Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Det hände ju i Västerbotten i början av 1900... pch uppdagadades inte förrän efter en massa år..! Gick nån dokumentär om det där... men då var det ju barnsalar.
Skandal hur som helst. Jag skulle a l d r i g släppa min onge till nån sukvårdspersonal ... om det inte rörde sig om typ akuta åtgärder men då skulle jag eller J vakta dörren... :o

Jag kommer säkert kolla armbanden då och då - ifal nån har tassat in och bytt eller nåt :)

tv-programmet:
fyyy för att gå nedför trappen 13 våningar med värkar på väg till BB :crazy:

Nej jag tyckte det kändes jätte konstigt att man skulle lämna ungen till någon BM som matade.. De försäkrade oss länge om att de va helt okej och att de gjorde det för det var en tjänst de erbjöd.. Alla får ju såklart göra som de vill men för mig personligen skulle det kännas jätte konstigt. Men jag vet att det hände att de tog barn på nätterna. Deras personalrum låg vid köket så det hände ett par gånger att jag såg någon BM sitta där och mata när jag gick upp på natten för att fixa inför maten.

Oj, kanske inte riktigt läge att skälla på stackars mamman.. Blir riktigt ledsen av o höra honom :(

Nån borde gå in och ge honom en fet smäll på käften?! vilket prakt pucko till människa?!? :mad:

Jag trodde jag hörde fel först sen inser jag att han skäller på sin partner, som föder barn?! what?!

Helt sjukt!! :eek: undrar hur han är mot henne i normala fall, hon verkade ju bara ta emot..

Ja, att hon inte ger honom en ordentlig klocka och skickar ut honom är nästan konstigt. Är han alltid sådär och varför väljer man då att skaffa barn med honom - 2 ggr!

Min tanke med, usch vad illa berörd jag blev av det.. fast BM verkade ju höra vad han sa och tycka det var helt ok....? Hoppas verkligen att hon är en sån person som behöver bli utskälld föra tt bli motiverad och att de hade kommit överens om det i förväg :crazy:

Vilse - en kvinna på förlossningen blev utskälld av sin gubbe för att hon vilade istället för att föda barn, han menade att det var hennes fel att det tog sån tid och att "tusentals kvinnor klarar ju av det här varje dag, är du sämre än dem" typ.

Hon hade haft värkar länge och hennes man skällde ut henne mitt i värkarbetet för hon inte hade stått på sig om att ta kejsarsnitt.. Och säger saker som att "alla andra gör ju detta dagligen, varför klarar inte du det?!?" Och "vi kommer vara kvar här i morgon till lunch och få har det gått 30h och det är ditt fel" typ.. Helt störd!

Nu kom äntligen bebisen men den verkar livlös och dåvaätter dom in reklam! :devil:

Pappan skäller ut mamman för att hon inte öppnar sig och att hon inte kan hantera smärtan o allt möjligt...? :crazy::cry:

alltså.. jag får nästan panik när jag ser en del av de här förlossningarna. :o
undrar nästan om jag var med när jag födde dottern?! det var mer som Gudruns förlossning, lugnt och skönt och fint. ett tag var det outhärdligt ont men det gick över när krystvärkarna kom och då var det ju bara att ta i och sen var hon född... jag kände mig lugn, trygg och urstark....

När jag ser det där känner jag bara att jag inte vill föda?! :o

Mee too! jag styrde upp lite glass ät mig så jag ska lugna mig.. (eller nåt)

å äntligen lite skrik från bebisen...

pan - sd här med sen det här jäkla paret kom in... :crazy:

Att pappan står i ett hörn och ser oengagerad ut när de försöker rädda ongen? :crazy:

fast Bm är skitbra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 691
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?