Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jag veeeet :D får hoppas resterande avsnitt inte är lika spännande och upprörande :p för kommer ju inte kunna hålla mig från o titta ;)

Så fint med den unga mamman som fick hålla sin bäsing för första gången :love:

Nej, ingen som budat än :eek: det ligger preecis bredvid en motorled så tror det avskräcker många.. Jag är dock uppväxt 4m från en tågräls så för mig är motorled en piece of cake :D

Jättebra för vår del att ingen budat än för då hinner vi titta på detta idag i lugn o ro och kanske tom följa budgivning där innan :)

+kaktus

Det gick långt över förväntan att gå omkring på Ullared. Jag gick med stöd av kundvagnen :p Jag fick några sammandragningar och nu i bilen på väg hem (tack och lov började det inte förrän jag var tillbaka i Stockholm) började bebisen knöla runt som attan och man kände hur hon kröp längre och längre ner i bäckenet och till slut gjorde det riktigt ont. Nu har hon lugnat sig så jag sitter i soffan med datorn i knäet nu och hoppas att bebben kan vara lugn och stilla fram tills hon faktiskt tänker titta ut :p

Kl
Jag la upp kläder och lite sånt som jag handlade på sängen och det täcker hela sängen baskemig. Jag tycker mig minnas "någon" som sa att hon minsann INTE tänker klä sin dotter i rosa... Pfft.. Det gick ju bra när jag gick lös med stora plånboken... :o

blogger-image-118289797.jpg

blogger-image--1764900326.jpg

blogger-image--114956103.jpg

blogger-image-43436226.jpg

Utöver det på bilden inhandlades saker som zinksalva, barnolja, nappar, nappflaskor, badbalja, åkpåse (jag som inte tyckte mig behöva en åkpåse och så tog mamma en och la i sin vagn och sa "det är vinter nästa år också!"), en såndär "mina första år"-bok, uppblåsbart skötbord, täcke till vagnen, en jättemysig filt med lurv på och säkert en massa andra grejer som jag inte kommer ihåg just precis nu. Såklart handlade jag lite kläder till mig, ett par boots till ena hästen och så har Alex saknat en hårfön så det har han fått en. Tror det är hög tid att tvätta och vika in alla små plagg i garderoben nu innan Alex kommer hem och utbrister något i stil med "hur mycket har du handlat egentligen?! :eek: " :angel:

Vilket gulligt hus! :) Tråkigt dock att delar av taket är platt i och med våra vintrar vi har haft nu. Funkar den öppna spisen? Ser ut som om elden är "inklippt" i bilden.

4m från järnväg låter spännande, du sover igenom krig och allt möjligt då antar jag? :p Håller tummarna för att ni snart har ett hus att flytta in i!

De var fina, som sagt, jag älskar nallar :angel:

Nu ligger i alla fall allt vitt i tvättmaskinen så det försvann en del från sängen. Det är i storlekar mellan 50-74 (ett plagg i 74) men det mesta är 62-68. I de mindre är det mest några bodysar och ett par pyjamaser. Om det nu är så att familjen kommer med kläder som presenter är ju risken stor att det är lite modell mindre så jag köper hellre till lite extra om vi nu får en liten bebis som växer långsamt.

Nu är tanken att prata med Alex om säng"problemet". Om vi ska hämta en vagga hos hans mamma eller om vi inte ska göra det och i så fall när. Helst omgående så jag inte behöver ha bilen hemma och ticka p-pengar. Sen tror jag att allt är klart för bebisen, förutom BB-väskan som ska packas. Det är snart dags att ta tag i den. Jag hade velat ha den färdig i ganska god tid för att slippa det där "jäkla skit den är inte packad!" om det blir tidigare än planerat. Några detaljer kring nyckelöverlämning till kattvakt samt om det blir en som tar hem kissen till sig ska man väl kanske plocka fram kattmat och lägga i/vid buren och att lämna extranyckel till bilen i stallet åt stallägaren som behöver låna bilen i samma veva som förlossningen är beräknad.

I morgon är det exakt en månad kvar enligt datum :)

*KL*

eländet fortsätter och eftersom jag vet att ni älskar att tycka synd om mig ska ni få göra det nu osså... :cool:

Jag kan inte duscha idag.
Jag ar visserligen fått en pall, och J är hemma och kan hjälpa mig ... men jag fixar nätt och jämnt ett vanligt toabesök nu... och jag stinker. Skitkul verkligen....
Men ok, det är mitt eget fel. jag satt i rullen lite för länge idag (åkte runt och vattnade de blommor jag nådde, torkade av diskbänken, fikade i köket, och sydde fast en hyska på en BH). Kul liv det här... :grin:

Skönt att du fått gjort något (för huvudets skull om inte annat) men det är ju satan att du inte ska kunna göra saker utan att få lida för det :( Kan inte maken åka fixa fram våtservetter eller något så du inte behöver känna att du stinker? Det är ju besvärligt att känna att man luktar illa.

Jahaja... Vad säger ni om detta då? Skulle göra pannkakssmet och häller i dubbelt så mycket mjöl som det ska vara. Tur att jag upptäckte mitt misstag innan allt var vispat. Förbannade gravidhjärna!

jättesött hus, men streckkoden på väggen? :s

idag har jag rotat fram ett par bebiskläder och packat ner i väskan. vaknade nämligen av ett par onda värkar inatt och tänkte att jag iaf borde packa klart väskan. hittade allt utom strumpor så det tänkte jag köpa imorrn. (och nej, inget är på g)

nästa måndag flyttar vi, och idag har jag 20 dagar till bf :bump:

Det var inte alls för oss.. Källaren var bedrövlig och fönster/tak behövde bytas.. Gillade inte alls atmosfären i huset heller..

Så vi körde och suktade lite utanför det andra huset istället så blir nog ett bud på det ist så får vi se hur länge vi känner det är värt att hänga med i budgivning.. Ligger lite på smärtgränsen vad vi vill lägga..

Jahaja... Vad säger ni om detta då? Skulle göra pannkakssmet och häller i dubbelt så mycket mjöl som det ska vara. Tur att jag upptäckte mitt misstag innan allt var vispat. Förbannade gravidhjärna!

Haha! Här planerades det pannkakor till efterrätt (med glass till :d) men sambo köpte mjölk istället för mjöl så nu står jag här med inget mjöl och typ 6 paket mjölk! :D

Får bli en massa risgrynsgröt tror jag för det var rätt kort datum på mjölken med. :)

Haha, det är förvånansvärt hur mycket som kan vara svårt :D
Förra gången tyckte jag dessutom att amningshjärnan var värre än gravidhjärnan...

Måndag= pannkaksdag? Vi hade också tänkt äta pannkakor men min rygg sa ifrån att den inte vill stå vid spisen och vända pannkakor :cry:

Jag gillade inte ytskikten i det huset utifrån bilderna sett, då tycker jag också att det förra huset såg mycket trevligare ut :) Jag håller tummarna!
Och grattis till padd-inköpet :) jag är väldigt nöjd med vår.

Men streckoden kan man måla över! :p

Pan: synd att det var tråkigt med atmosfär o så... men grattis till paddan, jag älskar min! :love: - å du, ugnspannkaka? :bow:

Visslan: spännande, alltihopa! :) Jag började rota lite bland babykläderna idag också och klurade på vad vi kan tänkas behöva ha med...

Men det är ju inte samma saaaak! :D

Streckkoden var klistermärke så det var det minsta problemet med det huset :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 691
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar