Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jaha.. Hann ladda upp paddan och synka mot iTunes sen kidnappade sambon den och låste in sig på dass!! Wtf :devil: skända min stackars padda det första han gör!!

Måndag= pannkaksdag? Vi hade också tänkt äta pannkakor men min rygg sa ifrån att den inte vill stå vid spisen och vända pannkakor :cry:

Eller så är det just vad det INTE är med tanke på att vi alla tre misslyckas med planen på ett eller annat vis... :angel:

Jag misslyckades minsann inte! Jag började vispa lite och så kom jag på mig så det var bara att plocka upp mjölet på toppen och pannkakorna blev som vanligt :)

Nej, sorry, okej då... :angel: Men du höll på att misslyckas så det räknas nästan! :D

Det heter inte pannkaka, det heter kaka- kort och gott, så ni vet. :p (en ett och ett halvtåring styr mitt liv)

Delvis kl

Har era småttingar ändrat rörelsemönster något på sista tiden? Här bökas det på helt annorlunda vis (mer ungefär som jag föreställer mig att jag ser ut när jag ålar omkring i sängen/soffan än puttar och sparkar som var innan) och det rör sig betydligt mer och oftare än vanligt. Ofta gör rörelserna ont i ryggslutet och motsatt på framsidan, ungefär som kraftig mensvärk. Är det typiska tecken på fixering? Bebis var ju fortfarande ruckbar vid förra besöket så det är ju inte omöjligt att det ska knölas ner lite till.

Jag försöker googla fenomenet men det är olika bud på varje träff :p

Jag tycker mer det har känts som kraftiga ilningar när barnet prejat ner huvudet i bäckenet men det kan säkert vara olika för olika personer. däremot har onda förvärkar och värkar känts som kraftig mensvärk.

gah, ligger i sängen och inser att jag glömt galieven i fönsterkarmen. dö av halsbränna eller försöka ta mej upp oxj hämta den trots cementklumpen på magen? eller smsa sambon? :angel:

Min har de senaste veckorna haft mer svepande, rullande rörelser eller hur jag ska beskriva det. Plus att han spjärnar en massa, man känner hur det trycker neråt/bakåt samtidigt som man ser hur rumpan sticker ut, ser hur kul ut som helst. När jag går och lägger mig blir det som mer småkickar/ilningar och så känns det nästan som att jag måste knipa för att han inte ska lyckas peta ut en arm ;)

Men när du beskrev din hemfärd så tänkte jag direkt att det låter som att bebis kanske fixerar sig :) Jag tror att min är rörlig fortfarande.

smsa sambon! :bump:

När Grodan lägger sig med huvudet där han ska va och trycker till känns det som på förlossningen. är innerligt glad att han inte fixerat sig än...
har haft tre rejäla förvärkar nu en stund.. känner mig ynkigt svag som ylar och börjar skaka/darra ....:crazy:
antingen hade jag light-ont när jag väntade dottern eller också är det att jag är så trött att jag inte orkar hantera när det plussas på lite mera ont...

Fast, det är väl så att rörelserna ska ändras mot slutet när det blir trängre...?

jag tror inte du hade light-ont alls, men att redan vara sönder och sen bli tryckt på från insidan kan få vem som helst att yla.

min rör sig också mer rullande, pressande och svepande än han gjort innan. med huvudet i bäckenet har han ändå rumpan på toppen av magen.

Hördudu! Nära skjuter ingen hare! ;)

Men jag vill inte skjuta några harar! :eek:

Det är ju torsdagar som är pannkaksdagen, det är därför det jäklas med er ;)

Kan det vara så?

Alla dagar är pannkaksdagar! ;)

Hurraaaa! :banana:

Det heter inte pannkaka, det heter kaka- kort och gott, så ni vet. :p (en ett och ett halvtåring styr mitt liv)

Pangkaka funkar också! ;)

Hm, njae mitt troll rör sig nog som "vanligt". Mest hela tiden och växlar mellan sparkar, knuffar och allmänt bökande. :) Tror att hon fortfarande ligger med huvudet upp, men det är så svårt att veta... ska kolla om BM kan känna hur hon ligger idag när vi ska dit.

Rullandet ni beskriver kan jag nog känna igen dock.
Sen brukar hon trycka ut någon arm eller liknande - blir en 3-4 cm bula som vandrar runt mitt på magen i en väldig fart. Ser helkul ut! :rofl:

Senast ändrad:

Svarar flera

På mig sticks det ibland men några ilningar känner jag inte igen. Det är dock rätt besvärligt när huvudet trycks bakåt och man blir övertygad om att man måste gå på dass :o och precis som ni beskriver spjärnar hon mer än voltar omkring som innan.

Jag har fått för mig att jag inte kommer gå tiden ut men jag kan ju hoppa upp och sätta mig på att jag går över 2 veckor bara för att jag har den känslan ;) blir spännande att se. Tror dock inte på att hon blir alldeles för tidig utan i så fall att det blir runt 38-39 kanske. Att jag tror det kan ju lika väl bero på att hela graviditeten känns annorlunda nu och att jag har ett hopp om att få träffa bebisen snart :p

Klockan: jag tror definitivt inte att du hade light-ont. Det vore konstigt om du med alla dina smärtor inte fick mycket mer ont nu än med dottern. Att du sedan är trött av allt annat ont bidrar säkert till smärtupplevelsen.

Hm, njae mitt troll rör sig nog som "vanligt". Mest hela tiden och växlar mellan sparkar, knuffar och allmänt bökande. :) Tror att hon fortfarande ligger med huvudet upp, men det är så svårt att veta... ska kolla om BM kan känna hur hon ligger idag när vi ska dit.

Rullandet ni beskriver kan jag nog känna igen dock.
Sen brukar hon trycka ut någon arm eller liknande - blir en 3-4 cm bula som vandrar runt mitt på magen i en väldig fart. Ser helkul ut! :rofl:

Så gör kotten här med och jag tycker det är skitläskigt! Både känslan med nån som stryyyyyker längs insidan av magen och så den där alien-bulan som far över magen. :o

När jag var på toa i natttror jag att jag hade ett litet huvud strax under vänstra bröstet - jag kunde till och med kupa handen över den stora bulan som inte brukar vara där :)

Annars är det lite från dag till dag tycker jag - vissa dagar är det ninjaliv från morgon till kväll men oftast lugnt på morgonen, lite sparkande runt lunch och sen börjar det bli regelbundna sparkar från kvällen till läggdags vid 22-23... men vi är ju sist ut så vi ligger ju lite efter :)

*kl*

Usch, haft en riktigt hemsk dröm inatt :eek: Eller ja, jag var glad och nöjd till en början, men "upplösningen" blev inte bra...

Jag var tillbaka i föräldrahemmet, som det såg ut innan renoveringen. Och hade en sjujäkla mensvärk. Så jag gick och la mig och vila på golvet i uterummet - och plopp - så födde jag två (?!) små söta bebisar. Lätt och enkel, och väldigt snabb förlossning. Hade jättebra hjälp av någon, men kan inte minnas vem. Jocke var inte på plats för den idioten (hehe ) svarade inte i telefon.
Där var bara ett problem efter att de kommit ut... De var genomskinliga :eek: Jag var den enda som kunde se dem...

Långt om länge kom jocke hem, han hade varit och flugit helikopter (?!). Överlycklig for jag ut och mötte honom och berättade den stora nyheten. Lycklig i hågen följde han med in i vardagsrummet och skulle kolla på det två små guldklimparna - men han kunde inte heller se sem :eek:

Här någonstanns börjar jag troligen vakna till liv och få in mer "logiska intryck" för där och då insåg jag att inte alls hade fött barn - det var bara ett önsketänkande. Mina små guldklimpar som bara jag kunde se var alltså helt påhittade... :cry:
Psykos delux..

Behöver jag nämna att ett av mina "problem" är att mina bebistankar inte kan sträcka sig längre än till förlossningen? Efter det så finns det ingen bebis längre...
Jag kan inte se att jag ska bli förälder, jag kan inte framkalla en bild av att ut och gå med vagenen (eller jo - det kan jag, men med en lånad bebis...), kläderna jag syr räknar jag med att ge bort/sälja ect ect.
Kunde önska det kunde hålla sig borta från drömmarna i varje fall, jag behöver min sömn :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 691
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar