Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Tack, men jo, har testat det mesta. Och det sitter inte särskilt hårt, faktiskt. Men brukar variera med hängande, fläta, knut osv, har inte märkt att det skulle skilja nåt. Vaknar ju ofta med värken också, och när jag sover är håret väldigt löst hängande :D
Dricker gör jag som en kamel, och det var det första jag testade när eländet dök upp i vecka 8...
Vi får se om neurologen ringer upp igen under veckan, se vad hon kan skaka fram. Den här formen av neuralgi är ganska svårbehandlad, tydligen.

Senast ändrad:

Nope, inget tandgnisslande - tvärtom, jag sover med helöppen mun pga nästäppa vilket resulterar i antingen blöt kudde om jag ligger på sidan eller nära-döden-i-form-av-drunkning-upplevelser om jag ligger på rygg... :angel: :D

Apropå nallar... jag får lite lätt allergiska reaktioner av nallar. Tror det har med nall-överflödet jag växte upp med som liten. Värst av allt är att mamma har samlat ihop ALLA typ tusentals nallar jag hade som liten och tjatar häcken av mig för att jag ska ta hem dem.
Mamma sparar på allt som det finns minsta lilla korn av nostalgi i - och jag slänger ALLT. Hon kan inte för sitt liv förstå varför jag inte vill ge trollet en (eller tusen) 20 år gammal källar-luktande, grådassig nalle... :angel:

Du kanske skulle ha en ergonomisk kudde? Det finns ju lite budgetvarianter av den så man inte behöver lägga en förmögenhet.

Ja, kanske det... Ska till jysk och fixa madrass till vaggan snart, kan ju fråga där

Jag har också vaknat med huvudvärk flera dagar nu, men det försvinner under dagen. Det är ju inte kul dock :( Ang migrän har jag hört att vissa blir av med den under graviditeten och andra kan få det under graviditeten och för vissa är läget oförändrat. Hoppas du slipper det helt under graviditeten! Jag hade två anfall tidigare i grav, har aldrig haft det förut och hoppas att jag slipper få det någonsin igen.

DS, så det gick bra att handla, ingen bebis än? Hur är det med

Min kollega som var gravid bör ha blivit, eller bli, mamma senast idag då hon gått över två veckor nu. Jag hoppas verkligen att allt gått/går bra!

Kl
Gör ett litet avtryck så ni inte tror att jag är och föder barn. BF idag och ingen bebis som vill komma ut inte. :mad:
Ska städa i klädkammaren och se om det kan hjälpa.

DS härligt med en dag av shopping! Gick det bra med fogar, rygg osv? Tur jag inte behövde några 10-kronorsbodys när det inte fanns då :)

I dag har MayDay BF!! :banana:

vad spännande ändå, nästa bebis som kommer ska väl förhoppningsvis inte vara så dramatiskt och prematurt - utan mer eller mindre i tid :) Känns lite ovant efter allt som har hänt i våra trådar :)

hah ja jag såg det med... fast jag hade nog inte godtagit förändringen av hårfärg över natten som en förklaring utan hade nog kollat armbanden direkt... tur de hade kvar dem på i alla fall.

Oh my! :eek:
Men nej, jag hade inte heller godtagit den förklaringen. ID-kollar man inte både mor och barn vid hemgång förresten? Har för mig jag läst att man kollar band och ID och så här i sverige iaf... :crazy:

Mayday är ju helt färdigbakad, min och visslans bebisar räknas ju inte heller längre som prematurer :)

Vilse, jag hade som Lew, kollat armbanden direkt.

Nu är jag tillbaka från mitt BM-besök, kollade egentligen bara järn, hjärtljud och urinodling. Struntade skönt nog i sf-mått och koll av annat än att bebis hade rumpan uppåt fortfarande. Pratade igenom förlossningen lite och skrev ner önskemål, kändes bra att träffa "min" BM igen.

Fast om det ska kompenseras så pratar vi ju att gå över tiden! ;)
Och det blir ju några veckor över tiden om ni ska kompensera både tor och Olivia ;)

Men va sjukt! :eek:
Nu släppte visserligen inte jag eller Olle Olivia med blicken under vår vistelse på sjukhuset så det vore väldigt konstigt om det hänt oss. (Men vi fick erbjudande om att nattpersonalen skulle mata henne så vi fick sova, men tackade nej.)
Såklart var det ju en jätte bra koll men ja vet att jag blev lite tagen när vi kom upp på BB från FL och BM lämnade oss men kom in igen, kontrollerade både mitt och olivias armband och såg att vi hade samma nr. Och sa att det var en standard grej och att de va tvugna att kolla så vi inte fått med fel unge!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 691
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna