Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Låter jobbigt att du är stressad. Skit i att ringa tillbaka till folk, det får de väl tåla :devil:
Men vad härligt att tjejerna mår så bra :love: Hur länge ska ni stanna innan ni får åka hem?

Hahaha! Jösses vilken jättenapp! Så söt! :love: och hela ansiktet försvinner i den där nappen. Skriv ut bilden och spara till studenten!

Jo jag gör faktiskt det.. :p just nu är vi viktigast och det får dom tåla ;)

Dom släpper hem oss allra tidigast v34+0 dvs nästa fredag men tror snarare det tar 2-3 v. Är superläskigt när dom dippar så vill vara helt säker på att dom är superstabila innan vi åker hem så stannar hellre lite extra! Vi har det så bra här så med lagad mat o service :devil: och fantastisk personal! :love:

DS: smart! :D nappen är verkligen inte stor irl, det är hon som är miniliten! :rofl: ska visa en bild från första badet där man ser hur pytte hon är jämfört med våra händer sen när vi orkar lägga in bilderna från systemkameran :)

Du får helt enkelt spara nappen och hänga dit på skylten så man inte blir lurad :D

Men jag blir fundersam över hur min unge ser ut, anatomiskt. Rätt som det är så står magen åt två håll, liksom. En stor hård "bula" uppåt/åt höger, och en annan hård "bula" rakt ut åt vänster på magen. Båda bulorna för stora för att kunna vara huvud (hoppas jag innerligt). Hur i hela fridens namn lyckas ungen med det? Om huvudet är någorlunda fast i bäckenet måste ju ungen vara typ 70 cm lång och byggd som en sumobrottare :eek:

Samma fenomen här - magen ser ut som "rumpan" på ett päron. Så två vårbarn från den här tråden kommer det bli väldigt intressant att se hur de ser ut sen! :rofl:

Kl
Hormonkärringen igång här i Solna! :devil: Min underbara farmor som lyckats reta gallfeber på mig. Hon undrade om jag hade lust att komma förbi någon dag (helt okej fråga). Jag sa nej då jag inte alls känner mig sugen på att lämna hemmet just nu utan tar det hellre lugnt. I alla fall, hon fann sig i att jag inte var så sugen och så sa hon att vi kanske kommer över sen när lillan har tittat fram. Där blev jag knäpp. VADÅ VI KOMMER ÖVER?! :eek: Om det nu är så att hon vill träffa barnet kan hon väl komma över till oss för en gångs skull, är det inte så man gör? :crazy: Jag skulle aldrig be någon nybliven familj att sätta sig i bilen och åka till långt-bort-i-stan för att säga hej och visa upp bebisen. En sak om man erbjuder sig men att be oss åka dit.... Näää... Då lär hon få vänta. Till saken hör att hon varit i mitt hem 1 gång på de här snart 2 åren jag bott i Stockholm och det var när jag bjöd in familjen på födelsedagsmiddag, annars har jag fått åka :grin:

Själv hade jag tyckt det var jätte skönt att åka iväg själv, då kan man packa ihop och åka när man själv tycker det räcker ist för att behöva drass med folk som inte åker hem..

Så tänker jag med de flesta men sambon har definitivt inga problem med att säga att folk ska sticka så det kommer inte bli nåt problem. Om farmor hade åkt med farfar vet jag att farfar packar ihop när fikat är slut med. Då ska han hem och ringa sina kvinnor ;) sen är det inte främst själva grejen att åka som är det jag surade ihop över utan att det var så "självklart" att vi skulle åka dit. Om hon har mage att tjata sen kommer hon få veta att hon lever. Jeeeez...

Åh så söt hon är lilla pärlan! Nappen ser verkligen enorm ut.

Kl
Tack alla för lyckönskningar och hållna tummar. Nu är hon här lilla Linnea! Allt väl, men vi är ganska trötta. Skriver mer imorrn!

Skriver ikapp lite nu när min käre far äntligen gåt och lagt sig... man får ju var lite social också när han är så snäll och kommer hit och hjälper till... :)

Majola - jag har en trikåsjal och kommer använda den direkt, det ska visst vara lite enklare med en stretchig sjal i början men man kan absolut använda en vävd sjal också direkt från start.

Pan - så söt hon är!! :love:
Skönt att få sova ikapp lite också, och försök strunta i att alla ringer ch ska prata och ha sig. Det hinner ni med sen och det måste de ju faktiskt acceptera tycker jag. Så det så!

Zewz - Äsch, jag tar det minsann som att kotte håller på att fixa till sig. Jag har haft ganska mycket sammandragningar hela dagarna den sista tiden och börjar äntligen kunna andas lite normalt igen så nog tror jag kotten sjunker. Känner inte heller av att den "far omkring" så mycket längre heller utan mest sparkar åt samma håll hela tiden och så ett jäkla pillande neråt. Har haft en del ilningar neråt blygdbenet med, men det är nog mest fogar och annat otyg.

Jag har förresten också två hårda bulor på vardera sidan tycker jag, fast oftast känner jag tydligt ryggen/rumpan på höger sida och så nån fot här och där. För övrigt är framsidan på min mage fortfarande stupande platt - jag är övertygad om att kotte ligger förpackad i en kartong på nåt sätt... (ska försöka komma ihåg att ta ny bild snart)

Leia - GRATTIS!!!! :banana:
Hoppas allt gick bra och att du får en välförtjänt sömn nu. Hoppas på mer info i morrn :)

DS - jag håller med dig, vill hon träffa bebisen så får hon komma över till er. Vi kommer säkert att åka och hälsa på släkten så småningom vi med, men vill de träffa kotte innan dess så får de vackert pallra sig hit. Min mamma tänker lite på samma sätt.. hon hade ju inte heller tid att komma och hjälpa mig nu när sambon skulle iväg, så det var tur pappa kunde planera om i sitt schema och komma hit nu.
Jag vet iofs inte hur långt ni har, men jag är då inte sugen på att sätta mig i bilen 35 mil för att min mamma ska få träffa kotte så snabbt som möjligt liksom... :angel:

För övrigt fick jag reda på i dag att min läkare mfl kommer att dra igång med min ansökan om permanent sjukersättning nu under veckan eller så, jag som var beredd på att få vänta till efter semestrarna med det!

Lilla pärlan med favoritnappen! Prematurnappen duger inte ;)

blogger-image-1011014146.jpg

:rofl::rofl:

Haha vilken härlig bild. Så söt :love:

Tack alla för lyckönskningar och hållna tummar. Nu är hon här lilla Linnea! Allt väl, men vi är ganska trötta. Skriver mer imorrn!

GRATTIS! :banana: :bump:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet - Charlie född 2013-03-30
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet - Ludvig född 2013-03-28
13:e leia, 2a barnet - Linnea född 2013-04-03
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
24:e panaccea 1a barnet (tvillingar) - Freya & Thyra födda 2013-03-27
25:e Lewellyn, första barnet

Listan börjar fyllas på nu! :D

haha vilken underbar bild! jag ligger och tittar på mitt pyre och förundras över hur liten han är och då är han mer än dubbelt såså stor som dina!

nu har min mjölk kommit igång på riktigt. hello dolly :bump::bump: så snart får jag ge mig in till stan och köpa en "over the shoulder boulder holder" som min amerikanska vän brukar kalla dem.

Vi ska på pku test idag på kk, första gången jag och Charlie åker bil sen vi kom hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar