Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

kan du inte skippa pumpandet på natten? amma från ena bröstet, byta blöja, rapa och amma från andra. sen sonda.det låter lite som en ond cirkel för sonden gör honom mätt och då minskar intresset att skaffa mat själv. hoppas dropparna hjälper, jag har haft två barn med kolik och väntar bara på att det ska börja för den tredje....

Det är ingen fara, som sagt ville jag ha bilen kollad först men tösabiten verkar inte ha förstått att det är färdigt nu ;)

Vilken pers du verkar ha haft! Tur att det gick bra ändå! :)

Kl
Ligger och gäspar så stort att det pressas tårar ur ögonen och kudden blir helt blöt! :o ändå somnar jag inte.

Jag måste fråga, är det någon som märkt av andningssvårigheter sådär runt v. 38-40? Jag hade hoppats att det inte skulle komma tillbaka då bebisen inte ligger i mina lungor längre men nu börjar det bli kämpigt med syresättningen igen. Inga problem att andas djupt men det känns som om det inte räcker eller vad man ska säga.

Vad skönt att allt har gått bra iaf, trots akutsnitt! :) Hoppas att det inte är någon fara med såret!

Lite intressant igår var att två från "neonatalgruppen" studerade min mage och konstaterade båda att den hänger otroligt mycket ner i förhållande till vilken vecka jag är i. Jag är tydligen en hel månad för tidig med att ha en så "sjunken" mage!
Jag lovade att knipa i alla fall... ;)

Kul att se svärmor gå omkring stolt som en tupp redan innan trollet är ute. :love:

Kl

Tusan vad ni skriver! Här är man borta ett par dagar och har sen massvis att läsa ikapp :p

Pan: skönt att mjölken kommit igång ordentligt! Har du lärt dig dubbelamma ännu?

Leia: skönt att allt gick bra, trots snitt. Alltid lite läskigt när allt går fortare än man planerat. Var du vaken under snittet?

Ds: kanske dax att börja testa alla "roliga" tips man kan få? Tvätta fönster, storstäda, rensa ogräs, springa i trappan ECT ECT :p

Sen kommer jag inte ihåg mer vad ni skrivit :o

Själv var jag ju på Ullared, och tusan så glad jag är över att jag fixade med en rullstol! Min bästa vän förevigt! :D kommer sakna honom lite när jag lämnar tillbaka honom på onsdag...

Efter fredagens shopping så hade vi redan sprängt den tänkta budgeten, men vad tusan, vi behövde grejorna :D
Bada badtunna på kvällen var underbart skönt! Aldrig gjort det innan... 40 gradigt vatten och 2-4 grader i luften - underbart!
Blev dock rejält illamående efter ett tag, så blev en timmes vilande innan jag var fit for fight igen.

Helgens slutsumman hamnade på 94 000 kr :eek: min plånbok skriker liiiite.......
Värt att nämna där är kanske att det ingår en bil också ;)

Skriver mer om inköpen sen (både bil och bebisgrejor ;) ), dax att packa upp nu och ta lite bilder till er om ni är intresserade :)

Jösses, jag läste nog siffran 3 ggr innan jag såg att det var inklusive bilköp! Då blev det plötsligt "okej" :)

Angående knepen var ju att hota med däckbytet en del av den planen. Förhoppningen var ju att jag skulle föda innan det blev däckbyte men planen omformulerades till att gå en kort sväng på Solna centrum och köpa en väska till sambon och ett gott te till mig. Kanske ska ta och sätta igång lite tevatten nu. Sen var faktiskt planen idag att tvätta fönster eller åtminstone speglar. Golv-till-tak-spegeln i sovrummet är rejält flottig av alla fingrar :p sen en svängom med dammsugare och golvmopp (räknar dock med sambons hjälp där). Fick liite molvärk i ryggen när vi bytte sängkläder nyss så kanske kan det hjälpa något att småfixa lite under dagen även om jag är skeptisk ;)

Jag fick också tyngre att andas i slutet igen, jag tyckte det kändes lite som att jag var så tung att det alltid var ansträngande att andas så att det kändes som att jag fick i mig för lite syre. Jag antar att så inte var fallet, men det var känslan.

Visslan, fy, har båda dina stora haft kolik? När började det visa sig? Hoppas Charlie klarar sig utan!

Micks, lät som en kul kväll, skönt att känna att du var i trygga händer ;)

Leia, vad läskigt att bli uppringd sådär och att det blev akutsnitt, hur stor var hon nu igen? Hoppas att det inte är någon fara med snittet.

Här hemma flyter allt på piano. Vi sover helt hyfsat för att ha bebis, jag får sova ett par-tre timmar i stöten och det tycker jag är lyx i jämförelse med dottern som vaknade minst en gång i timmen. Dottern vaknar i princip inte alls av lillebror och hennes känslostormar har lugnat ner sig igen så det är näst i till harmoni här hemma. Mysigt!

Det är ganska precis den känslan jag får så det är kanske inte bara jag som är konstig :)

Jag var också tung-andad. Natten på FL fick jag bricanyl för att stoppa pinvärkarna jag hade. Svosh- sa det i luftvägarna, länge sen jag var så "lätt-andad" :p

Leia: oj vilken pärs! Undrar som andra hur stor/liten Linnea var och om du fick vara vaken? Skönt att allt gick bra...
Dottern var också "blyg" när vi var på sjukhuset men det är ju en annorlunda miljö.., när får ni komma hem?

Det är väl en form av astmamedicin bland annat? Hm, nåja, snart över. Hela kroppen känns helt mysko idag så det skulle inte förvåna mig om det startar inom de närmaste dagarna om det fortsätter såhär. Förhoppningen är idag eller i morgon för det känns som om någon har slagit mig HÅRT i huvudet :p Sambon ska ringa sin far och kolla om han kan vara kattvakt så vi kanske kan åka och lämna av lite nycklar till honom under dagen. Det är väl det sista måstet om inte sambon vill åka hem med jämna mellanrum under FL-BBtiden.

Jag är verkligen ingen expert, men håller med om att det låter lurigt att få igång amningen om han får mkt pumpad mat genom sonden. Vi fick ju väga före och efter amning och sen ge resten baserat på hur mkt han lyckats amma. Anses gammaldags i Sverige vad jag förstått, men gör ju iaf att man ger så lite som möjligt utöver amningen. Hoppas att hemvården har några bra tips och att det lossnar snart!

Haha vilse, jag undrade hur många 10 kronors-bodies du köpt egentligen :D låter som om ni haft en bra shoppingrunda iaf.

Klockan mfl: i slutändan var hon inte så stor (4,1 kg). Var vaken under op, mysigt att få ha henne på bröstet innan hon fick följa med pappa till ett varmare rum :love: Hoppas att vi kan åka hem imorgon.

Kanske borde leta rätt på en astmatiker och "låna" lite medicin så man kan somna utan panikkänsla :angel:

Bricanyl får man för att stoppa värkar/sammandragningar (det var därför jag fick det, trots att jag var mitt i förlossning, jösses måste skriva ned min fl-story känner jag...)
men: vill du att FL ska dra igång så ska du nog stå över! :cool:

Jag behöver akut hjälp!!!!

Jag är sjukt sugen på något gott - men vet inte vad :eek:

Måste vara lättgjort, helst gå snabbt, och vara med "vanliga" ingredienser (har inte så mycket hemma och handla orkar jag inte :p)

Funderar på kladdkake(smet) men tror inte det är riktigt det jag är sugen på... Har tyvärr inga äpplen hemma, annars hade det blivit äpplekaka.
Kan man göra vaniljsås på vatten tror ni? för då skulle jag nog kunna få ihop till en liten jordgubbspaj.... :d

Vatten är nog lite för "tunt". Har du ingen grädde att blanda med vattnet? Eller något yoghurtliknande att krydda med flor- och vaniljsocker?

Kom på att jag hade glass :)

Så nu står det en jordgubbspaj i ugnen. Jocke får vaniljsås till sin bit, och jag äter glass till. Jag är inte lika kräsen som honom ;)

Ibland är det jobbigt när vi inte äter/dricker samma saker... För grejor hemma till att göra vaniljsås är här ju - men jag tål inte den jävla mjölken :p

Smörstekta havregryn med socker?!? Det lät.... väldigt konstigt... :p
Kan man verkligen äta det? Haha. Aldrig hört innan bara.. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 691
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar