Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

På tal om korkad

Jag ägnade säkert en halvtimme eller mer åt att begripa hur i hela friden liggdelen på vagnen skulle monteras. Det visade sig att man skulle lägga sitsen (kombivagn), ta bort bygeln som stoppar barnet från att ramla ur när det sitter, lägga dit liggdelen och fästa med små hakar i öglorna. Enkelt men svårt ;)

Det där är ju lite intressant ändå.. vad betyder egentligen "måste"?
Inte för att jag skulle ta ungen och dra om dom rekomenderade mig att stanna såklart... men rent teoretiskt så har de väll ingen rätt att hålla en kvar och man kan dra? Eller?

Vill bara inflika att jag "tog ungen och drog" efter ett dygn, fast de rekommenderade mig att stanna på BB ytterligare ett dygn. Han hade dock hunnit bli undersökt av barnläkare som inte kunde hitta några fel på honom. Vi fick dessutom komma tillbaka för PKU-test och så.

När jag åkte hem mådde jag så fruktansvärt dåligt och amningen kom inte igång och så. Så fort jag kom hem och fick lugn och ro så kom amningen igång utan några problem.

Nu är det inget jag rekommenderar andra att göra, men för oss var det utan tvekan rätt val.

Höhöhö ;)

*knapp*

22 veckor gången idag (eller imorgon beroende på vilken app man räknar efter). Helt sjukt! :crazy:
Trollet har haft ett par fruktansvärt pigga dagar och bökar och sparkar. Sitter jag ihopkrupen framför datorn så blir det vilda protester och nu börjar hon nå till otrevliga delar som kisseblåsa och revben! :eek:
Ännu inte stark nog för att plåga och tortera mig med sina uppåt-kickar, men det kommer väl... :grin:

Blåsan har hon iofs kunnat träffa rätt länge, men nu börjar det bli lite tortyr-aktigt. :p

Jag hittade en tillslut! Triumphs var rätt tajta runtom så gick upp till 85G så gick det! :) den är inte helt optimal men bra mkt bättre än att peta ut ögonen på folk iaf :D fast den kostade 499:- :eek:

Hann dock tröstshoppa bebiskläder på kappahl och två tröjor + leggings på hm innan dess så nu är jag fattig :rofl:

Dagens nyinköpta tröja och magen i v 21+4 :)
blogger-image--2010199332.jpg

Det där är ju lite intressant ändå.. vad betyder egentligen "måste"?
Inte för att jag skulle ta ungen och dra om dom rekomenderade mig att stanna såklart... men rent teoretiskt så har de väll ingen rätt att hålla en kvar och man kan dra? Eller?

Jag vet faktiskt i te hur det är med det, om de har rätt att hålla kvar en eller inte. När vi fick dottern blev vi både bortglömda och illa behandlade på förlossningen efter att hon var ute (de få ggr vi fick kontakt med personalen var det Oj! Har ni inte...). När vi lätt förtvivlade kände att nä, sitta i den här skrubben utan fönster gör vi inte längre (hade gått 6 timmar efter förlossning och jag hade inte fått duscha eller gå på toa eller så). Maken fick tag på en sköterska efter lite om och men och sa att nu åker vi hem! USKan började knäppa oss på näsan och sa att nä, det fick vi minsann inte göra innan dottern var läkarundersökt, då brann det för min snälle make som förklarde att vi är människor, men behandlas sämre än döda ting för tillfället och får vi inte komma till BB nu så åker vi hem och ni försöker inte ens stoppa oss. Då blev det fart och vi hade ett rum på bb som hade väntat på oss i flera timmar.

Håller med om att tröjan var jättefin :)
Vad jobbigt det måste vara att ha såna bh-problem, jag har ingen erfarenhet av det själv, mitt störta problem är att min storlek ofa är slut.

Jag är rätt härdad.. Har haft problem med att hitta bh sen tonåren och 90% av gångerna i provrummen resulterar i att jag lipar. Och att komma under 400:- för en bh har aldrig hänt.. Kruxet är att jag har ordentliga hängisar och behöver extremt mkt stöd + att jag i normala fall är smal runtom, brukar vara 70 runt, tom nån i 65..

Men efter tuttarna gjort sitt ska dom få ett lyft och ev reducering om jag så ska behöva bekosta det själv! (till mannens stora förtret ;))

Åh vilken snygg tröja !
Och mage ! jag tänker lite nostalgiskt tillbaka på min tvillingmage för ungefär ett sekel sedan :)

Klockan!!!
Jag fick cdn ju, lyssnade på den på tåget och hann knappt lyssna klart på första spåret innan jag tvärsov! Har aldrig sovit så gott på tåget förut!! :D

Fin tröja och mage! Gott att du hittade en ok bh med. Jag fattade inte heller först vad du pratade om med storlek. Själv har jag kanske lyckats komma upp i B-kupa nu (vet inte så noga eftersom jag kör med osexiga sportisar jämt, nu amnings-bh helt i stretch).

Vi ska tydligen byta lista för Wunderlist blir sämre och sämre när de gör version 2. Astrid blir nya listan här. Kan ge en liten notis om den funkar bra om du vill? :)

Det var på Huddinge, det är därför jag haft sån ångest över att föda där igen...
Efter noga övervägande blir det nog där igen trots allt, mycket pga avståndet (mitt närmsta sjukhus) och att själva förlossningen var bra. Det var skiftbyte precis när dottern kommit och de vi fick efter hade vi gärna sluppit. Pratade lite med min BM om det sist och vi ska prata mer om det, så det känns bra.

När jag var inne på förlossningen på nyår hamnade vi på samma rum som vi födde förra gången och det var ångest, inte så kul. Så det ska skrivas något om det i min förlossningsplan och att jag hellre hänvisas till annan förlossning än föder i skrubben igen.

Förändringarna får du fråga min karl om :p däremot har jag lackat på att den varit långsam nu sista tiden. Astrid funkar mer som fb-chatten. I stället för mail om att saker lagts på listan får man såna plingande notiser (möjligt att slå av), lättare att dela, chat/kommentarfunktion, snabbare uppdatering. Än så länge nöjdare än med wunderlist, däremot är den något mer avancerad (mer knapptryckningar).

När vi fick dottern blev vi både bortglömda och illa behandlade på förlossningen...

Men för i helv...:devil::eek::crazy: Så får det ju bara inte gå till!
Det är sånt jag oroar mig lite för inför förlossningen, jag kan vara rätt känslig för att bli "överkörd". Men jag har en underbar sambo och litar på att han kan säga ifrån åt mig om det skulle behövas. :love:

Usch... Hoppas innerligt att du får en mycket bättre upplevelse den här omgången!

Pan: Jättefin tröja och mage! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 382
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18