Sv: Vårföräldrar 2013 #4
Ser härligt ut med vårpromenad klockan! Du strålar verkligen
Mysiga bilder på Charlie och syskonen, visslan
Fina magbilder också!
Kl
Oj, jag hade ju tänkt rapportera här för flera dagar sen
Fattar inte riktigt vart all tid tar vägen? Är kvar på BB, antagligen tills imorgon bitti. Tack för alla gratulationer!
Har lite dåligt samvete för att jag trängde mig förbi dig i kön, DS. Men du ville ju ha bilen kollad först
Nu när det är fixat tycker jag nog att hon kan snabba på lite!
Det blev akutsnitt för oss till slut. Var ju på undersökning i tisdags em och blev skickad till FL pga att bebis verkade sova för mkt på ctg. Hon vaknade till med dropp efter några timmar på FL, så vi fick åka hem vid 23 eller så med tid för undersökning på FL igen nästa dag kl 14. Bebis verkade rätt normal under natten, så jag var inte super-nervös (men lite...). Maken jobbade nästan hela natten för att få klart en grej på jobbet innan FL (bra förberedelse för ev. vaknatt).
Sen ringde de från FL på morgonen och väckte mig och undrade hur snabbt jag kunde komma. Hoppsan! Varför hade jag inte packat väskan som jag tänkt 100 ggr redan? For runt som en iller och packade (hade tänkt göra det i lugn och ro innan 14) och lämnade storebror hos farföräldrarna och fick skjuts av dem. Hann iaf inte bli alltför nervös.
Väl på FL blev det långa ctg, där Törnrosa fortfarande tog det väldigt lugnt. Pga av detta i kombination med storleken (de gissade på minst 4,5 kg), insulindiabetesen + ev. minskad placentafunktion blev det akutsnitt på eftermiddagen istället för igångsättning. När de väl bestämt sig gick det snabbt. Jag som aldrig blivit opererad förut kände mig som om jag var med i Greys Anatomy eller så. Allt gick bra iaf.
Nu är jag ganska mobil igen, men är lite nojjig angående såret. Har plötsligt fått två fotbollar ovanför magen (som fö ser ut som om de glömde ta ut Linneas tvilling).
Storebror tycker inte att det är så roligt på sjukhuset och är väldigt blyg och osäker med Linnea. Tror dock att det blir bättre när vi är hemma.