Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Vilka fina bilder! :) vad ni gör mig bebissjuk! Snart är min lilla här med :)

Leia: grattis!

Haha! Tack för omtanken. Det brukar ju funka lite så på hästar. Så fort första hästen i stallet fölat kommer snart de andra med men det verkar inte bita på mig :cool: fast å andra sidan fick hon ju inte komma innan idag, jag ska ju åka till verkstaden om någon timme :p

Fina bilder! :love:
Framkallar verkligen en bebislängtan.... :D

Idag har jag gått 35 hela veckor. = de stannar inte förlossningen om den sätter igång nu.
Jag åker ju till Ullared imorgon och kommer tillbringa hela fredagen och lördagen där. Ska vi slå vad här i tråden? Hur många tror att "lagen om allas jävlighet" slår till så jag föder där uppe? :D

Haha, jag hade ju samma oro men ta med en bilstol till bebben om ni åker bil samt förlossningsbrev och grejer så behöver du nog inte oroa dig ;) laddar man för det är det ju klart att ungen stannar kvar liksom.

Det hade vi redan tänkt! :) Känns lite som du säger - tar man med babyskyddet så är det nästan garanterat att ungen stannar inne dessa dagarna (hoppas jag). :)
Men ja, man kan ju inte sluta leka med tanken ändå - kanske vi får se en födsel på nästa säsong av "ullared"? :angel: :rofl:

Haha! Ja vi får väl se! :)

Nytt besök på verkstaden så jag kom ju hit i alla fall. Runt lunch är hon välkommen igen, tösabiten! :D fortfarande lite värkar så humöret är fortfarande på topp. Sambon frågade igår om jag är nervös men jag känner ingenting sånt inför förlossningen. Däremot är jag ju lite orolig för känslorna efteråt. Tänk om jag tycker att bebisen är jätteful och inte alls vill ha med henne att göra. Sambon har precis samma oro och vi pratade om det att det verkar vanligt att känslorna inte kommer direkt utan att det kanske tar en stund och att det i så fall inte är något fel. Alla reagerar ju olika.

haha vad skönt att man inte är ensam om de där tankarna "tänk om den är SKITFUL?" :)
Förmodligen kommer det ju vara världens finaste men ändå :o

Jag hejjar på er härifrån rullen!

Jag kom förresten på här om dagen att jag har ju passerat 32 fulla veckor nu så om kotte plötsligt får för sig att komma nu så slipper vi köras 40 mil till regionssjukhuset i alla fall ;)

BM-besök på måndag och förutom sammandragningar då och då under hela dagarna så känns det bara precis som vanligt... kotten lever om och sprätter mest hela dagarna tycker jag, så oron över alltför tidig födsel har börjat släppa nu.

GRATTIS!!!!!!! Fint namn! :love: En "sån" har vi också här hemma!

Visslan: Åååååå!!!!! :love: Är brorsorna stolta?

*KL*

Från igår:

promenad_515d2b75e087c34ac1f0c351.jpg

:love:
Lätt arrangerad bild, Maken körde (mest) vagnen och jag rullade själv. Jag behövde lite knuff då och då dock, mycket grus på vägarna.

Vi ska strax ut igen .... så himla glad ...

Hörni gravida - håll ut! Snart är lönen här och guuuud vad skönt det är att inte vara gravid längre!!! Jag börjar se ut som mig själv i ansiktet, ingen halsbränna, fötterna och händerna har svällt av. Ingen mage ivägen .... :p
Fast bäst av allt är att ha en liten minimänniska att snusa på. :love:

KL

Grattis till alla er som hunnit få barn! :)
Är inte det minsta avundsjuk... :p Jag är så in i bängen trött på att vara gravid nu och jag är i v 38+4 idag. 10 dagar kvar till BF....
Kan inte säga att jag känner av något heller, o-onda sammandragningar har jag haft sen säkert 10 veckor tillbaka så dom räknas inte tycker jag :p liiiite mensvärk ibland men det gör inte ont.
bebis är fixerad sen v 37 och den ligger så sjuuukt långt ner så att jag kan känna huvudet med fingret :o var tvungen att känna efter haha. ett halvt pekfinger in i murran kan jag känna huvudet genom slidväggen! :eek:
Maken vägrar alltså att ge mig en färdknäpp haha.

kom uuuuuut....

Underbart att du ser så glad ut! :) det riktigt lyser om dig!

Jag håller ut som attan men nu känns det inte så farligt långt borta. Så läge jag får mina små värkar och sammandragningar är jag nöjd och belåten, slutar de komma lär jag bli bitter igen dock.

Vad härligt det ser ut :laugh:

Vi var också ute på barnvagnsprommend igår. Vår första. Superskönt. Är riktigt nöjd med vagnen. Sedan gjorde jag chokladbollar :d

Men äntligen! :banana:
Hej Mikaela, AF har meddelat att det p ga a din värk är ok att du enbart är här två dgr/v, och att du får med dig hemuppgifter hem. Meddela gärna de dagar du tänker närvara.

Vad hemuppgifterna ska bestå i blir spännande... ;)

Klockan - haha vilken rolig bild! Och som du strålar! :love:
wtf - Vad häftigt att du kan känna huvudet! :eek: Nej, det har nog inte gått upp för mig att det är den vägen ungen ska ut... :angel:

Jag tror att det är vanligare att man känner "öh, vems barn? är det den här jag väntat på?!" än att man känner den där himlastormande kärleken ...
Det gjorde jag med dottern- blixtfölskelse vid första anblick. Nu blev jag också otroligt otroligt glad men jag var så omtumlad för det gick så vansinnigt fort, två krystvärkar sen var han född ... och typ minuten innan första kryst-känslan funderade jag på om han skulle hinna innan midnatt, och då var det ju eftermiddag! ;)
Men sen så .... nu älskar jag honom gränslöst. I morse tänkte jag att sist fick jag världens mest underbara unge, och nu fick jag det en gång till! :love: jolligt va? ;)

En kollega berättade att när hon väntade #2 var hon jätterädd för att hon inte skulle tycka om den minsta lika mycket som den äldre iom att det ju är så pass starka känslor där men det var tydligen inga problem att ha plats för fler stora kärlekar i hjärtat. Jag har dock räknat kallt med att kärleken kommer att växa fram. Om inte annat för att slippa besvikelsen när ifall inte kommer direkt :)

Det låter klokt resonerat tycker jag.
Jag funderade lite som din kollega, att är det möjligt att känna samma starka kärlek för fler människor, men jag känner det som att hjärtat har blivit större sen Sixten kom. Jag känner lika starkt honom som för dottern, så jag hade inte behövt oroa mig, men det vet man ju inte innan ;) jag tror att alla tankar och funderingar är bra förberedelse :)

Leia, Stort Grattis till dottern, fint namn! Hade vi fått en till dotter hade det varit en stark kandidat även här.

Pan, bilden är så sjukt söt! Lilla sötsnöret! Jag säger som Visslan, jag tyckte min 2,9 kgs bebis var liten... Men i jämförelse så...

Jag bär Sixten en hel del i trikåsjal här hemma när han vill vara nära och jag behöver göra något, väldigt smidigt och gosigt. Undrar varför jag aldrig upptäckte sjalen med dottern?! Trodde nog att det skulle vara för meckigt för mig. Selen kommer jag garanterat att använda sen också, men nu när han är så liten föredrar jag sjalen.

Jo det tror jag med. Vi har börjat prata så väldigt mycket mer med varandra om djupare saker bara sista veckorna. Jag förstår inte varför jag har gått runt och ältat allt det där i min ensamhet när han har ganska lika rädslor som jag har men bättre sent än aldrig. Jag tror inte att någon av oss förstått hur lika våra funderingar trots allt är även om jag ger ett lugnare intryck än vad han gör. Den stora skillnaden i våra tankar är att han är nervös inför förlossningen (också) medan jag idag är helt lugn inför den men mer orolig för tiden efter. Jag har inte ens tänkt tanken att något kan gå snett och att barnet eller jag kan få allvarliga skador för jag ser risken så pass liten.

När vi satt vid bordet efter middagen idag och jag såg hur trött han var så sa jag nåt om att det snart är helg igen. Svaret jag fick var lite speciellt. "Mm, då kanske vi är föräldrar". Det ger fortfarande en viss overklighetskänsla.

*kl*

Pan, Visslan och Klockan: Vilka jättehärliga bilder! :love:

Angående känslan av att man kanske inte kan älska barn nummer två lika mycket som första barnet så förstår jag det helt och hållet. Har också haft lite tvångstankar om det den senaste tiden. Vår son är inne i en så härlig period, talet börjar lossna och han är så kul och söt på alla sätt (och mycket mammig...). Men jag förlitar mig på att man kan älska flera människor lika mycket (funkar ju med man och son t ex).

Roade mig med att läsa min förlossningsberättelse från "sommarföräldrar 2011-tråden" igår. Var rätt kul att följa de sista dagarna faktiskt.

Våren börjar komma på allvar och det är så skönt att kunna vara ute mycket med barnen igen. Våra grannar håller precis på och anlägger sin trädgård och barnen (alltså vår son och deras dotter, de är lika gamla och beter sig som gamla äkta makar :D) är med och gräve och samlar stenar i timmar. Under tiden kan jag sitta på uteplatsen och dricka kaffe och bara ingripa med korta sprintar när han kastar sig iväg med en bobbycar eller så!

Kl

Gravidhjärna säljes!
Kl är lite över 3, och jag kan inte somna pga att vi ska till Ullared. Varför? Jo - för tänk om jag glömmer packa ner något!? :eek: okej att jag normalt brukar kunna ha stenkoll på sånt, och att jag nu kan ha lite svårt att komma ihåg säker även om de är uppskrivna på komihåg listan, men detta är ju löjligt!!
Herregud, det är Ullared vi ska till, glömmer jag något lär jag kunna köpa det där :cool:

Nu ska jag gå upp och äta lite yoggi, kanske det hjälper. Misstänker dock att Jocke åt upp den igår... är det så illa kommer jag fan sätta mig på golvet och böla tills Jocke vaknar och förklarar varför han ätit upp sin yoggi redan (som jag inte tål helt............. )
Fullt normalt, fullt normalt. :cool:

Som sagt, gravidhjärna säljes - bud någon?? :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 691
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar