingen fara, han kom ut och var stor, 4,6 kg.
Frågae BM vad som ansågs vara en "stor bäbis" och hon sa över 4,5 kg. Fyyy fan.. en sån bjässe vill fan inte jag klämma ur, jag som är rädd för att gå sönder!
Hur som helst så var jag ju hos läkaren också. Han frågade mig om besöket hos sjukgymnasten och jag ursäktade mig och kräktes ut hur missnöjd jag var. Han blev ju inte direkt impad och när han gick igenom utlåtandet som hon gjort (kors i taket så fick hon faktiskt klart det) så konstaterade han att ja, hon hade ju mest koncentrerat sig på mitt bäcken
men att hon iaf noterat att jag var överörlig och att jag hade problem med bröstryggen (applåder) som skulle kollas vid åb.
Hur som helst sjukskrev han mig på 100% och jag ska tillbaka om två veckor för en ny bedömning och se vad som behöver göras då.