Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Tack! Jag hoppas också att det blir bättre denna gång.
Jag var verkligen jätteglad över att maken redde ut det sist, jag var rätt slut och ville inget hellre än att få kissa och ta en dusch :s Vi är dock båda lite så som att vi inte vill vara till besvär, men någonstans får det ju finnas en gräns.

Något måste är det inte. Men i vårat fall så hade vi behövt åka tillbaka dagen efter. Med fem mil enkel resa så var det inget vi var sugna på just då. Med facit i hand önskar jag att vi gjort det. Vi har inte så dåliga erfarenheter som kaktusblomma men natten på bb var mer utmattande än förlossningen...

Denna gången ska jag hem fortast möjligt. Förutsatt att jag och bebis mår bra förstås. :)

Hittade oljelistan nu, men den är ju på tyska förstås... Fast de latinska namnen är också med. Verkar vara en utskrift av denna sida: http://www.babycenter.ch/a8846/kräuter-die-sie-in-der-schwangerschaft-meiden-sollten

Ursprungskällan verkar vara en bok av Penelope Ode.

Mandelolja är inte med, Micks!

Tack!

Den svenska verisonen hittade jag på den svenska versionen av babycenter :)

http://se.babycenter.com/e536346/örter-téer-och-örtmedicin-under-graviditeten---tabell

... och enligt denna verkar ju Anrika vara helt ok (det finns inte med i alla fall. Ska kolla med BM för säkerhets skull förstås men det hade varit skönt att kunna använda arnika-liniment)

Senast ändrad:

Åh, idag är det dags! Över en timmes sol- och strandvistelse och dagen till ära är mitt bäcken kras!
Lunchen blir väl inte värsta lyxen kanske, vi äter i allmäna matsalen för stadens gamlingar, men man kan kanske inte vänta sig något annat. Stället är ju trots allt till för folk med krämpor och ligger i samma byggnad som vårdcentralen... :p

Men gött ska det bli! Så kul att träffa barndomsvännen också :love:
Nu får vi bara hoppas att mina fis-kramper släpper och att de släpper INNAN stranden! :rofl:

Alltså - det där låter bara så underbart skönt och ja uuunderbart :love:

Ingen som vet om det finns något sånt nere i skåne? :angel: *planerar planerar*

Fast vi kanske får stranden för oss själva då... :angel: :rofl:

*knapp*
Tror jag har en bläckfisk i magen! :eek: Det buffar åt alla håll och kanter nu... :p

Kl

Det går att klämma sig in i gamla linnen fortfarande!
blogger-image-2022812624.jpg

Åh! vilken skön form du ser ut att ha på magen! (jaaa jag hakar upp mig :D) men det ser ut som att bäbin ligger över heeela magen! BE GREATFUL! :laugh:

Nytagen bild för dagen. Lite osmickrande skjorta eftersom röven blir lika stor som magen och snor lite uppmärksamheten från den :p

32 (31+2)
pic_50f664919606ee2efb4950ab.jpg

kl

Jag är orolig för Klockan.... det har varit helt tyst från henne och hon har tagit bort sin avatar och grejer.... :(

Och åt kaktusen!

Jo, jag funderade på henne med men hon har ju skrivit nåt i någon annan tråd, väl? Kollade inte datumet så noga.

Ohh, fina magar :love:
Och jäklar apollo - vecka 32!! Du är ju typ snart färdig :eek: Ska vi byta? :p vecka 24 och har ju låååååång tid kvar *blä*

Idag är hormonerna på topp :angel: Vill bara bråka :devil:
Hittade ingen bra bråktråd här så fick bli "värsta bilmasskrocken" eller vad tråden heter. Vissa besservissrar som jag irriterat mig på både 1 och 2 gånger innan :devil: (tyvärr blir det väl inte så mycket bråkande där - men jag kan ju i varje fall få sura lite här på jobb åt dem haha)

Klockan skrev senast kl 13 igår, i denna tråden. Hoppas hon snart kommer in och uppdaterar om hur allt går för henne :)

Bilkörning är känsligt, alla är bättre än andra på att framföra sina fordon ;) jag är dålig bilförare för att jag inte kör 110 på en 110-väg om jag anser att väglaget är lurigt men anser att andra är dåliga bilförare för att de ligger nära eller gör idiotkörningar och riskerar mitt liv ;)

Kaktus: åhfy! Jag vet inte om det är det min gör med. Ibland känns det som ett jättetryck på något organ i nedre delen av magen som gör så ont att jag knappt kan gå framåt. Oftast kommer det trycket när jag har gått en stund, t.ex från tunnelbanan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 382
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18