Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Är så trött att jag knappt vet vad jag heter... :crazy:
Svarar lite snabbt och lulligt:
Nej, alltså om de i praktiken skulle krångla och ha sig om mamman skulle dö, det skulle jag inte svära på. Är säkert som klockan säger att där inte finns någon praxis.
Men det var den infon jag fick på familjerätten iaf :)

Ang. att fixa det där med faderskap på BB... vet inte men jag tror att det skulle ta för mycket tid från deras egna arbete + att det säkert måste vara socialsekreterare eller vad de nu har för fina titlar som fixar...

Vi fick iaf skriva på två papper - ett som typ bekräftade att vi startade ett ärende/utredning och sen själva faderskapsintyget (+ gemensam vårdnad) och det sista skulle bevittnas av två personer (hon ropade bara in ett par kollegor så inget man behöver tänka på själv! ;))

Fick massa info muntligt också, sånt kanske man inte kan/orkar ta in eller ta itu med när man ligger nyförlöst på bb :)

:bow:-smileyn :)

Micks: Om det skulle gå åt skogen får man hoppas att man tilldelas humana handläggare men, som alltid, måste man väl ha tur med saker oavsett. Nu ser det ut som det gör för vår del och vi får pallra oss dit i efterhand, förhoppningsvis är allt sånt klart när/om det blir ett barn till så småningom. Antingen genom giftermål som vi pratat om av praktiska skäl liknande de jag nämnde innan eller att vi skrivit på pappren innan, mest för att slippa ta itu med det när man är ny förälder :p Det vore ju trevligt att slippa i alla fall alla måsten man kan ordna innan men man lär sig nya saker varje dag.

Kl
Jag bad sambon om hjälp med däckbyte i helgen (mest behov av bärhjälp, jag skruvar helst dit dem själv för att veta att de sitter som de ska :angel: ). Tror ni att det kan sparka igång en förlossning att sitta på huk med fälgkors och domkraft? :D

Om inte annat kan det nog sparka igång fogsmärtorna ;)
Ang arv så antar jag att ni vet att ni inte kan testamentera bort hela arvet? Laglotten har barnet alltid rätt till. Vi gifte oss av juridiska orsaker, att vi älskar varandra och hoppas på att leva ihop resten av livet hade vi redan kommit fram till under våra 12 år tillsammans :) innan vi gifte oss hade vi tecknat en livförsäkring som skulle täcka att köpa ut barnet från huset.

Klockan, vad härligt att du redan känner bättring! Jag klarar mig utan kryckor nu, det tog ungefär två veckor, men jag går fortfarande korta sträckor och det går långsamt...

Jag har (peppar peppar) inte känt något i fogarna av att sitta på huk, däremot knäna men det kan man ju överleva, men märker jag något lastar jag såklart däcken i bagaget och ringer däckfirma på måndag så jag kan leja bort arbetet i stället även om jag hoppas på att slippa :) Jag har ju lovat mig att inte reta fogarna och jag lär ju känna om det är olämpligt och jag inte kan hitta en fungerande ställning.

jag tänkte också på dina stackars fogar direkt, men tror du att du klarar det så... jag gör också en hel del som jag inte borde (sitter och funderar på att försöka dammsuga nu t.ex.) men får ju lida av det efteråt.

Hur som helst så drömde jag att du fick barn i natt DS, det var bara en vanlig bebis och jättesöt :) (till skillnad från andra konstiga drömmar man kan ha)

Jag har haft lite kännbara sammandragningar nu på morgonen, vet faktiskt inte om det är lite magont eller om det faktiskt är sammandragningarna som känns så pass mycket men skumt var det i alla fall... får höra med BM på måndag om det är som det ska eller inte. Kotte busar på regelbundet där inne från morgonen tills jag somnar på kvällen men karaktären på rörelserna har ju definitivt ändrats. Jag har lättare att andas samtidigt som det känns som om den fortfarande ligger väldigt högt upp så jag får väl se...

I morrn kommer äntligen sambon hem igen :love: Far min är bra som hjälper till men han driver mig till vansinne snart... Små saker som inte spelar så stor roll men som gör mig galen. Det är inte meningen att man ska leva med sina föräldrar när man är vuxen helt klart :)

Vad skönt att du har släppt kryckorna i allafall! Man blir ju så låst ....

Jag är så glad att det är så pass mycket bättre. Så fort jag tar på mig skor blir det problem dock, och jag håller mig hör i huset, på nedervåningen. Längtas tills vi kan flytta upp i sovrummet igen och så men trappan är lååååååång .... Idag ska vi prova åka på en liten biltur och kika efter vårtecken. Längtar efter att kunna följa med och handla och såna saker ... men bara att kunna duka av bordetm plocka undan på diskbänken och såna "småsaker" är just nu ett rent nöje... så så synd är det inte om mig. ;)

Jag blir rejält borskämd av Ludde måste jag säga. Han sover gott på natten, ett par timmar mellan varje mål och är lugn och lättsam att sköta om. skönt,,,Dottern får också guldsrjärna för att hon är så tapper, nog märks det att hon är sotis men mest är hon "präktig storasyster" som plockar fram blöja och skötbädd åt mig (byter sittandes i sängen).

DS: det är helt obegripligt att du ens tänker tanken att byta däck ... om du ursäktar att jag skriver det. Sitta på huk när man är höggravid (!) är ju en sak men att dra åt bultar och böja sig fram och ..... eller ska du peka åt Alex och låta honom göra jobbet? :cool:

Lew: vad skönt att du kan få hjälp av din pappa men jag förstår att du blir tokig. :p

Mja, tanken var att jag drar bultarna, åtminstone den första biten så däcken inte hamnar snett och han lyfter däcken men jag lär ju märka om det är galet tänkte jag men när jag var uppe på dass i morse konstaterade jag att idag blir det inte gjort i alla fall, det kände jag mig inte fräsch nog till. Mitt blygdben (?) lär säga tack och hej då. Vi (Alex :angel: ) kanske tar ner däcken åtminstone så att jag inte står där med däcken vinden på måndag om jag behöver hjälp att ordna det. Det är ju egentligen inte skitbråttom men mina vinterdäck är inte ett dugg bra längre, minst sagt luriga att köra med, så det hade varit skönt att få väck dem innan bebisen kommer.

Men, som sagt, det får vänta. Idag är jag ingen akrobat :) i värsta fall blir det däckfirma eller kaaanske farfar på måndag.

Lew: skönt att det inte var en ful och konstig bebis jag fick :o som sagt, graviddrömmar är ju inte helt normala annars. Tyvärr blev det varken söt eller ful bebis inatt och än är hon inte mer "på väg" än tidigare.

Micks: Om det skulle gå åt skogen får man hoppas att man tilldelas humana handläggare men, som alltid, måste man väl ha tur med saker oavsett. Nu ser det ut som det gör för vår del och vi får pallra oss dit i efterhand, förhoppningsvis är allt sånt klart när/om det blir ett barn till så småningom. Antingen genom giftermål som vi pratat om av praktiska skäl liknande de jag nämnde innan eller att vi skrivit på pappren innan, mest för att slippa ta itu med det när man är ny förälder :p Det vore ju trevligt att slippa i alla fall alla måsten man kan ordna innan men man lär sig nya saker varje dag.

Och det kommer säkert gå hur bra som helst och lösa sig om det mot förmodan skulle gå åt skogen också :)

Jaaadå! :) det brukar ordna upp sig när jag är med i bilden, på något vänster.

Låter bra! ;)

---
Jag är heligt förbannad på min bror idag och behöver helt klart distraheras... Ikväll ska jag till svärmor på sexleksaks-homparty :eek:
Men nog lär det få mig att tänka på annat iaf! Massa salongsberusade "tanter" där dessutom majoriteten antagligen jobbar på neo/bb/förlossning :D

Och så lilla jag, med mitt alkoholfria vin och bauta-mage som varken är intresserad av leksakerna ifråga eller kommer i kläderna som också skulle finnas med till försäljning! :rofl:

haha jag ska också på home-party till veckan, fast Oriflame då... smink och sånt - jag använder inte det ens (ja nån gång om året kanske)... men jag tänkte att lite social kan man ju försöka vara.

Jag hängde inte med, ska du på sexleksaksparty för att du är heligt förbannad? :p låter som ett klart godkänt sätt att distrahera sig på! :D

Är såntdär alkoholfritt vin något att ha? Jag var ju lite sugen på att prova sånt och alkoholfri öl i början, särskilt öl som jag var såååå sugen på.

Hahaha nej, men det hade ju vart något, att lösa det på det sättet! :D Nej, det råkade bara sammanfalla så att jag blev förbannad samma dag som partyt är! :rofl:

Vet inte vad jag gett mig in på, men önska mig lycka till... :angel: Får be sambo rädda mig tidigare om det blir för illa. ;)

Den flaskan jag provade sist var god, nåt rosévin. Även Blue nun är god och smakar ungefär samma fast utan alkoholsmaken. Jag tycker helt klart det funkar när man är sugen! :)
Sen är det väl olika sorter... är lite sugen på att prova något rött.
Öl har jag hört mkt gott om! Nanny State fick 5 solar av den där roliga snubben på tv4 nyhetsmorgon! :D Den vill jag prova!

Aha, men då var det ju bara positivt att du hade sexpartyt inplanerat just idag :)

Rosé brukar ju vara en hit för min del. Jag har flera viner i mitt glasskåp här, både rött, vitt och rosé som suktas. Även en Malibu. Så fort jag kan dricka med gott samvete ska jag bjuda in fd Mimifly på en malibu-tropisk juice-kväll med grill och sushi-rullning och grejer :d Tills dess borde jag kanske täcka för glasrutorna så jag inte blir så suktad i onödan, haha.

De alkoholfria, är de mer som saft? Jag är rädd att de blir väldigt söta när alkoholen försvinner.

många av dem är jättesöta, man kan lika gärna dricka druvjuice.

jag tycker rosevinet på maxi funkar ok. min kompis sägr att alkofri öl är bättre.

idag har jag varit ute i solen med mina två stora medan sambon och Charlie sovit middag. jätteskönt utan mage och utan bebis!

Ja eller hur! :)

Har också en massa som står i skåpet och suktar. Bl a min älskade jägermeister! :(
Härligt det låter!

Nej, de smakar precis som vin, utan alkohol :) Den rosén jag provade var inte alls spec. söt, däremot syrlig och frisk :) Mousserande tyvärr, jag hade velat ha just den utan bubblor.

Ja, sen finns såklart massa söta sorter också! "Mitt" systembolag har många sorter som verkar bra. Står ju på listen under flaskorna hur söta, beska, syrliga osv. de är :)

Ang alkoholfria alternativ så har de rödvinerna jag smakat varit hemska. Söta lite som svartvinbärssaft, urk!
Vita vinerna har också varit mer söta, men mousserande har varit bättre. Billabong gillade jag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 691
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar