Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Förstår känslan att vilja jobba (sitter i samma funderingar själv just nu :crazy: )

Kan du inte försöka få till kanske en 50% sjukskrivning? Så får du jobbat lite? Och funkar det bra kanske kunna öka upp det till att jobba 75% sen? :)

Pan nu får du faktiskt ta och tänka om lite. Att du Vill jobba måste faktiskt stå bakom vad som är bäst för din kropp. Och att bära barn (oavsett hur många det är) påverkar kroppen. Vissa klarar inte ha kvar sina kontorsjobb, andra kan jobba på som vanligt hela graviditeten. Du får acceptera att din kropp säger ifrån, den behöver dra ner på tempot kanske både psykiskt och fysiskt. Sen, när du har fött barnen och slutat amma (om du nu ska göra det) då är det fritt fram att vara tuff mot dej själv igen.

Så lägg dej på soffan och chilla idag, tänk vilken tjänst du gör samhället som hjälper till att skapa två små fina individer!

Jag är bara anställd 50%, problemet är att mina timmar är jättedumt förlagda alla timmarna är fördelade på dom fyra sista dagarna (helg) v1 och dom tre första dagarna v2 dvs avverkar 42,5 h på tors-ons med en dag ledigt. Och eftersom chefen inte vill göra om schemat (hävdar att hon har rätt att göra så i 4v enl facket) så är det ingen större mening med sjukskrivning på 25% heller, det är ju dom långa dagarna som ställer till det.

Det har dessutom varit turbulent öht över jul med två sjukskrivna och en massa maginfluensor/influensor/hittepåsjukdomar och personal som tröttnade på att bli inringda i sista minuten och vägrade ta fler timmar.. Så under största julhandeln var dom två som var friska som drog hela lasset själva i en vecka. Vilket brukar vara uppdelat på 6 personer.. I normal handel :grin: så total kaos, överarbetad chef, grinig personal och dålig stämning överlag resulterar i en mkt mer komplicerad situation än det hade varit normalt sett..

Nederlaget ligger väl till största del i att jag känner mig orättvist behandlad men orkar inte ta striden..

Senast ändrad:

Vad hon säger att facket säger ska du inte lyssna ett dyft på, ring och fråga facket själv.
Dessutom ska du inte tycka det minsta synd om chefen. Hade chefen vart lite smart, hade hon försökt lösa det som funkat okej för dig eftersom det antagligen lönat sig i längden. Är man dryg och jävlig så kommer det oftast tillbaka vilket det gör denna gången. Det säger ju sig självt att det hade vart klokast att lägga om dina timmar vettigt än att det ska sluta med att du tvingas sjukskriva dig. Om extrapersonalen är sur för att de blir inringda så mycket med kort varsel så borde hon ist tagit chansen att planera om och ge dem tider med framförhållning, de tiderna du behövde gå ner.

Jag själv är lite gammalmodig av mig och sätter omedvetet prestige och heder på att det ska funka (du hör ju :grin:).. Men man behöver inte vara dum i huvudet för det, därför har jag, även om det tar hårt, insett att jag måste sjukskriva mig, för det funkar inte att sitta på jobbet, jag får för ont av att sitta still.
Jag avskyr folk som tycker det är dögött att va sjukskrivna och går och överdriver hos läkaren för att få bli sjukskrivna.. men det är inte samma sak som att de som faktiskt behöver hjälp, ska låta bli att ta eller få den. Nu har du fått strikta order från BM och då är det inget trams, se till att följa hennes råd och... där med BASTA :D Är man dålig, så ska man få den hjälp man har rätt till och skämms inte för att ta den... även fast det kanske är lättare sagt än gjort.

KRAM

Nä är ju precis det.. Jag vet ju att jag har rätt att "strida", men orkar inte.. DÄR skon klämmer :D som du säger, prestige :grin:

Nu fick jag dock annat o tänka på då jag haft SD var 15e min sen 9 :(

Usch, vad säger FL/BM om sammandragning så ofta?
Hjälper varmt bad/dusch något?

Hon sa att om dom börjar komma tätare (hade 12 på hela dagen igår) så ska jag ringa fl.. Avvaktar 15-20 min till och ser om det kommer lika tätt nu när jag lugnat ner mig lite, har precis tagit en lång varm dusch och ätit frukost så det kan ju hjälpa lite med..

och jag är nog tröttare än vad jag trodde... Blev riktigt nervös över att du haft SD så länge och ändå tänkte vänta lite till... Jag fick för mig klockan närmade sig 3... Suck... När du började snacka om frukost började jag dock bli lite fundersam :p

"Skönt" att det inte var riktigt så illa som jag trodde i varje fall - även om är illa nog som det är.. :(
Håller tummarna för att de lugnar sig :)

Är på väg ner till förlossningen nu, det har lugnat sig men inte avstannat så dom vill kolla tappen och köra ctg..

Råkade skrämma livet ur mamma :p skulle ringa och berätta läget och börja störtböla samma sekund hon lyfte luren så hon trodde ju jag var döende minst :p
Jävla hormoner

Oj! Håller tummarna för att allt ändå är bra och nu kniper du Pan! :eek:

Visst är hormonerna underbara... ;) Kram!

Hoppas det går bra! Eller, det är så klart det kommer göra :)
Vilken vecka är du i nu? Runt 25 va?

Vilse: Det kom lite mer slemmis imorse så jag väntade inte till kl 10 då telefontiden började utan ringde... den där avdelningen igen ^^ Hon sa inte så mycket, sa bara att så länge jag inte började sippra vatten eller så så var det ingen fara. Jag frågade också om hur jag skulle förhålla mig till det, om det var ok att fortsätta röra på sig för ryggen eller om det kunde gjort att jag börjat öppna mig. Det ville hon inte svara på utan hänvisade till min vanliga BM.
Så jag avvaktade till tio, under den tiden började jag få SD och ont i magen. Jag kunde själv inte definiera vad det var för något men den BM jag pratade med (inte min ordinarie men på samma mottagning) sa att det var värkar.. men klena sådana såfall. Hon sa iaf att jag skulle vila under dagen och skulle ringa FL om det skulle bli värre.
Hon sa också att slemmis inte behöver betyda ett endaste dugg, den kan återbildas och behöver inte alls betyda att FL startar inom 1-2 veckor utan jag kan gott gå full tid trotts att den redan gått sas.

Men nu är jag hemma (för jag var såklart tvungen att dra fara ut imorse) och har vilat och känner inte av några värkar, däremot får jag SD så fort jag går även om jag går i sniiiiiiigelfart, fast dom gör inte ont.

Oj, här är det ju riktigt dramatiskt. Jag hoppas att Apollos och Pans bebisar vill stanna "inomhus" ett tag till.

KL
Och när vi ändå håller på att förbanna de där hormonerna så vill jag bara stämma in i den kören (om det nu är de som gör att ens hjärna slutar fungera). Var vrålhungrig till lunch och studsade ner i lunchrummet bara för att upptäcka att jag tagit med mig en burk med brunsås. Inget annat, bara brunsås. Lådan med kött, potatis och brunsås står däremot i tryggt förvar hemma i kylen. Var bara till att bryta ihop och masa sig iväg till ICA och köpa något lite mer varierat.

Här händer inte så mycket på graviditetsfronten mer än att jag växer och att Trollet sparkar på. :) Märker av enstaka sammandragningar när jag stressar eller anstränger mig för hårt, men för min del är ju det ingenting som är svårt att råda bot på. Så jag är inte orolig. :)

Här hemma står fortfarande mycket flyttkartonger och vi är inte helt i ordning, men det börjar se hemtrevligt ut!
Vi åker till gamla lägenheten till helgen och städar, då kommer mamma och hjälper till.
Det är så skönt att vi börjar komma i ordning. Jag kan äntligen börja planera inför boandet och mäter ut vart spjälsäng och vagga ska stå, planerar vad som ska ligga vart i garderob och lådor och tjatar på sambo om en tripp till ikea som han kanske inte är så jäkla sugen på just NU... :angel:

Har börjat vakna och gå upp med sambo runt 6 varje morgon. Helt sjukt, jag som är en riktig sömntuta i vanliga fall. Men det går liksom inte att sova bekvämt längre. Jag måste byta ställning flera gånger varje natt för att inte stelna till totalt, och varje lägesändring gör JÄTTEONT och då vaknar jag ju till. Så det senaste har jag gått upp tidigt, ätit frukost och sen lyckats slumra på soffan ett par timmar senare.
Jag får ju min vila iaf även om den inte är sammanhängande. :)

Haha jag kommer nog aldrig lära mig det där namnet!! Varför kunde de inte valt ett lätt namn i klass med BB?!:D jag lär mig väll det strax innan förlossningen av mitt sista barn eller nått ^^

Men åh, jag förstår att det var en besvärlig upptäckt. Tur att du inte verkar jobba i mitten av ingenstans så du i alla fall kunde ta dig till ica. Själv sitter jag på bussen, räknar med att vara hemma om 1.5 h och jag håller på att svälta. Tur att jag hade matsäck med mig (nåja, en dubbelmacka), annars hade det varit ännu värre detta :p

Hoppas också att Apollos och Pans bebisar håller sig inne ett tag till och bakas färdigt.

Håller tummarna för att sammandragningarna lugnar ner sig för både Pan och Apollo!!

Hihi! Jag satt och övade på att uttala det innan vi åkte in för UL! :D Så nu är det en av alla grymt onödiga saker jag kan... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar