Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Fin mage vilse! :love:

Iiiiih....! BM-besök idag och nu är det kiss-förbud fram till 13:30! :eek: Gissa vem som är grymt törstig? Och snart jättekissenödig? Och har ett Troll som trycker på?

Firar i alla fall in helgen sen med ett besök på nyöppnade burger king så jag får den där milkshaken jag varit sugen på i 31 veckor... :d
Visste inte riktigt hur jag skulle lösa problemet med att jag både vill ha jordgubb och choklad... Men sambo får helt enkelt köpa milkshake han också! :idea:

Senast ändrad:

:love: Fiiin mage!

Lew: Alltså jag fattar inte att arb. terp. inte kommer hem till dig? vad är det för landsting? När jag ringde och hörde mig för bokade hon en tid direkt och kom hit, behöver du inte tröskelramper o sånt då? Jag fick ange vad jag väger ang. bredden förresten.....

Pan: Guuuu vad fint hus! Stolar och matplats o allt kan man fixa med sen, det är värdsligt! :D Måste vara himla fiffigt med enplanshus med tvillingar också..!

Ska lämna kisseprov idag (rutin) och då vill de att jag inte ska ha kissat på ett tag innan :cool: (eventuella baskelusker ska väl hinna gro till sig :devil:)

:D
Fy vad man ska behöva utstå! Hoppas det går bra iallafall!

Ni kanske kan bygga något underrede som går att sätta fast (och ta bort, när man vill äta i matsalen) på barnstolarna?

Micks, oj det har de aldrig sagt till mig. Skulle nog kissat på mig isf!

micks - har du inte fått rör med dig hem så du kan ta med ett urinprov bara? Jag hade nog inte klarat att hålla mig så länge! :o

Klockan - jag har skyddade personuppgifter så jag vill inte säga vilket landsting det gäller, men det är norra sverige. Hon undrade om magen är på bredden eller mer framåt och om jag trodde jag skulle klara mig med 42,5 cm bredd eller om jag ville ha 45. Inte fan vet jag. Vi får väl se - är det för smalt så får jag vänta lite till. Det får bli som det blir. Tröskelramper behöver jag inte, vi har inga trösklar mer än in på toa och det ordnar sambon plättlätt :) Hur som helst så har jag ju planeratt att byta från den här vårdcentralen till en i grannkommunen pga att de har behandlat mig dåligt flera gånger om (känner ingen alls som går där faktiskt, alla verkar ha valt en av två närliggande kommuner istället). Dock är det så att om jag byter så måste kotte kontrolleras på samma vårdcentral som jag har valt, och att åka 6 mil enkel resa för att väga och mäta bebis varje vecka känns inte lockande... så jag står ut lite till med dessa. Dessutom kan jag ju ta färdtjänst dit utan att behöva krångla om det är sjukresa eller inte.

Tygerna har kommit!! Fast så klart saknades två stycken - flanellen som jag såg fram emot så mycket förstås och så ett jättesött jerseytyg.
Det visade sig efter lite detektivarbete att det fanns ett referensnummer på posten där jag bara kunde se att det var bokat frakt. Det numret använde jag sen på jetpaks egen hemsida och fick då fram ett annat kollinummer hos posten. Där visade det sig att paketet var framme redan i går! Snälla sambon åkte och hämtade det på en gång så nu har jag precis fått iväg ett mail om att de har skickat en inkomplett order men tagit betalt för allt.. jag vete fan om jag kommer beställa därifrån igen alltså - trots att många har bra erfarenheter. Tygerna var fina och bra kvalitet i alla fall, även om ett bomullstyg var mycket tunnare än jag hade trott men så är det ju när man beställer utan att ta hem prover först.

Nä men samtidigt vill vi inte ge mer än vad som är skäligt heller.. Händer nått ska man ju kunna sälja utan att gå med megaförlust!

Men det var tusan vad de ska bråka med dig! :devil: Både landsting och tygerna! Hoppas att de skickar ut nya tyger omgående med någon form av express-post med tanke på vad långsamt det har gått hittills.

Angående landstinget: Finns det ingenstans du kan belysa att du blir så dåligt bemött? Om det är sådär illa hade nog jag också velat söka mig till annan kommun men det blir ju som sagt besvärligt med kotten sen. Du kanske kan gå där ett tag med kotten tills du vet hur tighta besök det blir och om det inte är så farligt tighta kanske du kan byta då. Jag vet inte, har du någon egen kontroll som du åker till VC för iom din sjukdomshistoria? I så fall kanske man kan slå ihop det och göra två flugor på smällen så att säga.

Jag tycker att du ska köpa två milkshakes helt enkelt!

Jag har väl ett lyxproblem antar jag. Vill inte göra om förra veckans misstag och göra för mycket och nästna bli sängliggande under helgen. Dessutom mådde jag jättekonstigt så fort jag gjorde något i förmiddags, blev yr och fick hjärtklappning för minsta lilla.

Alltså vilade jag mig mest medan L var på grodorna: klädde in soffan i sopsäckar (med skötunderlägg och fleecefiltar över!) eftersom jag har en liten gullunge som inte alltid vill ha blöja längre :eek:, dammsög lite och tömde och fyllde diskmaskinen bara. Nu sover han och jag ligger på soffan och långtråkar mig. Är väl läge att vila så jag kan gå ut med honom i eftermiddag, men jag blir ju helt förslöad. Kanske ska stryka lite stillsamt i alla fall.

micks - har du inte fått rör med dig hem så du kan ta med ett urinprov bara? Jag hade nog inte klarat att hålla mig så länge! :o

+ er andra
Jo, men kisserören ligger gömda i någon flyttlåda! :idea:

Och... jag höll mig tydligen i onödan!!! :devil::devil::devil:
Det var första provet på inskrivningsbesöket som skulle vara "gammalt".
Hmpf!

Ja ja, jag överlevde den pärsen i alla fall. ;)

I övrigt gick allt bra. Kisseprovet visade bra siffror, vikten ligger nu på 65,2 = 12 kg upp sen start och 5 kg upp sen vecka 24+6.

Trollhjärtat pickade på i 154 slag/minut :love:
Och bäst av allt, jag hade rätt - hon har lagt sig med huvudet nedåt och BM visade hur jag skulle känna. Det var lite häftigt faktiskt! Fast nu har nog stackaren hjärnskakning... :angel:

SF-måttet låg på 132-133.

Men det vet ju inte jag heller! :D (och jag måste prova den likförbannat ;))
Åh, MAX öppnar här snart också! :bump:

Allvarligt, hur kan en stad som Uddevalla varit utan alla hamburgerkedjor förutom McD fram till nu? :confused:

Tillägg: Ja jo, Sibylla finns ju också förvisso...

Kl

ALLA: minns ni att vi pratade kuddar och huvudform häst förut?
Jag skrev att jag läst på Kitty jutbrings blogg att OM bebisarna får platta huvuden så rättar det till sig sen. (hennes läkare hade sagt det).
Idag på BVC så sa vår sköterska att det inte alls rättade till sig "skulle vi raka huvudena på alla vuxna ska du få se hur olika former vi har, många är jätte platta!"

Tänkte bara berätta de så inte "jag" lurar någon.

PAN: visst hängde väll du på någon prematur sida på FB? Pratar ni något om olika prematurers utvecklingskurvor? De ju rimligen ligga lite efter utvecklingen i början men det borde ju skilja såklart beroende på hur tidiga de är.. Pratas det något om det? (jag har ingetjätte förtroende för vår BVCsköterska nej :angel:)

*hoppar in från vinterföräldararna (eller egentligen vårföräldrar 2011)*

Min son hade ett väldigt, väldigt platt huvud. Ena sidan var helt platt och det var en "bulle" på andra sidan. Det var omöjligt att ha honom att ligga med huvudet åt det hållet så han låg på "bullen".

Vår läkare på BVC sa att det inte skulle jämna till sig och att det kunde bli problem med hjälmar i framtiden om vi inte "ansträngde oss" för att få honom att ligga mer jämt mellan sidorna. Vi fick helt enkelt inte sova om vi "ansträngde oss", och vi prioriterade i det läget sömn för alla. En mjuk kudde räckte för honom i alla fall. Idag är han 2 år gammal, det syns absolut ingenting av det (dock har han ett rejält hårsvall) och vi har aldrig haft några problem med hjälmar.

Så det är nog individuellt och helt beroende på vad man har för erfarenheter själv. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 373
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 698
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V