Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2
Vad hon säger att facket säger ska du inte lyssna ett dyft på, ring och fråga facket själv.
Dessutom ska du inte tycka det minsta synd om chefen. Hade chefen vart lite smart, hade hon försökt lösa det som funkat okej för dig eftersom det antagligen lönat sig i längden. Är man dryg och jävlig så kommer det oftast tillbaka vilket det gör denna gången. Det säger ju sig självt att det hade vart klokast att lägga om dina timmar vettigt än att det ska sluta med att du tvingas sjukskriva dig. Om extrapersonalen är sur för att de blir inringda så mycket med kort varsel så borde hon ist tagit chansen att planera om och ge dem tider med framförhållning, de tiderna du behövde gå ner.
Jag själv är lite gammalmodig av mig och sätter omedvetet prestige och heder på att det ska funka (du hör ju
).. Men man behöver inte vara dum i huvudet för det, därför har jag, även om det tar hårt, insett att jag måste sjukskriva mig, för det funkar inte att sitta på jobbet, jag får för ont av att sitta still.
Jag avskyr folk som tycker det är dögött att va sjukskrivna och går och överdriver hos läkaren för att få bli sjukskrivna.. men det är inte samma sak som att de som faktiskt behöver hjälp, ska låta bli att ta eller få den. Nu har du fått strikta order från BM och då är det inget trams, se till att följa hennes råd och... där med BASTA
Är man dålig, så ska man få den hjälp man har rätt till och skämms inte för att ta den... även fast det kanske är lättare sagt än gjort.
KRAM