Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Haha, det där med bilkörning är så roligt.
På vårt jobb (nåja mitt gamla vik) så jobbar vi mycket med en kundtjänst som sitter uppe i Boden. När det var snökaos här så tråkade dom mig så jävla mycket över att vi stockholmare inte kan köra bil så fort det kommer lite snö... jag bara ler lite inombords och skrattar åt att de pajaserna inte ens vågar köra inne i stockholms innerstad (där det för går i typ 30km/h) i sommarväglag. Att de dessutom har typ EN väg i norrland som på sin höjd går upp och ner och typ efter 2 mil svänger 30grader.. det hänger de inte riktigt med på :angel: Dom inser liksom inte att vårt vägnät här nere ser liiiiite annorlunda ut och att vi har liiiiiite fler bilar på vägarna samtidigt... Men det är sååååå lätt att sitta och vara kaxig på avstånd.. vad är det man brukar säga, 100-meterstuffing :D

Fö, känns vecka 32 LÄSKIGT. 2,5 vecka, sen är jag höggravid.. HJÄLP!! :eek:

Fast även jag som är bosatt här kan tycka att det går lite överstyr när vi har "snökaos" efter 1 dm snö som kommer över ett dygn vilket konstigt nog alltid händer när första snön kommer :p sen kommer man ju in i det. Ishalka är ju alltid läbbigt.

Min buse hittar stället oftast när jag är still och jag måste liksom omedelbart trycka bort honom. När jag går (vilket jag knappt gör längre...) får jag sammandragningar som blir värre och värre tills jag vilar. De gör ont lite som i kramp, alltså magen blir hård och för mig känns det som att det snörs om magen och drar.

Ang trafikkaos så håller jag med Apollo, det är en helt annan trafikbelastning här nere jämfört med i Norrland tex. Dock är garanterat de korta avstånden en bidragande orsak till olyckor, men trafikrytmen funkar inte om man har för stora luckor i rusningstrafik. Sen finns det ju verkligen rikspuckon ska ska tränga sig fram till vilket pris som helst i vilket väglag som helst och när de kör av vägen har man ju inte så mycket medlidande direkt.

+ kaktus

Det tillfället detta handlade om, så kom det 50 cm snö på en eftermiddag ;)
Men ja, avstånd är Aoch O, ute på våra vägar är det sviiiiiinhalt. Jag skäller jämt på maken att han ska hålla mer avstånd, det blir jämt krig ^^ Då är ändå han rätt försiktig i trafiken. Men det är rätt tröttsamt, ute på våra vägar så kör folk som jävla dårar. 200 knyck rätt upp i arslet på en och sen en omkörning trotts galet underlag. Igår pratade jag med Olle på vägen till jobbet då det fallit 15 cm snö under natten. Han ligger i 70 (visserligen på en lång raksträcka) han har 4wd och får en bil som kör ikapp och sedan om honom och försvinner på två sekunder.. wtf liksom?
Helt klart kör folk som idioter, men om man ser det statistiskt, så är det nog lika många idioter där som här, det var lite det jag ville komma till.

Den dagen var jag orolig för om jag skulle komma hem ens. Det var INTE kul då och det är sånt man inte väntar sig här. Däremot brukar första snön komma varje år och det är främst det jag tycker är lite.. Fail. Sen, som du säger, vi har ett annat vägnät här och iom antalet bilar osv blir man ju minst sagt lite körd när något stör trafiken.

Och som jag skrev någonstans: folk med kukförlängarbilar som förlitar sig för mycket på AWD och nya dubbdäck.

Kl
Åh, de gör äppelpaj och älta vaniljsås på tv. Mitt sockerbegär är inte av denna värld, seriöst! Igår stoppade jag i mig 500g vindruvor som ingenting. Det var dem dagens "nyttighet". Mitt sockerbegär var inte ens stillat av det! What to do?

*kl*

Nu har jag tagit före-bilder på alla våra kaotiska rum som ska omorganiseras! Gullungen sover efter en svår badkamp (han hatar att bada, trots det kom hans ej så smarta mamma på att vi kunde måla med vattenfärg... Bad blev nödvändigt, barnet skrek och skrek och somnade sedan av utmattning). Jag känner mig inte som världens bästa mor just nu. :crazy:

Ska fixa lite här hemma innan jag väcker honom. Då blir det lunch och sedan åker vi till svenska lekgruppen!

Jag håller helt med, andelen idioter är garanterat lika och med högre trafikbelastning orsaker de mer problem ;)

Den dagen var extrem, men det var ju klass 2 varning då också. Jag försökte ta mig till vår konferens, men vände när jag var lite drygt halvvägs för att det stod så mycket bilar överallt att det blev svårframkomligt och väntetiden på bärgare var runt ett dygn sa de på radion, det hade inte jag lust med :p

+ kaktus.

Jag kom inte hem! Jag tar ju tåget från årsta till Märsta och eftersom Olle redan var hemma och hade min 2 hjulsdrivna bil, så hade jag ingen lust att bli fast på ett tåg halvvägs och att han skulle behöva ge sig ut och hämta mig så jag åkte hem till mamma istället. Lite sunt förnuft får man ju ha och inse när man inte ska trycka på för mycket liksom.

Majola:
Vad kul med före och efter bilder. jag hade tänkt ta förebilder på vårt badrum... men jag orkade inte.. så är det jämt, och jag ångrar mig alltid ^^
Du får visa sen när du är klart :)

Sen ska du inte fundera så mycket på att du skulle vara en dålig mamma för att du propsar på att han ska bada.. ibland behöver man faktiskt bada, vare sig man vill eller inte ;)

*kl*

Gaah! Insiktpanik!
Jag har hela tiden tänkt "ääh, maj - 5 månader kvar. En evighet och lite till ju".
Satt just och räknade... och inser att det är 3 månader och 8 dagar innan jag går på FL :eek:
Hallå! Var tog tiden vägen?!

Jag saknar 2 månader i mitt liv!! Var tog de vägen?! :confused:

Gravidhjärnan... :angel:

Apollo: på mitt jobb susade IT-avdelningen hem tidigt efter varning att tågen mot Märsta inte kommer gå särskilt länge till :p

Luuuungt, jag har bilen idag, ska ju till sjukgymnasten! Är redan i Vallentuna :)

Vilse: haha dags att vakna nu!! :) tiden går så sjukt fort! Jag har liksom bara 8 veckor kvar!!!!!!!!!!!

Jag menade den gången det var på riktigt-kaos när inga tåg gick i princip. Nu är det lugnt, jag jobbar iofs inte heller så jag har inte järnkoll på dem längre ;) herregud, jag är ledig resten av graviditeten. Känns helskumt!

Jaaaahaaaa jag tänkt att den lilla. Snön som kommit idag lamslagit hela tågtrafiken, det vore ju inte helt otippat lixom ;)

Kl

Nu är äntligen papperna om ansökan till graviditetspenning inskickade :bow:

Nu är det bara att vänta på besked.

Mailade försäkringskassan angående datum och fick till svar att jag kunde söka från den 23 februari vilket stämmer med 60 dagar innan förlossning som det stod på blanketten och hemsidan. Men svaret tog lång tid så jag hade hunnit skicka ett mail till. Fick nu ett annat svar (för sent) att jag kunde söka från 15 februari vilket jag antar stämmer med 70 dagar som ni sagt :grin:

Nåja. Huvudsaken är att jag får ledigt den sista tiden. Några dagar hit eller dit spelar inte så stor roll.

Nu dags för varmbad. Fogar och rygg värker. Hoppas det hjälper :)

Det där som någon skrev om att bygga en ramp på trappan till barnvagnen lät smart. Det kommer jag nog kanske behöva göra. Har ca fem trappsteg upp till dörren (eller ner till källaren om jag väljer har vagnen där). Vem det nu var kanske har någon bild på hur ni gjort?

Jag har läst 60 dagar innan förlossningsdatumet till och med 11e dagen innan förlossning då man får föräldrapenning. Det blir 50 dagar graviditetspenning och sedan föräldrapenning 10 dagar = 60 dagar

Konstigt att de säger så olika :confused:

Jag har ingen aning, den tantsnusk på fsk var inte spec intresserad av att hjälpa till öht.. Fick en bunt papper och efter ungefär 3himlande med ögonen och två kvävda gäspningar från henne gav jag upp.. Hon tyckte att det skulle räcka med infobladet som kommer efter jag skickat in allt :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 382
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18