Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

KL

Läst i kapp :banana:

Vad fort tiden går helt plötsligt. Appen säger att det är 48 dagar kvar. Helt underbart, börjar bli rejält trött på att vara gravid och framförallt så är jag TRÖTT jämt. Att jag sen gick 11 dagar över med sonen tänker jag förtränga ett tag till :D

Har dålig koll på allt som alla skrivit och diskuterat men skickar lite extra pepp till alla er som har ont och mår dåligt. Nu är vi ju inne i rätt år så förhoppningsvis går tiden fort fram tills att det börjar dyka upp bebisar här i vår tråden.

Apollo: Angående vägning. Jag har bara vägt mig två gånger denna grav. Tror att det var samma förra gången.

Jag har varit lite i shopping och boande tagen. Passade på när vi var lång lediga över jul och nyår. Äntligen så är babyskydd och syskonvagn fixat. Blev inte alls den syskonvagn som jag hade tänkt, föll på hjultyp och att sonen satt dåligt i den. Istället blev det en Urban Jungle Duo. Chili röd :love: Råkade dessutom bli en sprillans ny. Var egentligen inte meningen men det var liksom rea... ;) Tror nog att den vagnen kommer att funka bra. Vi har en MB Terrain sen innan som vi älskar och jag hoppas att denna kommer vara lika bra att köra med. Så nu återstår bara lite små fix sen är bebis så välkommen så. Behöver tvätta igenom lite saker. Mini kläderna har ju trots allt varit nerpackade i snart 2år och sen har jag inte kunnat låta bli att handla lite nytt. :)

Jobbar fortfarande men har bara 5v kvar innan jag går hem. Håller på att lära upp min vikarie. :)

Äh, jag tror det mesta måstena med smörjor och sånt är helt enkelt för att någon tjänar pengar på det.
Ränder får man av hormonerna, inte av att skinnet töjs.
Jag kan ändå förstå att man smörjer om det kliar eller så, men att tro att hormonränder inte kommer att synas är lite optimistiskt.

Solly om jag kom en självklarhet som redan utretts ;)

Senast ändrad:

Min mage ser ut som en världskarta efter 60 kg övervikt Utan graviditetshormoner så det där med ränder/bristningar kan visst bero på att huden sträcks ..

jag smörjer magen mest för att det är mysigt..

Kl

Hur länge blir man kvar på sjukan om man inte får komplikationer och sånt? Bara tills förlossningen är klar? Eller ett par dagar till? Jag började kolla på djurvakt igår och hade ju gärna haft sällskap av en vovve så jag har nåt att göra när jag är hemma nästan 3 månader innan beräknad fl. Det kanske är jättedumt nu vid närmare eftertanke.

Vovven i fråga är ju mammas och en vuxen hund så det är ju bara mat, vatten och rastas men det är kanske korkat att ta hem om man inte kollar med djurvakt först. Familjen kommer ju upp runt slutet av mars när jag fyller och kan ta hem henne då men om liten har bråttom ut är det ju rätt kört. Hundar är ju mer omständiga än katter, jag kan säkert få farfar att komma och hämta katten liksom men jag tvivlar på att han vill ha en stor "livsfarlig" schäfer hemma ;)

Hos oss är man tvungen att vara kvar tills bebisen har blivit undersökt av barnläkare. Sonen är född på eftermiddagen så vi hann inte med det innan läkaren gick för dagen och därför var vi tvugna att vara kvar tills dagen efter. Så om allt går bra så behöver det inte vara så läng tid som man är kvar. Däremot kan ju förlssningen ha varit segdragen och att det har gått mycket tid redan där.

Jag hatade BB och ville bara därifrån. Så denna gången har jag beställt bebisleverans på förmiddagen... ;)

Det är mycket möjligt, men det är oftast hormonbaserat ändå. Min supersmala dotter fik hormonränder utan att vara gravid, det var troligtvis pga p-piller

Det är nog väldigt olika, skulle nog gissa att de flesta förstagångsföderskor stannar iaf en natt på BB, kanske två. Detta då utöver själva förlossningen som kan ta ett bra tag om man har otur. Jag var på BB två dygn och kämpade med amningen, hade den funkat hade vi åkt hem efter ett dygn.

Hoppas det är så här med. Kommer ju ha djurvakt ändå så man inte behöver ha koll på klockan för kattan men det vore skönt om någon bara kan komma och ge mat och vatten och det fortfarande är helt okej så.

Hm.. Ja jag får ju skota sambons idé om "det är väl bara att fylla på lite extra mat och vatten". Det gjorde jag ändå iofs med tanke på djurskyddslagar och att kissen hade blivit ledsen men ändå! :p vovve blir det kanske inte dock.. Får bli efter fl :)

Äh, jag tror det mesta måstena med smörjor och sånt är helt enkelt för att någon tjänar pengar på det.
Ränder får man av hormonerna, inte av att skinnet töjs.
Jag kan ändå förstå att man smörjer om det kliar eller så, men att tro att hormonränder inte kommer att synas är lite optimistiskt.

Solly om jag kom en självklarhet som redan utretts ;)

Äh jag veeeet... :angel:
Men, de på clarins säger faktiskt själva att det är hormonellt och att "om olyckan är framme så har vi en annan olja att smörja med som dempar inflammationen i huden". Typ... (SJÄLVKLART har de ytterligare en svindyr olja för mig att köpa ;))
Men ja, absolut, jag är total köptorsk när det kommer till detta.. men jag vågar inte chansa.. jag är liksom inte rädd för att klämma ut en unge på några kilon, jag är rädd för att få bristningar på min snyyyygga mage :angel::D

Sen har visserligen min make bristningar på armarna efter en väldigt snabb viktuppgång, för dem tror jag inte är särskillt hormonella ;) Men jag smörjer för glatta livet, även om jag gör det i onödan så stillar det min oro lite iaf.. eller nått ^^

Det där är ju lite intressant ändå.. vad betyder egentligen "måste"?
Inte för att jag skulle ta ungen och dra om dom rekomenderade mig att stanna såklart... men rent teoretiskt så har de väll ingen rätt att hålla en kvar och man kan dra? Eller?

KUL! Från 70G till 75K och det enda jag hittar i rätt strl är en skitful prickig tantsak som formar tutorna ala Madonna! Ska jag behöva gå runt och vara rädd för o peta ut ögonen på folk resten av året?? Sätter mig snart här i snön o grinar :cry: :cry:

Kanske blir lättare att gå upp i stl? Tänker då om du kan hitta någon 80-85 som passar i kupa (borde ju kupstl gå ner tänker jag) och sen sy in dem så mycket som behövs?

Haha! Jösses! Och du är inte färdigvuxen än! Men är det vanliga bhar du tittar på? Tänkte att amningsbhar kanske är bättre lämpade?

Herre gud! Jag fattade inte ens vad du pratade om först!!
Men faktiskt, vilses tips är nog inte så dåligt... inte för att jag är ett fan (lite pinsamt här nu ;) ) men jag var faktiskt inne på kissies blogg för några veckor sedan och där skrev hon att hon köpt en BH med större omfång för att komma "ner" i kupstorlekarna och att hon sedan sydde om den.
Det handlade visserligen om en sådan där paljettBH från gina tricot som man använder direkt under en kavaj, men det borde ju gå med vanliga också:)

Om vi säger så här... Den fungerar bra mycket sämre än tidigare och JO det fanns utrymme för försämringar och nu skaruvarasnäll! :mad:

Finaste älskade vännen klart att det fanns utrymme för försämringar. Och du förstår väl att jag bara är avis på dig som kan skylla på något. Jag är ju bara korkad, känns det som. :love:

Förresten är jag alltid snäll. :p

Du kan alltid skylla på att du är blond? :idea: :love: (och så snurrig att till och med håret krullar sig)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 382
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv