Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

jag håller tumme för er båda två visslan och klockan :banana:

Här har både min mamma och mormor börjat ringa och fråga hur jag mår, du bär väl inte tungt nu, det närmar sig, hur ska ni göra om det startar när han är på jobbet och du är ensam hemma osv... jösses - det är två månader kvar :eek: Hur ska detta sluta?

Håller alla tummar och tassar härifrån Klockan! Även om det kanske avtar så lär det ju vara nära nog i alla fall :) hade ju varit skönt om det kommer igång själv.

Även jag håller tummarna för Klockan och Visslan! :banana:

---
Idag kom "gekås-effekten" inne på ica. Dvs. hela världen började snurra och jag fick kasta mig ner på närmaste pall för att inte dratta i golvet. :crazy:
Nu är jag mig själv igen, lite illamående men så är det snart dags att äta igen också.

jaaa hoppas det drar igång för dej, håller alla tummar! vi har varit i pulkabacken i strålande solsken och innan dess en tur till Erikshjälpen där jag fyndade en strykbräda för 65 kr och 12 söta tallrikar, 6 djupa och6 mattallrikar plus två uppläggningsfat, typ 15 kr styck.

kvällen igår blev tuff, jag är sällan uppe till tolv men stannade såklart på puben tills fotbollen tog slut. resultat - skitmoody vissla idag. så det blir sängen för mej kl 9 ikväll. om jag inte föder barn...

Här är en till som håller tummarna för att det snart sätter igång för både dig och klockan! Men om du känner dig rätt slut idag kanske det är lika bra att vänta till imorgon...

Kommer inte ihåg om jag tackade för tipsen om var man får tag på hallonbladste. Hittade det idag, det står just och drar. Tjejen i affären konstaterade att det inte var hennes favoritte, får väl se om jag lyckas dricka det! Är egentligen ingen stor tedrickare, men så länge det inte är ngt 'riktigt' te i brukar det gå bra.

Läskigt Micks, tur att du kände det innan och inte bara rasade ihop!

Kl

Klockan, du tror väl inte att du kan skriva sådär utan att uppdatera typ... Hela tiden? :p

Hmm, hallonbladsteet var väl varken gott eller äckligt. Drickbart, typ. Tyckte att det smakade ungefär som jag tänker mig att te gjort på hö skulle smaka.

Pan, känns det fortfarande lika bra efter andra visningen? Hoppas att budgivningen går er väg nu!

Ja det känns verkligen "hemma" så vi får verkligen hålla tungan rätt i mun nu så vi vinner budgivningen! Men är inget attraktivt område så borde inte bli krig, men man vet aldrig :crazy: bästa av allt, mäklaren sa att säljarna kan flytta omgående med så det kanske tom hinns med flytt innan bf :banana:

Vi blev bjudna på restaurang efter visningen med av svärföräldrarna så nu är vi mätta o Goa :) (även töserna far runt som skållade råttor i magen av energikicken ;))

Och sovrummet blev SÅ bra! Fattar inte varför vi inte haft det såhär hela tiden :D

Senast ändrad:

Äh jag tänkte ni skulle få lite spänning jag?? :p

Det är "riktiga" värkar som det känns men jättestruliga, en här och nån där och några i stöten men för tätt ... också avtar det. nu har det varit lugnt i flera timmar,..
Antar att kroppen förbereder sig? mest irriterande och tröttande faktiskt.... :o

Det kanske är nära såsom inom ett par dagar i alla fall? :) tänk positivt, det må vara tröttande men det är på G, du har inte långt kvar!

Hur går det med snön hos dig? Kommer du ut på vårpromenader snart eller är det fortfarande mycket snö kvar? Här har det isat till sig igen efter ett snöfall tidigare i veckan vilket är tråkigt.

Kl
Förutom min 2 km-promenad fick jag för mig att en promenad till Webhallen och handla TV-spel var en bra idé. Sambon bestämde "målet" och jag fick för mig att promenad var bra. Jag är så understimulerad nu när jag knappt har träffat människor på 3 månader eller nåt. Dit gick vi en omväg, tydligen. 2.7 km ungefär :eek: och så lite mer än en kilometer hem skulle jag tro. Jag har ingen fysik alls så jag lär ha sååå mycket träningsvärk i morgon!

Hur som haver, det enda som verkar ha kommit igång är fosterrörelserna, med råge. Hon har ju varit lite slö sådär ett par dagar men endast så jag oroat mig på förmiddagarna. Runt eftermiddag-kväll har det varit aktivitet igen men det här... Jag undrar om hon producerar tjack där inne, hon hoppar och studsar som en påtänd amfetaminare så det faktiskt blir rent av jobbigt :p

Ja, bebis är helt enkelt inte redo än så det hjälper nog inte hur mycket jag än promenerar, jag får finna mig i det. Dock går jag mest för välmåendet och jag är inte lika stel i musklerna längre sedan jag kommit igång med promenader vilket är skönt. Bäst att passa på när man kan. Man vet ju inte hur man blir efter förlossningen. Lika väl som det kan vara tiptop kan det ju vara "åt skogen".

ja ska det va får det va på riktigt :-)

jag har borstat fårskinnet som jag sovit på den senaste tiden (som jag haft sen första barnet föddes) och det blev supermjukt! jag fick till och med lite förvärkar av den fysiska ansträngningen :) men inget allvarligt. så nu har jag gått och lagt mej.

Vad borstade du det med? Jag har funderat på att kamma till pälsen på mitt fårskinn men det släpper när jag drar över det med kam så det borde vara något mjukare så den har något lurv kvar sen :p

Här är lika mycket snö som förut. Händer inget. Jag fixar inte så mycket dunsar och grejer, fötterna är så svällda så jag får inte på mig skorna (tänkte åka till FL med makens stövlar på onsdag :p ) - och trappan ut från huset känns väldigt respektingivande så..... nä, nån trask har det inte blivit ....

Det är så coolt att du mår så bra nu! :bow: passa på att njuta massor, hoppas du slipper svåra besvär efteråt.

Usch jag bävar för tiden efteråt..... går som omkring och bygger upp en jätteförväntan om att jag kommer fixa allt galant men sanningen är nog den att jag har rätt lång väg tillbaka... :crazy:

Vad tråkigt att det inte vill ge med sig med snön. Innan det nya snöfallet här i veckan var det barmark på alla populära gångvägar här så jag hade kunnat bjuda hit dig på vårpromenad. Vi får hålla tummarna för att du snart möter våren också :)

Jag njuter i fulla drag och lever lite som i att det är mina sista dagar innan jag blir trasig igen för jag är som sagt inställd på att haverera snart igen ;) i morse när jag var ute funderade jag över mina möjligheter att gå på någon sjysst krog med dansgolv och skaka rumpa en kväll men det tror jag fakiskt inte att jag hade klarat särskilt länge även om det vore kul om jag klarade det.

Jag hoppas att det är väldigt begränsat hur länge du ska vara så dålig som du är nu och att du snart blir hyfsad i alla fall. Korta sträckor till fots möjliga och rulle som komplement eller så i alla fall. Du förtjänar inte det där helvetet.

Hm, sån har jag inte sett. Har iofs en kattborste som kanske kan funka om man är försiktig :) jag får prova.

en sån där hundborste med böjda metallstrån. håren i mitt lossnar inte alls.

Hundkarda brukar det heta va? :idea:

Himla spännande att tre av er faktiskt är på g nu i dagarna!

kl
Jag är helt sjukt trött hela tiden - antar att det är fullt normalt? Vecka 32 i dag och jag skulle lätt kunna sova ett helt dygn känns det som... försökte se hockeyn som började kl 16 och klarade två perioder innan jag somnade. Sen försökte jag titta på smartare än en femteklassare - och somnade innan tredje frågan - vaknade nyss. Nu kämpar jag med med att hålla mig vaken tills sambon har gått av sitt skift och loggar in för att säga gonatt från jobbet så att jag ska få somna igen. Dagen har med andra ord bestått av att mata djur, mata mig själv och sova. Tygerna ligger fortfarande orörda på köksbordet... känns lite jobbigt att jag väntade och väntade så på dem och så ligger de bara där ändå.

Senast ändrad:

Idag har jag "bara" dödsont i fogarna. Inga känningar av nåt i natt ... Får nog invänta den där vräkningen ändå och lika bra är väl det för Farmor kommer på Onsdag. ;)

Solen lyser och det ser jättehärligt ut men jag tänker inte ens tänka att jag borde försöka komma ut. Jag skiter i det helt enkelt.
Har suttit och läst "Emma och Lillebror" med dottern som ivrigt pekar på spjälsängen och mina tuttar vartefter historien fortlöper, osöker på hur mycket hon greppar men jag tror att det är en del. Sen kan hon ju inte föreställa sig ändå (?) men .... det är mysigt att sitta och läsa. :love:

Hur har ni det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 373
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 698
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025