Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Haha, du får det att kännas sååå bra att inte vara preggo längre! :)
Hör har dotra bjudit på hela fem timmars sömn... Vaknade klarvaken för 2 timmar sen och ville leka!?!! :D (och äta förståss) bara gilla läget.. ;) nu sjunger dock energin på sista versen så förhoppningsvis får jag sova snart igen ^^

Senast ändrad:

Grattis till lilltjejen och jag stämmer in i kören om att hon fått ett väldigt fint namn!! :love:

Visslan: hääärliga bilder!! Så stolt och lycklig storebror ser ut!! :love:

Haha! Vet du? I min värld, jag som varit gravid i 9 månader nu, är det helt normalt! Jag vet liksom inget annat :) Jag har knappt något minne av att jag en gång i tiden var lite kvick i huvudet, haha. Men det känns faktiskt ganska bra ändå. Jag är med på att om inte allt för många dagar övergår gravidhjärnan till amningshjärna, det blir säkert lika skoj det.

En sak som är lite intressant är att i början var jag ju väldigt känslig. Grät mycket och var deppig. Sen var det lugnt med den saken i flera månader för att nu, sista månaden eller så, vara tillbaka på gråt-stadiet :p nu blir jag ledsen och arg om frullen är slut och jag måste handla. På tal om det.. Frukosten är slut... :p fast det har jag vetat om ett tag nu men inte orkat ordna det.

Hehe och själv har jag varit mer stabil i psyket än innan graviditeten - tills nu! Nu börjar jag gråta för minsta lilla motgång. Som en unge ungefär... :grin: :angel:

Men är det inte så att hormonerna är som mest fuckade i början och i slutet? I böjan var jag iofs mer som jag var i tonåren (riktigt svårt att kontrollera humöret!) och nu i slutet är jag mest lättstött och har nära till tårarna men har inga problem (peppar peppar) att kontrollera humöret.

Jag är ochhar varit precis som dig DS - superkänslig i början, med en stabil mellanperiod och nu grinar jag fanimej dagligen för att nåt är "orättvist"

Förresten - BF för dig i dag väl? :banana:

Japp! Får se om man råkar vara en av de där 5% som föder på BF men det räknar jag inte med. Kanske om man ställer sig och hoppar ut ungen men det vågar jag inte med tanke på vad som hände när jag var oense med busponnyn :D sambon håller på att tycka att vi ska färdknäppa hela tiden men det verkar inte ge något alls. Däremot hade jag ganska mycket värkar inatt så det känns fortfarande inte så långt borta vilket räcker för att jag ska känna mig nöjd.

BM sa att när man kommit till och passerat BF är man ofta mer less och uppgiven medan jag uppenbarligen mår bättre på den fronten. Klart att man känner sig färdig men när kroppen ändå visar några tecken på att det är på gång räcker det för mig. I "döveckorna" som var för ett par veckor sedan hatade jag allt medan jag nu är rätt okej med det hela. Väldigt skönt att känna så. Jag ska i alla fall försöka undvika att reta fogarna så jag inte behöver leva med mer smärta än nödvändigt för då lär jag tappa humöret på detta igen och det är ju onödigt.

Skulle lägga upp en ny bild på "mag-lådan" men postimage vägrar samarbeta... dessutom har jag börjat må illa på morgonen nu igen så jag har inte det bästa tålamodet med att sitta och vänta på bilder som aldrig laddas upp. gah! :devil:

Ja definitivt onödigt att reta upp fogarna om de har lugnat sig lite... vad skönt ändå att du känner dig rätt till freds med livet och att du ser en ände på det hela :) Jag hoppas jag kan vara så positiv hela vägen fram jag med!

v33.jpg

Lådan v 32+5

Senast ändrad:

Vilken spännande form! Vet du hur barnet ligger?

Det är väldigt lätt att se ett slut på det hela när man märker att kroppen jobbar på det. Hade det varit "dött" hade jag inte alls varit så nöjd med situationen. Stor, tjock och en känsla av att det varar för evigt är inte min grej ;) jag hoppas ju såklart på att ha en bebis innan nästa BM-besök på onsdag men det är inte jättehemskt om det fortsätter som nu i några dagar till.

Tänkte rulla ut till stallet idag, har inte träffat hästarna på bra länge nu och då träffade jag inte ens båda iom att jag linkade till bilen när ponnyn var tillbaka i hagen igen :p det blir dock inga promenader utan på sin höjd kommer de borstas och göras fina. Man vet ju inte om det är sista chansen på länge att träffa dem så man får ta vara på tiden.

haha ja den ser jätteskum ut och har varit så sedan jag började få synlig mage... känns lite knas att inte ha en sån där rund och fin mage som alla andra men det kommer kanske... jag känner mig suuuperstor men inser att jag ju inte är stor alls.

Kotte ligger med huvudet neråt, ruckbar sedan några veckor och med ryggen åt min högra sida oftast.

Så här lite halvt från sidan ser det lite mer normalt ut
v33_b.jpg

Fin mage med rolig form! :D
Här kommer jag med mitt bowlingklot dårå i v. 33+2
Men jag tycker nästan att jag har krympt? :confused: Eller kan det vara för att magen sjunkit så mycket?

8621559446_dde26efd61_z.jpg

Här är jag i v. 32+0
8603259305_6b8520111e_z.jpg

Senast ändrad:

Ja, det kanske kommer. Om det inte är livmodern som är mystiskt formad?

Min mage har också blivit lite mystiskt formad. Känner man så ligger bebis ganska långt ner men utåt kan man inte se att magen har sjunkit nämnvärt.

Den har nog bara sjunkit :)

Kl
Vem var det som pratade om fläckar? Var det inte Zews som var fläckig? Jag har fått världens fläckar på benen! Fast jag är nog mer lik en missfärgad dalmatiner än en ko :o

ja det finns ju nåt som heter hjärtformad livmoder har jag sett, men vet inte ad det innebär mer än att det lät sött :)
BM säger i alla fall inget om det och sf-måttet är strax över den mittersta linjen på kurvan så allt är ju som det ska i alla fall :)

Den har väl det. :) Nu är det snart dags för besök hos BM och sen ska vi till familjerätten och göra sambo till pappa på pappret med! :laugh:

Det tvivlar jag inte på, alla har ju olika form och som sagt, min mage sjunker ju inte med bebisen vilket väl heller inte hör till normen.

Micks: varför gör ni det innan barnet föds? *nyfiken fråga* är det ifall något händer eller så?

Man kanske inte är jättesugen på att kasta sig iväg sen? Verkar smart att fixa sånt innan om det går.

Vi kommer också göra det innan kotte föds, för oss har det med föräldrapenningen att göra.

Micks: varför gör ni det innan barnet föds? *nyfiken fråga* är det ifall något händer eller så?

Som majola skrev så vill vi inte behöva dra iväg och fixa det efter att trollet har kommit. Och sen känns det bra att ha det fixat om något skulle hända mig under förlossningen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 691
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar